Ik ben een absolute noob op Linux gebied...
Na een tijd hier op het forum te hebben gezocht heb ik toch maar besloten een topic aan te maken:
Ik heb een Suse Linux 8.0 machine. Ik heb een nieuwe HD toegevoegd. Deze was nog NTFS, maar heb ik opnieuw geformatteerd en partitie aangemaakt met YAST.
Nu kan ik als root wijzigen op die nieuwe partitie, maar als gewone user niet. Dan krijg ik een melding permission denied.
Nu las ik in een van de andere topics iets over fstab. In mijn fstab staat het volgende over deze hd:
als ik intyp mount krijg ik het volgende:
ik heb het ook geprobeerd met mount -o remount,rw partitie. Dan gebeurt er niks
Heeft iemand enig idee?
Na een tijd hier op het forum te hebben gezocht heb ik toch maar besloten een topic aan te maken:
Ik heb een Suse Linux 8.0 machine. Ik heb een nieuwe HD toegevoegd. Deze was nog NTFS, maar heb ik opnieuw geformatteerd en partitie aangemaakt met YAST.
Nu kan ik als root wijzigen op die nieuwe partitie, maar als gewone user niet. Dan krijg ik een melding permission denied.
Nu las ik in een van de andere topics iets over fstab. In mijn fstab staat het volgende over deze hd:
code:
1
| /dev/hdb1 /home/rick/Documents reiserfs user,exec 0 0 |
als ik intyp mount krijg ik het volgende:
code:
1
2
3
4
5
6
| /dev/hda2 on / type reiserfs (rw) proc on /proc type proc (rw) devpts on /dev/pts type devpts (rw) shmfs on /dev/shm type shm (rw) usbdevfs on /proc/bus/usb type usbdevfs (rw) /dev/hdb1 on /home/rick/Documents type reiserfs (rw) |
ik heb het ook geprobeerd met mount -o remount,rw partitie. Dan gebeurt er niks
Heeft iemand enig idee?