[Panasonic HT] DTS/Dolby vraag

Pagina: 1
Acties:

• gill
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-12-2025

gill

Love my lindsey...

Topicstarter
Tot gisteren was ik van plan om een Pioneer DCS-313 home cinema systeem te kopen, en ik ging naar Mediamarkt om deze te bestellen.

Zie ik toch wel dat ze een promotie hebben... Het gaat om de volgende configuratie:
-Panasonic DVD S31 (http://prodcas.panasonic....VD-S31EG-S&wert1=&wert2=9)
-Versterker + speakers: Panasonic SC-HT400 (http://shop.store.yahoo.com/dmart/panschomthea2.html )

Deze komt op 399 euro, wat volgens mijn opzoekwerk een zeer mooie prijs is.

Ik heb nu enkele vragen over deze combinatie.
1. De DVD heeft geen decoder voor DD/DTS, maar wel het logo DD en DTS, en heeft dus, zoals je op de Duitse site kan zien, een Digitale uitgang en een DTS uitgang. Waarom zijn er 2 uitgangen (1 voor DD, 1 voor DTS)?

2. Is het een probleem dat er geen decoder aanwezig is? Verscheidene oudere topics meldden van niet, maar ik vraag het mij af door die 2 uitgangen... Maw, ga ik via de versterker volledige DTS en Dolby Digital geluid krijgen over alle speakers, want daarvoor koop ik het systeem nu net?

3. De versterker/speakers zijn uitgebracht zo'n 8 maand geleden, en worden nu niet meer gemaakt. Zou het beter zijn om een volledig nieuw model te kopen (zoals de Pioneer DCS-313), of is 8 maand nog niet "verouderd"?

4. Prefereren jullie een all-in-one systeem, of liever een systeem dat uit verschillende componenten bestaat?

5. Pioneer DCS-313 (all-in-one!!!!) of deze config?

titel moest vraagjes zijn

[ Voor 3% gewijzigd door gill op 19-10-2003 11:36 ]

Visit my new Blog!
www.Snowball.be

• JWO
  • Laatst online: 12:06

JWO

1. -> waarschijnlijk optisch en coaxial out

2. -> zo te zien zit er een panasonic sa-he70 receiver bij die alleen DD en geen DTS kan decoderen

3. -> Persoonlijk zou ik liever zo'n "groot" model van panasonic hebben dan zo'n ultra plat model (ivm koeling) verder nieuwe modellen ondersteunen wel DTS, een overweging..

4. -> Losse Componenten

5. -> Losse Componenten met DTS decoder in de receiver ;)

Verwijderd

Ik ken de HT 400 set niet, de DCS 313 wel.

Ik denk dat de combinatie van losse componenten in dit geval beter is. Als er uit die HT 400 hetzelfde geluid komt als uit de HT 500 (hc met dvd speler), dan denk ik dat het een betere keuze is.

Het geluid van die 313 is ook wel ok, maar vind hem zelf van de scht 500 beter.

Ik denk ook wel dat het scheelt in geld, die DCS 313 is denk ik duurder dan 399?

• gill

gill

Love my lindsey...

Topicstarter
JWO schreef op 19 October 2003 @ 11:41:
1. -> waarschijnlijk optisch en coaxial out

2. -> zo te zien zit er een panasonic sa-he70 receiver bij die alleen DD en geen DTS kan decoderen

3. -> Persoonlijk zou ik liever zo'n "groot" model van panasonic hebben dan zo'n ultra plat model (ivm koeling) verder nieuwe modellen ondersteunen wel DTS, een overweging..

4. -> Losse Componenten

5. -> Losse Componenten met DTS decoder in de receiver ;)
2. http://shop.store.yahoo.com/digitalkitchenstore/scht400.html : er zit toch een DTS decoder in de receiver, of zie ik dat nu verkeerd??

[ Voor 5% gewijzigd door gill op 19-10-2003 11:47 ]

Visit my new Blog!
www.Snowball.be

• JWO
  • Laatst online: 12:06

JWO

o jah sorry mijn fout 8)7

was even in de war met de Technics SA-DX750 waar dit model van afstamt.

[ Voor 62% gewijzigd door JWO op 19-10-2003 11:53 ]

• gill

gill

Love my lindsey...

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 October 2003 @ 11:41:
Ik ken de HT 400 set niet, de DCS 313 wel.

Ik denk dat de combinatie van losse componenten in dit geval beter is. Als er uit die HT 400 hetzelfde geluid komt als uit de HT 500 (hc met dvd speler), dan denk ik dat het een betere keuze is.

Het geluid van die 313 is ook wel ok, maar vind hem zelf van de scht 500 beter.

Ik denk ook wel dat het scheelt in geld, die DCS 313 is denk ik duurder dan 399?
Idd, DCS kost 499, deze 399. Echter, daarvoor wil ik geen slechter systeem, ik heb 500 euro "gereserveerd", dus deze mag gespendeerd worden (natuurlijk, als er 100 overblijft, kunnen er weer wat DVD'tjes bij :p )

Visit my new Blog!
www.Snowball.be

• HIDMAN-X
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:54

HIDMAN-X

Subterranean Homesick Alien

Hey kijk dit is een topic die ik in de gaten moet houden, ik zit ook enorm te twijfelen of ik de pioneer dcs 313 koop of toch een set bestaande uit losse componenten (zie mijn topic). Ik ben ook naar de mediamarkt geweest maar heb die set niet gezien (mss over het hoofd gezien) Maar het ziet er wel uit als een mooie aanbieding.

• gill

gill

Love my lindsey...

Topicstarter
HIDMAN-X schreef op 19 October 2003 @ 12:09:
Hey kijk dit is een topic die ik in de gaten moet houden, ik zit ook enorm te twijfelen of ik de pioneer dcs 313 koop of toch een set bestaande uit losse componenten (zie mijn topic). Ik ben ook naar de mediamarkt geweest maar heb die set niet gezien (mss over het hoofd gezien) Maar het ziet er wel uit als een mooie aanbieding.
Ik woon wel in België, mss dat deze aanbieding alleen in België geldt.

Visit my new Blog!
www.Snowball.be

• gill

gill

Love my lindsey...

Topicstarter
Nog meningen, aanraders...?

Visit my new Blog!
www.Snowball.be

• HIDMAN-X
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:54

HIDMAN-X

Subterranean Homesick Alien

Als ik jou was zou ik hem kopen.
Het zijn gewoon losse componenten dus je kan altijd later nog de boxen upgraden of een nieuwe dvd speler kopen. En de prijs lijkt me zeer scherp.
Ik ga morgen even kijken bij de mediamarkt in utrecht of ze in nederland dezelfde aanbieding hebben, als ze hem hier ook hebben koop ik hem en anders hebben ze mss wel een vergelijkbare set......

Verwijderd

Ik ben gister wezen kijken bij de Mediamarkt in Amsterdam en de HT400 stond daar helaas niet. Een verkoper gevraagd en die kende het nummer ook niet.

Verder nog wel een Thomson gezien, alleen receiver met speakers voor 350 euro, totaal 650 Watt...maar nee ik wil graag die panasonic. Ga van de week nog bij de Mediamarkt in Utrecht kijken denk ik.

Weet iemand anders nog waar deze HT400 te krijgen is en hoe die klinkt?

Verwijderd

Kickje...

Ik zoek een Receiver (5x80W of hoger) met dus een speakerset (incl subwoofer).
Dus deze SC-HT400 is ideaal.

Niemand?
Pagina: 1