hallo,
Ik ben van plan om een nieuw moederbord te kopen want mijn
DELL
vind ik niet echt super. En al helemaal niet meer sinds ik ook geinteresseerd ben geraakt in het overclocken. Wat deze dus niet kan.. als het wel kan hoef ik geen tutorials.
Tijdens het zoeken kwam ik al snel op www.asus.com
En daar las ik dat deze moederborden redelijk geschikt waren voor beginners die bezig waren met overclocken. nou heb ik 3 moederborden gesecteerd op de volgende eisen:
- 400 dual ddr bankjes 4x
- pci sloten 5x
- 8x agp
- 800 mhz fsb
- een north brigde die niet dicht bij andere componenten licht zoals agp slot zodat deze makkelijk te koelen is.... dus geen deluxe borden.
- Hyperthreading ondersteuning
de moederborden: de prijs:
- P4P800 € 121,-
- P4P800S-E Deluxe geen prijs is pricewatch
- P4C800-E Deluxe € 193,-
oja er staat bij veel moederborden dit:
Adjustable FSB/DDR ratio. Fixed AGP/PCI frequencies
betekend dat dat ik me agp en pci sloten niet overclock?
want ik heb begrepen dat dat goed is.
graag tips / opmerkingen op mijn keuze.
sugesties van andere merken zijn natuurlijk welkom zolang ze wel voldoen aan mijn gestelde eisen. En zoals in de "hoe is dit syteem faq" staat hoeft het hier dus geen merk oorlog te worden... Geen amd want daar heb ik geen cpu van!!!
Spawn
Ik ben van plan om een nieuw moederbord te kopen want mijn
Tijdens het zoeken kwam ik al snel op www.asus.com
En daar las ik dat deze moederborden redelijk geschikt waren voor beginners die bezig waren met overclocken. nou heb ik 3 moederborden gesecteerd op de volgende eisen:
- 400 dual ddr bankjes 4x
- pci sloten 5x
- 8x agp
- 800 mhz fsb
- een north brigde die niet dicht bij andere componenten licht zoals agp slot zodat deze makkelijk te koelen is.... dus geen deluxe borden.
- Hyperthreading ondersteuning
de moederborden: de prijs:
- P4P800 € 121,-
- P4P800S-E Deluxe geen prijs is pricewatch
- P4C800-E Deluxe € 193,-
oja er staat bij veel moederborden dit:
Adjustable FSB/DDR ratio. Fixed AGP/PCI frequencies
betekend dat dat ik me agp en pci sloten niet overclock?
want ik heb begrepen dat dat goed is.
graag tips / opmerkingen op mijn keuze.
sugesties van andere merken zijn natuurlijk welkom zolang ze wel voldoen aan mijn gestelde eisen. En zoals in de "hoe is dit syteem faq" staat hoeft het hier dus geen merk oorlog te worden... Geen amd want daar heb ik geen cpu van!!!
Spawn