HD prob na resizen partitie

Pagina: 1
Acties:

• Reemster
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-12-2023

Reemster

Soul Reaver

Topicstarter
Ik heb m'n schijf opgedeeld in 3 partities (NTFS-formaat, want ik heb win xp pro):
C: Windows-schijf
D: Games
E: Downloads

Nu was m'n D-schijf te klein en daarom wou ik 'm groter maken met Partition magic pro 7.0. Op die andere schijven was er ruimte zat dus dat was geen probleem. Toen ik de pc opnieuw moest opstarten ging 't echter mis. Ik kon niet meer in windows komen (ook niet in safe-mode of zoals het was voordat 't mis ging). Ik heb wel die 'rescue-diskettes' gemaakt van PM 7.0 maar daarmee start ie in dos PM op maar daar heb ik niet veel aan. En windows repareren met de windows-cd deed ie niet. Nu kan ik nog wel proberen om win xp opnieuw te installeren (als dat nog werkt). Maar wordt dan niet de schijf geformateerd?

Mijn vraag is dus eigenlijk: Is er nog een manier om bij m'n harde schijf te komen en alle data via het netwerk naar die andere pc te zetten zodat ik alles weer normaal kan installeren?

• kixor
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

kixor

homo homini lupus

Om ruimte te maken heb je ergens anders 'ruimte' weggehaald. Welke schijf heb je daarvoor gebruikt?

(En btw, waarom gebruik je pm7 wanneer xp zijn eigen diskmanager heeft?)

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

Topicstarter
ruimte weggehaald bij c en e. Er was ruimte zat, maar waarschijnlijk heeft pm ook windows bestanden getransfered van c naar d.

Ow ja. Met die diskettes kan ik dus in dos pm 7.0 opstarten. Maar daar zie ik dat de partities nog even groot zijn als daarvoor :S

• kixor
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

kixor

homo homini lupus

Voor zover ik weet kan je niet zomaar hd space verdelen. In Fdisk of winxp moet die ruimte dan unpartioned zijn. (raw..?)

In dit geval betekend het dus dat je die disk opnieuw moet formatten. (Of allemaal)

• DkF
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:24

DkF

-RazieL- schreef op 19 October 2003 @ 11:28:
ruimte weggehaald bij c en e. Er was ruimte zat, maar waarschijnlijk heeft pm ook windows bestanden getransfered van c naar d.

Ow ja. Met die diskettes kan ik dus in dos pm 7.0 opstarten. Maar daar zie ik dat de partities nog even groot zijn als daarvoor :S
Als je partities hebt 'geresized' gaat PM nooit bestanden verplaatsen hoor...

Euhm, dus met die diskettes zie je de partities nog wel allemaal?

Staat er nog steeds eentje op 'active'? Daar start je namelijk van op...

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

Topicstarter
Btw mijn excuses voor die andere topic. Maar ik vond 't vreemd dat er niet werd gereageerd (normaal gaat dat hiet zo snel). Dus ik d8 dat ik 'm beter hier kon posten dan bij de software, want t probleem is nu de harde schijf (en de veroorzaker PM/ik :'()

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat kun je met FDISK nog zien van die partities?

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

Topicstarter
Kan ik anders mss niet gewoon via dos m'n belangijkste bestanden via het netwerk op de andere pc zetten? Want het gaat erom dat ik me bestanden niet kwijt raak. Of kan ik tog win xp er weer opzetten zonder dat er gegevens verloren gaan?

Met fdisk weet ik niet, maar met PM zie ik de partities zoals ze eerst waren

[ Voor 16% gewijzigd door Reemster op 19-10-2003 11:43 ]

• DkF

DkF

-RazieL- schreef op 19 October 2003 @ 11:43:
Kan ik anders mss niet gewoon via dos m'n belangijkste bestanden via het netwerk op de andere pc zetten? Want het gaat erom dat ik me bestanden niet kwijt raak. Of kan ik tog win xp er weer opzetten zonder dat er gegevens verloren gaan?

Met fdisk weet ik niet, maar met PM zie ik de partities zoals ze eerst waren
Netwerk en NTFS onder DOS, daar zou ik persoonlijk niet aan beginnen of het moeten heeeele belangrijke bestanden zijn....

Als je XP installeert kies je een partitie om hem op te installeren, dan vraagt de installatie wat hij met die partitie moet doen; formatteren, snelformatteren of niets

Dan kies je dus voor de optie om niets te veranderen aan de partitie...

Nog ff over PM: er zijn toch ook opties om partities te checken op fouten, wat zeggen die dan?

[ Voor 9% gewijzigd door DkF op 19-10-2003 11:56 ]

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

Topicstarter
Heb ik gedaan dat checken. Geen fouten :S
Maar ik las op dit forum en nog een ander forum iets over active en niet-active. Kan dat 't probleem zijn? En zo ja, wat kan ik er dan aan doen?

b.v.d.

• DkF

DkF

Active wil zeggen dat je vanaf die partitie opstart, dus je XP-partitie moet op active staan, anders wordt er niet geboot...

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

Topicstarter
Dan zal dat 't niet zijn. Als ik 'm erder laat opstarten dan springt naar een BSOD
Pagina: 1