Toon posts:

Mobiele telefonie aanbieder, laat je niet nemen !

Pagina: 1
Acties:
  • 254 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik word al een tijd (waarschijnlijk net als zovelen) geconfronteerd met enorm hoge kosten voor het gebruik van het mobieltje.

Om mezelf maar als voorbeeld te noemen, ik heb een T-mobile abbo van €35 voor 300 belminuten, ik bel eigenlijk niet veel, behalve in de auto. Aangezien files nogal welles lang duren, lopen de kosten behoorlijk op. Soms tot €75 per maand. Dat wil zeggen, dat ik ruim 2x zoveel bel als mijn abbo. Jaja, ik weet het, dat doe ik zelf.

Op het moment ben ik aan het kijken wat ik hiermee aanmoet.

Ik ben eens gaan rekenen op abbo's met als uitgangspunt mijn Nokia (nog niet ontploft) 6210. Op dit moment zou je hiervoor een 6310i krijgen.

Het voorbeeld

Nokia 6310i kost verkoop bij t-for telecom €350 (op pricewatch staat hij voor €260 maargoed)

De stellingname is: SLUIT JE ABBO AF EN KRIJG JE MOBIEL ERBIJ

Abbo T-mobile 300 belminuten + Nokia 6310i (hiervoor moest 2 jarig worden afgesloten) kost €35 per maand

35 x 24 = 840
840 - 350 wat je betaald voor het mobiel - €490 voor je belminuten

Het simonly pakket voor 300 bel minuten kost €17.5
17.5 x24 = 420

Conclusie: Je betaalt al €70 meer voor je mobiel in 2 jaar op basis van €350 wat ze rekenen met het afsluiten van je abbo voor een Nokia 6310i. Daar komt nog eens bij dat die 350 een consumentenprijs is en dat ZIJ de inkoopprijs betalen EN hier nog korting op krijgen ivm de hoeveelheid... Moet je nagaan wat je meer betaald als je €260 rekent voor het toestel ipv €350
En als je nogges de pech hebt dat je toestel kapot gaat........

Nu nemen we het een stapje verder en komen we terug op mijn voorbeeld met extra belkosten: ik bel ongeveer 600 minuten per maand

Abbo T-mobile 300 belminuten + Nokia 6310i (hiervoor moest 2 jarig worden afgesloten) kost mij €35 per maand

€35 abbo + 300 belmin. a €0.12 p/m = €71
€71 x 24 = €1704

Binnenkort ga ik mijn contract aanpassen naar het volgende:
Simonly 450, kosten €25

€25 + 150 extra belmin a 0.12 = €43
43 x 24 = €1032

Hier reken ik dus een gelijkwaardige situatie uit. Dit scheelt dus bijna €700... das een hele dure telefoon.....

Natuurlijk ga ik een beetje op mijn belgedrag letten en zal ik niet meer over die 450 belminuten heen gaan.

Dus ik reken nog ff verder...

Uitgaande van die 450 minuten, scheelt mij het dus 71-25 = 46
Dat is dus €1104 in 2 jaar ! Nu gaat de vergelijking niet helemaal op, omdat ik natuurlijk in het 2de geval 25% minder bel. Maar het illustreert wel het idee van kosten.

En is het welles opgevallen, dat de extra minuten ipv goedkoper zijn, even duur zijn als de abbo kosten inclusief mobieltoestel? ipv van 0.12 zou het 0.06 ct moeten zijn, als ze de redenatie van het toestel willlen handhaven... Dus we worden aan alle kanten genaait.

Mijn eindconclusie:
Sluit NOOIT meer een contract af MET telefoon, neem een simonly, ga ook NOOIT meer naar bedrijven als T for Telecom enzo en bel rechtstreeks naar je provider. De kortgezegde meerwaarde van z'n bedrijf is, dat zij het toestel uitreiken en daarvoor provisie opstrijken...

Kortom, koop je toestel gewoon los en het abbo ook... dat scheelt je BAKKEN met geld. En al die extra internet dingen, kosten belachelijk veel. De foto's zijn beroert van kwaliteit en WTF kan mij Ronald de Boer nu als ringtone boeien...

Voor het verschil wat ik net aangaf, kan je in 2 jaar een nieuwe PC kopen EN een digitale camera en ook nog een geheugenchip van 256mb

En voor de mensen die het niet geloven...
DimensionTM 2400 standaard voor €664
Sony P52 camera (heb ik zelf) voor €299
256 mb Sony geheugen (PRO RAM) €130

Totaal €1093

Wie zou er de stommerik zijn... IK? Tot nu toe wel jah... achteraf gezien... 8)7

Maar ik leer snel 8)

Reken maar na ;) _/-\o_

Verwijderd

mis ik nou iets of weet je echt niet dat je nog steeds het goedkoopste kunt bellen als je gewoon je abo afsluit via een webwinkel? al dan niet met telefoon, dat ligt eraan.

(rechtstreeks naar je provider bellen werkt alleen als ze toevallig vinden dat ze aan je kunnen verdienen. dan kijken ze onder andere naar je belgedrag in het verleden. bij de meeste mensen heeft het dus geen zin, want aan de echte koopjesjagers hebben de telco's nog nooit iets verdiend)

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2003 11:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Je zult ongetwijfeld iets missen, want ik het niet over het goedkoopste bellen, maar over de vergelijking op de huidige situatie met een keuze naar een nieuwe.
En is een T-mobile simonly abbo goedkoper bij een webwinkel goedkoper als bij T-mobile zelf?
Geef de url maar es dan...

Reageer eens inhoudelijk op wat ik zeg in mijn posting?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2003 11:15 ]

Verwijderd

Zeker waar!

Maar bij sommige acties is het wel weer rendabel om om abbo plus telefoon te nemen. Als je maar lang genoeg blijft kijken.

Ikke had bij t-mobile een actie op hun website waarbij je een 300 belminuten plus de 7650 met een jaar abbo kon krijgen.

Omgerekend is dat dan
1 jaar abbo 12X35=420 euro
de 7650 stond toen nog op 479 euro dus dan lijkt het me duidelijk..
Simonly kost 17 euro x 12 = 204

420 - 204 = 216 Euro betalen voor de telefoon waar je normaal 479 voor betaald.

Dat vind ik dan wel weer een goede deal..
Trouwens ik neem geen tweejarig abbo's meer omdat je dan niet makkelijk naar een goedkopere provider kunt overstappen.
Ben het daarom wel met de topic starter eens dat het uiteindelijk meer opleverd in veel gevallen om een Simonly te kopen...

• kzin
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:46
Je hebt volkomen gelijk Wolvie. Zeker bij alles wat met mobiele telefonie te maken heeft geldt dat je nooit zomaar moet geloven wat ze beweren. Eerst alles goed narekenen en kijken wat de alternatieven zijn. Gratis toestel, Jaja...
In jouw geval zijn de verschillen soms wel extreem.

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Dat is idd jouw eindconclusie, maar die vlieger gaat niet altijd op. :)

Ik wil bijvoorbeeld een T-Mobile 30 abo en een Samsung SGH-E700. In mijn geval is het toch echt goedkoper om een abo met telefoon af te sluiten:

Telefoon i.s.m. 1 jaar T-mobile 30 abonnement
Telefoonkosten € 312,45
abokosten gedurende een jaar: 12 x €10 = € 120,-
Totaal: € 432,45

Telefoon zonder abo
Telefoonkosten: € 450,-
abokosten gedurende een jaar (T-Mobile 30 Sim only): 12 x € 5,- = 60,-
Totaal: € 510,-

Of maak ik nou een hele domme fout? :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 October 2003 @ 11:14:
Je zult ongetwijfeld iets missen, want ik het niet over het goedkoopste bellen, maar over de vergelijking op de huidige situatie met een keuze naar een nieuwe.
maar je wilt dan toch een nieuw abo?
En is een T-mobile simonly abbo goedkoper bij een webwinkel goedkoper als bij T-mobile zelf?
Geef de url maar es dan...
http://www.telecomvergeli...1&npv=0&ndv=0&npm=0&ndm=0
Reageer eens inhoudelijk op wat ik zeg in mijn posting?
Sluit NOOIT meer een contract af MET telefoon, neem een simonly,
dat ligt eraan, soms is met telefoon wel degelijk voordelig. verschilt per situatie
ga ook NOOIT meer naar bedrijven als T for Telecom
klopt, maar dat is toch geen nieuws?
enzo en bel rechtstreeks naar je provider.
heeft dus alleen zin als de provider vindt dattie aan je kan verdienen. en dat zijn dus bijna nooit mensen die zich interesseren voor goedkoop bellen

Verwijderd

Topicstarter
Blazer schreef op 19 October 2003 @ 11:24:

[knip]

Tuurlijk gaat de vlieger niet altijd op, dat snap ik ook wel
Mijn posting is ook niet bedoelt als voorbeeld voor mensen die het wel goed doorrekenen. Mijn posting is ter illustratie wat er gemiddeld gezien gebeurd...
Want laten we eerlijk zijn, de aanbieding die voor ons voordelig zijn....

En wat je overigens NIET moet vergeten is dat zij het toestel goedkoper leveren als de prijs waar jij over praat, want anders doen ze het echt niet...
Daar komt nogges bij, dat als jij over je bundel heen belt, zij zich helemaal rot lachen, want de helft van elke minuut betaal je letterlijk aan je toestel...

Ik baal dat ik deze constructie niet bedacht heb.... Das pas money making....
Het gaat er vooral om dat wij ons dat eens beseffen ipv opgewonden raken van het "nieuwste" toestel

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2003 11:35 ]

Verwijderd

Topicstarter

Ik wil bijvoorbeeld een T-Mobile 30 abo en een Samsung SGH-E700. In mijn geval is het toch echt goedkoper om een abo met telefoon af te sluiten:

Telefoonkosten € 312,45

Telefoon zonder abo

Als jij ELK jaar een nieuwe telefoon koop niet.....
Want anders betaal jij in jaar 2 dus ruim €400 teveel ;)

• bastichelaar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-05 21:11
En je vergeet waarom die winkels toch draaien: mensen willen graag weinig betalen, en toch met iets leuks de winkel uitlopen :) Veel mensen komen bij ons in de winkel van: ik wil een abonnement PLUS een GRATIS telefoon, welk abonnement moet ik dan nemen?

Dus mensen willen weinig eenmalig betalen, en met telefonie is het nu inmiddels standaard geworden om telefoons voor weinig aan te bieden bij een abonnement. En dat jij net T-for-Telecom eruit pikt is ook niet zomaar: zij zijn de duurste :).

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 oktober 2003 @ 11:37:
[...]

Als jij ELK jaar een nieuwe telefoon koop niet.....
Want anders betaal jij in jaar 2 dus ruim €400 teveel ;)
:?

zonder foon: 450 + 60 + 60 = 570
met foon: 312 + 120 + 60 = 492

• cûora
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-09-2024
Het gaat niet altijd op, ik heb bijvoorbeeld zitten rekenen en bij telfort heb ik bij een abbo van 100 minuten icm een SE T610 een totaalbedrag van 405 euro (kosten tel + 12 maanden kosten) maar wanneer ik een 2 jarig abbo neem betaal ik 395 euro voor de abbokosten gedurende 2 jaar (24 maanden dus) en een telefoon, het is dus voor mij goedkoper om een 2 jarig abbo te nemen en deze na een jaar niet meer te gebruiken ( wel nog een jaar kosten doorbetalen dus) dan heb ik op het einde van de rit minder betaald dan bij het eenjarig abbo....
En icm een los toestel zou ik duurder uitzijn dat heb ik ook uitgerekend.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil geen nieuw abbo opzich, maar ik zal binnenkort moeten verlengen, wil ik niet tegen belachelijke kosten op hetzelfde contract door gaan.

En die URL is inderdaad goedkoper, maar ik moet een contract voor 2 jaar aangaan om €2 per maand te besparen. Eerlijk = eerlijk, het scheelt bestwel !

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 October 2003 @ 11:52:
[...]

:?

zonder foon: 450 + 60 + 60 = 570
met foon: 312 + 120 + 60 = 492
Je moet lezen wat ik zeg, ALS jij elk jaar een nieuw phone wil, dan heb jij gelijk, als je er ook 2 jaar mee kan doen, heb ik gelijk

Verwijderd

Topicstarter
cûora schreef op 19 October 2003 @ 11:57:
Het gaat niet altijd op, ik heb bijvoorbeeld zitten rekenen en bij telfort heb ik bij een abbo van 100 minuten icm een SE T610 een totaalbedrag van 405 euro (kosten tel + 12 maanden kosten) maar wanneer ik een 2 jarig abbo neem betaal ik 395 euro voor de abbokosten gedurende 2 jaar (24 maanden dus) en een telefoon, het is dus voor mij goedkoper om een 2 jarig abbo te nemen en deze na een jaar niet meer te gebruiken ( wel nog een jaar kosten doorbetalen dus) dan heb ik op het einde van de rit minder betaald dan bij het eenjarig abbo....
En jij belt (altijd) binnen je belbundel?? jij belt hem precies op?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 October 2003 @ 12:16:
[...]

En jij belt (altijd) binnen je belbundel?? jij belt hem precies op?
hij belt waarschijnlijk ongeveer rond die bundel. bij telfort mag je 1 maand meenemen dus dat kan prima. heb ik nu ook (maar dan met een abo dat helemaal gratis was, maar dat terzijde)

Verwijderd

Topicstarter
Ik vraag het aan hem ;)
Want op basis van de werkelijkheid kan het net ff iets anders uitkomen, als het rekenen op basis van het abbo... Want de extra kosten worden niet in mindering gebracht als je minder belt... en hij komt op een verschil van €10 als ik het goed gelezen heb. En het lijkt mij vrijwel onmogelijk dat je dus in 2 jaar niet die €10 ook gewoon verbelt, waardoor mijn posting weer helemaal van toepassing is :)

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:33
cûora schreef op 19 October 2003 @ 11:57:
Ik weet niet hoe jij rekent, maar ik denk dat dat je voor het 2e jaar geen abonnementskosten hebt gerekend ...

-

• judgem
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-04-2014

judgem

Lord of Metal

Mijn 2 huisgenoten veranderen ook om de haverklap van telefoon, nummer en abonnement. "Kijk hier! Goedkoop zus, gratis telefoon zo, et.."

Noem mij dan maar een ouwe lul maar ik ga gewoon naar Vodafone Citypoint en ik sluit een 2-jarig Vodafone 120 abbo af en betaal ook voor mij telefoon. Ik geef grif toe dat ik in verhouding stukken meer kwijt ben dan mijn huisgenoten maar de ellende die het mij bespaard heeft is niet in geld uit te drukken. En zo heb ik al 4 jaar hetzelfde nummer. Vind ik ook wel belangrijk eigenlijk...

- Ik bespreek ook harde waren en dan wel op www.lordsofmetal.nl - en ik draai en programmeer ze in DYNAMO

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:33
judgem schreef op 19 October 2003 @ 12:31:
En zo heb ik al 4 jaar hetzelfde nummer. Vind ik ook wel belangrijk eigenlijk...
Dat is een argument wat als een tang op een varken slaat ...

Nummerbehoud kun je al diverse jaren gebruiken, dus dat je bij dezelfde provider blijft voor deze reden is bull ...

Ik heb mijn nummer nu al een jaar of 7 (3 verschillende providers) en daarvoor had ik een ander nummer. Maar toen bestond nummerbehoud echter nog niet.

[ Voor 18% gewijzigd door Juicy op 19-10-2003 13:11 ]

-

• cûora
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-09-2024
Juicy schreef op 19 October 2003 @ 12:25:
[...]

Ik weet niet hoe jij rekent, maar ik denk dat dat je voor het 2e jaar geen abonnementskosten hebt gerekend ...
1 jarig abbo:
Telefoon 249 euro
12 x kosten abbo =180

Totaal: 429,-

2 jarig:
Telefoon 35 euro
24 x kosten abbo = 360

Totaal = 395,-

Ik heb me zelfs vergist, het verschil is nog groter, maar het klopt dus wel (abbo bij studentmobiel.nl)

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-05 10:44

Collaborator

You! Cake or Death?

ik heb hierop een ding te zeggen!:

Beltegoed rulezzz :P

This space is occupied

Verwijderd

TheEvilCuber schreef op 19 October 2003 @ 13:56:
ik heb hierop een ding te zeggen!:

Beltegoed rulezzz :P
bedoel je nou prepay? vind ik veels te duur...

Verwijderd

Topicstarter
Juicy schreef op 19 oktober 2003 @ 13:09:
[...]

Nummerbehoud kun je al diverse jaren gebruiken, dus dat je bij dezelfde provider blijft voor deze reden is bull ...

Ik heb mijn nummer nu al een jaar of 7 (3 verschillende providers) en daarvoor had ik een ander nummer. Maar toen bestond nummerbehoud echter nog niet.
True

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2003 15:12 ]

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:47
Jongens, zijn we wel een beetje liev voor elkaar? ;)

Verwijderd

Topicstarter
Wij zijn aardig... jij bent niet aardig met de naam "Kutbritney" ownee... cute ;)

• judgem
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-04-2014

judgem

Lord of Metal

Juicy schreef op 19 October 2003 @ 13:09:
[...]

Als je alles gewoon op de fatsoenlijke manier doet is nummerbehoud inderdaad geen enkel probleem. Je wilt niet weten wat voor halsbrekende toeren mijn huisgenoten nu zouden moeten uithalen en hoeveel extra kosten het met zich meebrengt om in geval van deze "mooie" aanbiedingen hun eigen nummer te behouden. Nummer opgeven bij de ene provider die er vervolgens weer flink extra kosten voor rekent om het weer vrij te geven en over te zetten en een nieuwe provider die het vervolgens verdomt die kosten voor rekening te nemen omdat ze anders helemaal geen hout meer verdienen aan hun "mooie" aanbieding..

Nee, geef mij dan maar de "gewone" manier... _/-\o_

- Ik bespreek ook harde waren en dan wel op www.lordsofmetal.nl - en ik draai en programmeer ze in DYNAMO

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:35

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Alles leuk en aardig, maar ik vind dit een hoop gezeur in een glas water.
Kijk voor de gein even naar het vaste telefonie net. Kan me niet herinneren dat je daar ooit een gratis telefoon bij kreeg als je een abo afsloot...hooguit kon je don ding HUREN (!) Dus wat dat betreft zijn we op de mobiele tel. markt best wel verwend.
Strakke actie: bij de primafoon binnelopen, zeggen dat je een abo af wilt sluiten voor 2 jaar en er dan graag gratis een simens DECT bij zou hebben....kijken hoeveel lol de verkopers dan hebben :+
Point taken: de wereld van particuliere mobiele telefonie is aardig verwend...maar het einde is waarschijnlijk in zicht, want de tel's worden al lang niet meer zomaar weggegegevn bij een pak wasmiddel

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Hironshy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-10-2025

Hironshy

Orooo!!!

Telefoonkosten € 312,45

Telefoon zonder abo

Telefoon i.c.m. 1 jaar T-mobile 150 abonnement
Telefoonkosten: € 120,-
abokosten gedurende een jaar: 12 x € 22,50 = 270,-
Totaal: € 390,-

Is goedkoper EN 120 min meer in je belbundel.

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Tnx dude! _O_
Alleen vergeet je dan niet de aansluitkosten? Als ik de prijzen van de T-Mobile site neem kom ik op het volgende:

Telefoon i.c.m. 1 jaar T-mobile 150 abonnement
Telefoonkosten: € 119,95 + € 52,50 = 172,45
abokosten gedurende een jaar: 12 x € 22,50 = € 270,-
Totaal: € 442,45

Maar voor die € 10,- meer heb ik idd wel 120 min meer, dus dat ga ik zeer waarschijnlijk wel doen. Ik ga nog een paar andere combinaties uitproberen, misschien is dat nog aantrekkelijker. Nogmaals bedankt. :)

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
The_Eagle schreef op 19 October 2003 @ 17:37:
Alles leuk en aardig, maar ik vind dit een hoop gezeur in een glas water.
Kijk voor de gein even naar het vaste telefonie net. Kan me niet herinneren dat je daar ooit een gratis telefoon bij kreeg als je een abo afsloot...hooguit kon je don ding HUREN (!) Dus wat dat betreft zijn we op de mobiele tel. markt best wel verwend.
Strakke actie: bij de primafoon binnelopen, zeggen dat je een abo af wilt sluiten voor 2 jaar en er dan graag gratis een simens DECT bij zou hebben....kijken hoeveel lol de verkopers dan hebben :+
Da's een goeie :)
Trouwens, ik vind dat je wel erg weinig waar voor je geld krijgt bij je vaste aansluiting, wat betaal je ook weer per maand, 15 euro ? Wat krijg je ervoor terug, niets, nada, niet eens een gratis belminuut !!?!?!!

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Kijk gewoon op telecomvergelijker.nl en daar kun je alles op totaalkosten vergelijken. En dan kun je zelf kijken wat goedkoopst is. Soms heb je een tel goedkoper als je een abo neemt. Bijv T68i kon ik voor 200 euro krijgen, dus de totaalkosten van abo+tel, terwijl hij los op dat moment €550,- was. En dat abo heb ik bij de BC afgesloten.

Later kon ik het abo zelfs eerder beeindigen en had iuk hem voor 50 euro. Kortom, kijk gewoon op elk moment wat het gunstigste is, en ga niet voor algemene stellingen.

• limit28
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-05 16:06

limit28

Loading.....

belcompany staat bekent van 2 jaar contract. ze naaien je gewoon. terwijl andere telecom winkel voor 1 jaar ook al gratis of paar tientjes bijbetalen de toestel al kan krijgen.

Log on, Hack in, go everywhere, steal everything.

Verwijderd

gewoon een pre pay kaart, en een ouwe mobiel will do it for me _O_

telefoon van 260 euro, waar halen ze t vandaan zeg

• van.der.schulting
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
Echte slimmerikken bellen gewoon van vast naar vast of zoeken een abbonement wat EUR 0,01 p/m kost van mobiel naar vast. O2/Telfort had er vroeger een. (nu misschien ook nog)

Verwijderd

van.der.schulting schreef op 21 October 2003 @ 15:01:
Echte slimmerikken bellen gewoon van vast naar vast of zoeken een abbonement wat EUR 0,01 p/m kost van mobiel naar vast. O2/Telfort had er vroeger een. (nu misschien ook nog)
telfort samenbellen 500 (voorheen o2-500)

maar de allerechtste slimmeriken zorgen natuurlijk voor een vette cash back op zo'n abo...

• LawnMowerMan
  • Laatst online: 22-04 09:30

LawnMowerMan

Wat een baggerfilm btw...

OK, ik ga ook ff lopen rekenen:

Orange 40 1 jaar verlengen mét toestel (Nokia 6100)
Bij GSMNederland was het toestel gratis en kreeg ik €50 retour op rekening (dit is nu niet meer zo zie ik :p)

Kosten 1 jaar Orange 40 = 12 x €40 = €480
Kosten Nokia 6100 (volgens pricewatch): €254

Dus kom ik op: €480 - €50 - €254 = €176
Ik kan dus voor €480 verbellen (hmm, nieuw woord :?) en daar betaal ik dan €176 voor.

Als ik dit vergelijk met verlengen 1 jaar Orange 40 zonder telefoon krijg ik:

Kosten 1 jaar Orange 40 = 12 x €40 = €480
Cashback wegens verlengen: €222 (weer bij GSMNederland)

Dus kom ik op: €480 - €222 = €258

Kortom: ik geloof dat ik redelijk goedkoop uit was met mijn nieuwe telefoontje ;)
En bij dit alles heb ik eventuele extra belbundels niet meegerekend, maar daar heb ik toch nix aan; zit ALTIJD rond de €40 :D

Dus: voor €430 kan/heb ik:

- 1 Nokia 6100
- in 1 jaar 2400 minuten* bellen naar mobiel of
- in 1 jaar 2181 SMS berichten sturen of
- in 1 jaar 4800 minuten* bellen naar vast/Orange

*zonder starttarief

Ow ja, en door een foutje van Orange kreeg ik ook nog een vakantie gratis omdat ik had verlengd! _/-\o_

Your ass is grass and I'm the lawnmower!

Pagina: 1