Toon posts:

Bios resetten op Ga7vax

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen ik heb me timings op andere pc te strak gezet krijg nu een rare piep bij opstarten , dus kan nixs doen ik wil nu de bios resette

op het moederbord staat dit 1-2 clear cmos en 2-3 normal ]

en daarvoor staan twee pinnetjes ik kan die niet verchuiven ofzo en in het boekje staat er nixs over en is er ook een mogelijk heid om de bios te resette met

de voedingstekker eruit halen? (wel eens gelezen) bij voorbaad dank

dit gevonden er staat dat ik die twee pinnetjes moet verbinden of batterij uithalen

http://tw.giga-byte.com/m...t/eservice/clearcmos3.htm

moet ik die pinnetjes verbinden en dan opstarten??

en met wat moet ik die batterij eruit halen staat niet vermeld

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2003 10:43 ]

Verwijderd

Je moet de jumper van die pinnen afhalen (zit nu dus op 2 en 3) en op 1 en 2 zetten....ff wachten....weer terug zetten op 2 en 3 en dan je pc starten.

Edit:
Beetje n00b vraagje hoor.. dit is wel erg makkelijk.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2003 10:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 October 2003 @ 10:58:
Je moet de jumper van die pinnen afhalen (zit nu dus op 2 en 3) en op 1 en 2 zetten....ff wachten....weer terug zetten op 2 en 3 en dan je pc starten.

Edit:
Beetje n00b vraagje hoor.. dit is wel erg makkelijk.
je kan nixs afhalen het is een zwart blokje met een pinnetje erin en daar zijn er 2 van

dus er is geen derde

He hoe haal je het batterijtje eruit met een kleine schroeven draaier ofzo?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 October 2003 @ 11:15:
[...]

je kan nixs afhalen het is een zwart blokje met een pinnetje erin en daar zijn er 2 van

dus er is geen derde

He hoe haal je het batterijtje eruit met een kleine schroeven draaier ofzo?
Gewoon met je handen. Als het goed is zit er een metalen lipje..als je die opzij duwt klikt het batterijtje eruit :)

• Remko_
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-02 10:21

Remko_

[IRF]

maar wrom zet je em dan niet op booten van bios 2 :)
Dingen hebben niet voor niets dual bios :)
kan je iig weer booten

Verwijderd

Topicstarter
Remko_ schreef op 19 October 2003 @ 11:23:
maar wrom zet je em dan niet op booten van bios 2 :)
Dingen hebben niet voor niets dual bios :)
kan je iig weer booten
daar moet ik tog eerst in de bios voor zijn om dan via dual bios de bios opstart bios te selecteren

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 October 2003 @ 11:20:
[...]

Gewoon met je handen. Als het goed is zit er een metalen lipje..als je die opzij duwt klikt het batterijtje eruit :)
er zit aan elke kant van het batterijte een rijtje met ijzeren kleine stafjes lijken het wel er zit geen lipje ofzo

is dat zo een rond ding ik dacht de bios batterij zelf

aan dat ronde ding zit wel een lipje moet die eruit of dat dingetje van de main bios?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2003 11:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja dat is hem

moet je dat ronde ding hebben of een van die twee biossen chipjes die je links onder ziet?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2003 11:33 ]

Verwijderd

Nou..op het plaatje zit aan de "onderkant" van de batterij een uitsparing zeg maar.. Daar zit een lipje in..opzij duwen (dus op het plaatje naar beneden) en klaar..

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 October 2003 @ 11:33:
Nou..op het plaatje zit aan de "onderkant" van de batterij een uitsparing zeg maar.. Daar zit een lipje in..opzij duwen (dus op het plaatje naar beneden) en klaar..
ok thx ik ga nu doen wel raar dat deze geen switches heeft wordt tijd voor een andere plank

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 October 2003 @ 11:35:
[...]

ok thx ik ga nu doen wel raar dat deze geen switches heeft wordt tijd voor een andere plank
Ik heb net in de manual zitten kijken, maar er staat idd niks in over bios reset. Er zit wel een dipswitch blokje met 2 switches. Misschien 1 switch per bios. Dus als je 1 overhaalt reset hij bios 1 etc.. Maar das een gokje.

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Na 3 keer niet goed opstarten moet ie automatisch booten van de backup bios. Heeft bij mij altijd gewerkt.

🖥️ | 🚗

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 October 2003 @ 11:44:
[...]

Ik heb net in de manual zitten kijken, maar er staat idd niks in over bios reset. Er zit wel een dipswitch blokje met 2 switches. Misschien 1 switch per bios. Dus als je 1 overhaalt reset hij bios 1 etc.. Maar das een gokje.
ja het is gelukt batterij eruit en werkte die dipswitch is de fsb veranderen 100-133-166 geen bios switch thx btw
Pagina: 1