Welke Canon printer?

Pagina: 1
Acties:

• Database freak
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21-01 12:56
Ben opzoek naar een printertje die zuinig met inkt omgaat (heb nu een Epson). Canon schijnt wat dit betreft het beste.

De i850 leek me wel wat voor € 177,- maar is volgende de consumenten bond 'voordelige keus'. Er is hier ook nog een Canon i865 voor € 175,- ik neem aan z'n opvolger. Maar voor € 320,- kan ik de Canon i950 kopen; beste koop volgens de consumentenbond gids. Wel een fors prijsje. Wat is nu het verschil tussen de i850/i865 en de i950? Volgens de Canon site heeft de i950 aparte patronen per kleur en de i850 niet? Ik begreep wel dat ze verschillende cardridges gebruiken? Zou de kwaliteit beter zijn van de i950 of alleen de snelheid?

Omdat ik hem kan aftrekken mbt van een pc-prive projectje vind ik de innitiele aanschafprijs wat minder relevant, als ik daarvoor een kwalitatief beter printer krijg die mischien ook nog zuiniger print (verschil is 145euro, na aftrek bel-effect +/-€ 80). Iemand hier die de i950 heeft?

Verwijderd

Altijd kiezen voor een printer met aparte kleuren cartridges. Aanschafprijs valt te verwaarlozen, kosten in gebruik daarintegenniet, zeker niet met 3 kleuren cartridges in 1 tank. Er zijn genoeg site's te vinden met kosten/print verhouding op google, dat zal je dan ook een beter inzicht geven over gebruik/kosten waardoor je beter je prudukt kan kiezen. Btw, slechte printers bestaan niet meer, behalve de budget printertjes. Verder is kwliteit tevens bepaald door het soort papier wat je gebruikt. Kodak foto print papier bijvoorbeeld is de beste om ook echte diepte op je afbeeldingen te laten " zien ". Maar diverse merken willen een houdbaarheids datum gaan invoeren op hun inkt tankjes, voor zo een produkt zou ik dus niet willen kiezen, want hierdoor willen ze hun omzet verhogen door je dwangmatig te laten printen !

• Database freak
Hm nog wat rond zitten kijken, de i950 is een echte foto-printer met 6 kleuren, de i850 een meer alrounder. De i950 schijnt iets van 3000 spuitmondjes te hebben de i850 1600.

De prijzen in de VS voor canon printers zijn fors lager :(
http://www.usa.canon.com/...isite=10000&section=10199

Retailprijzen zitten hier nog 10-15% onder! De NL prijs is dus 50% meer!

Verwijderd

Wat een gelul zeg die bokkepoot hierboven mij. Sorry hoor. Ik vraag me zowieso altijd al af wat mensen ertoe brengt te gaan vertellen hoe en waar je die informatie kan gaan vinden op 't net. Daar vraagt hij toch niet naar? Hij vraagt info. Niet waar dat die info te halen is. Bovendien heb ik een flauw vermoeden dat hij (en iedereen trouwens) allang weet dat Google bestaat. Als je 't onderwerp interesant vind maar je weet er niets van waarom dan meteen de handige hulp uithangen? Houd gewoon je waffel en lees de reacties. Of niet. Of ga zelf eens voor een printer kijken. Mischien kan je dan later ooit nog eens reageren op een printervraag met iets zinnigs. Maar dat zal er nooit van komen vrees ik; namelijk alle printerfabrikanten en fabrikanten van inkt zetten al zolang ze inkt verkopen een houdbaarheids datum op de verpakking. Maar genoeg aandacht weggegooid, nu even terug over die printers dus.

(kosten per pagina) Zwart wit ligt de Canon 950 ongeveer 3 cent onder de Epson's, die zijn hierin het "duurst" (van alle merken in dit kwaliteitssegment) maar in kleur is de dit de 950, ongeveer 15cent per afdruk duurder als Epson (nummer 2 in de hoogste kosten).

Ja hou je vast: bij foto's is ook Canon prijsleider (per pagina 30 tot 35 Eurocent duurder als Epson (ook hier de nummer twee van de duurste.)
Per foto zijn de kosten 1 euro en 41 cent.
De 950i was de enige printer die twee keer de beste waardering behaalde.

(dit zijn gegevens uit de C't van vorige maand: blijkbaar lees je de C't niet? Koop eens een los nummer, en dan kom je er vanzelf achter hoe eerlijk en professioneel de hardware tests worden uitgevoerd. Ik zweer het je het is het enige echt eerlijke blad dat het geld wat men betaald voor de maandelijkse uitgave dan ook als enige inkomstenbron blijft beschouwen. Reclame, natuurlijk, maar niet van die stinkende "gekochte" testen zoals je ze normaalgesproken overal aantreft.) Ohja en, nee, ik heb geen financiele belangen ofzo blahblah maar het is gewoon een feit: en dat het klinkt als reclame -daar kan ik niets aan doen. Recht is recht, krom is krom.

Maar printers eh ja, nu kan ik zelf wel naast dit alles, ook wel iets uit mijn eigen ervaring spreken, ik heb namelijk de Canon s-900 en, tegenover de drie minuten die de 950i erover doet (!?) doet deze BINNEN 1 minuut een A4 kleurenfoto in de hoogste kwaliteit uitspugen. De hoogste kwaliteit, dat is, tot nog toe volgens hen, die ik heb laten vergelijken (fotoprints vergeleken met exact dezelfde foto's uit Fuji's digilab) dus beter als uit het officiele fotolab van Fuji.

Ik raad je dus, zonder meer een s900 aan. Ik vond het al zo vreemd dat ik de 950i 10 euro goedkoper zag staan, als "opvolg" model... Maar dat zit 'em dus in de 3 minuten t/o 1 minuut printtijd.

Ohja tot slot, die inktprijzen, ik vind dat deze niet zo veel inkt verbruikt eigenlijk gezien de hoeveelheid a4tjes die ik eruit haal voor er een volle tank leeggemaakt heb, maar de 950i (lees ik) schijnt nogal wat te lusten. Ik moet wel zeggen dat ik geen ervaring heb met andere top-fotoprinters. En ook moet ik niet vergeten te melden dat ik mijn inkt bij www.refillink.nl koop -navulinkt dus- omdat ik geen verschil zie met de officiele inkt, die wel 2x zoveel kost.

Ik ben best verwend met een Fuji S2pro, waarvan ik alle foto's zelf uitprint eigenlijk. Maar ik zou niet anders willen. Het kan niet mooier lijkt mij. Niet bij de Fuji' centrale althans - dat zegt toch wel wat!
Haal een s900, geloof me.

Verwijderd

oh ik bedoel natuurlijk parabello, niet Database Freak uiteraard.

Verwijderd

Heb net gisteren een Canon i865 besteld, dit leek mij de beste keuze aangezien de kwaliteit tussen de 865 en 950 bijna niet verschild. Echter de 865 is een stuk sneller met afdrukken en natuurlijk een stuk goedkoper. De 865 heeft trouwens ook single inkt tanks (2 * zwart + 3 * kleur).

Zie ook de specs van de i865: http://www.canon.nl/globa...oduct_techspecs/i865.html
en van de i950:
http://www.canon.nl/globa...oduct_techspecs/i950.html

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2003 10:46 ]

• Database freak
Bedankt voor jullie reactie :) ! Ik ben eerlijk gezegd nu wel in twijfel. Een review op amazon van klanten die hem daar hadden gekocht gaven aan dat de i950 vrij zuinig was. Mischien is het consumenten bond artikel opzoeken die C't test kan ik helaas niet meer bij.

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:11
Probeer als het even kan printers met een vaste printkop te mijden zoals Epson. Ze maken prima afdrukken hoor, maar als je printkoppen verstopt raken o.i.d. kun je de printer weggooien. Heb ik al een paar keer gehad en gezien bij anderen. Dan maar duurdere cartridges kopen waar de printkop opzit. En als je, zoals ik met mijn HP 5550 doe, ze zelf bijvult ben je nog steeds zeer goedkoop uit.

• Database freak
Klopt mijn Epson 700 Photo moet elke keer de koppen laten reinigen omdat er anders geen inkt uit komt. Dit is geloof ik gebeurt na het gebruik van een niet-epson inktset. De i950 had in ieder geval vervangbare inktkoppen.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 19 October 2003 @ 06:48:
Wat een gelul zeg die bokkepoot hierboven mij.
Zo praat je niet tegen anderen, check je mail!
Pagina: 1