Toon posts:

Netwerk+internet delen, Met of Zonder server?

Pagina: 1
Acties:
  • 59 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Eej mensen

Ik heb nu thuis het volgende;

Kabelmodem (@home) ----> (smc Router, wireless) ----> 4 pc's + 1 Laptop

maar nu zat ik te denken aan het volgende;

(heb nl 1 pc 'over')

Kabelmodem (@home) ----> Server (p2 350, 192 mb ram enz.) ----> (smc Router, wireless) -----> 3 pc's + 2 Laptops

s dit 2e, met die server ertussen zinvol?

• Leon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 14:12

Leon

Rise Of The Robots

ligt er maar net aan wat die server moet doen en hoe hij geconfigureerd is...

(Ik neem aan dat je die smc-router alleen maar voor het switch gedeelte wilt gebruiken :?)

Met een pc als router kun je met bijvoorbeeld iptables wel een paar leuke dingen kunnen doen, of je zou QoS toe kunnen passen. Maar om daar nou een PII 350 voor te gebruiken is een beetje overkill.

Ook is het wat lastiger op te zetten dan een voorgeconfigureerde hardware-router.

Dus geef eens wat meer informatie over wat je er mee wilt doen..

Eeuwige n00b

Verwijderd

Het is enkel zinvol als jij een doel voor die server hebt. Wij kunnen niet bepalen of jij iets nuttigs kan doen met het ding..

Ga dus zelf eens na wat je nog zou willen, en ga dan kijken of je daar die server voor in kunt zetten.

Tevens raad ik je met klem aan het mailtje dat je van BalusC hebt gekregen nogmaals door te lezen, je gedrag op GoT laat nog te wensen over, getuige dit topic.
Het is niet de bedoeling allerlei topics te openen met daarin simpele of persoonlijke vragen te stellen die je makkelijk zelf uit kunt zoeken of waar wij eigenlijk weinig mee te maken hebben (dit topic).
Lees dit ook nog eens door met dit commentaar in het achterhoofd:
Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)

/Dicht

Dit topic is gesloten.