Athlon64 systeem samenstellen, nog suggesties?

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

• trogdor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-10-2025
Voor mijn werk is er een pc-prive project gestart, dus kan ik oppeens gaan nadenken over best veel geld aan een nieuw workstation uigeven :-)
Voornaamste bezigheid, naast gamen, zal zijn het bewerken van video materiaal, en het mixen van video (VJ-en zeg maar)

Wat ik al heb en niet van plan ben te vervangen:
- 20.3" tft van iiyama,
- Ati radeon 9700pro
- muis/wacom/keyboard/etc
- een seagate barracuda ata iii (40GB) maar mischien heb ik daarvoor wel een vervanger nodig.

Als video capture device heb ik de Pinnacle Studio MovieBox DV op het oog. Firewire, dus daarmee houd ik het pci slot vrij voor een eventuele audiokaart als het onboard spul niet goed genoeg is.

Dus het gaat in feite om een los systeem, liefst sff.
Waar ik erg naar toe neig is de nieuwe shuttle SN85G4 die over ongeveer een maand leverbaar zou moeten zijn.
Lekker stil, compact, compleet, ziet er goed uit.... er moeten wel erg grote mij nog niet bekende nadelen aan zitten wil dat hem niet worden :-)
Dit ding ondersteund dus de Athlon64
"CPU Socket : AMD Socket 754, support Athlon 64 1600MHz "
wat volgens mij neerkomt op de Athlon64 2800+
Ik vraag me wel af of de snellere Athlon64's er niet gewoon ook in kunnen. (mail is onderweg)

De documentatie op de shuttle site is nog niet up to date, dus daar wordt ik niets wijzer van.

BalusC zn site zegt dat de Athlon64 het volgende ram pakt:
100MHz / 133MHz / 166MHz DDR

En op de shuttle site staat dit:
Memory Socket : DDR 266/333/400 DIMM *2

Tja, zoek de verschillen...
Ik vermoed dat het wordt ongeveer 1G over 2 plakjes van het snelste wat er in kan.

Tenslotte wil ik voor echt spectaculaire data snelheden ook kijken naar een sollid-state disk met ide interface. deze heb ik in nederland echter nog niet kunnen vinden.
Anders moet er gewoon een snelle grote disk in.
In de shuttle zit:
"SiliconImage SiI3512 Dual channel S-ATA/RAID controller"
(wtf heb je nou een een raid controller in zo'n kleine kast....)

Goed, de vraag is: is dit een aardig systeem, of zonde van het geld? wat zou ik beter anders kunnen doen om de performance omhoog te krijgen of geld te besparen?

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-08 21:43

jotheman

Was like that when I got here!

trogdor schreef op 19 October 2003 @ 02:04:
de vraag is: is dit een aardig systeem, of zonde van het geld?
Gaap, FAQ-werk.

I see dead pixels...

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:22
uhm je weet dat s754 de langzamere amd's zijn? de s939 en 940 zijn de snelle. s754 heeft ook maar single channel geheugen
Tenslotte wil ik voor echt spectaculaire data snelheden ook kijken naar een sollid-state disk met ide interface.
moet je geheugen het ook wel bij kunnen benen :P

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

[...]Voornaamste bezigheid, naast gamen[...]
- 20.3" tft van iiyama
Heb je het TFT game topic gelezen? Daar was iemand die vaak TFT schermen test. Zijn conclusie tot nu toe was dat schermen groter dan 17" nog niet echt geschikt zijn voor Gamen. Veel ghosting, ondanks een lage responsrate.

Ik twijfel er niet aan dat je het al van plan was, maar bij deze toch het advies om de monitor uitgebreid te testen voordat je tot aankoop over gaat (naja aankoop :+)

Rick2001 schreef op 25 september 2003 @ 22:13:
Okay, komt er weer eentje.

Gisteren kwam de nieuwe SAMSUNG 193T binnen.
Na uitpakken direct tot de conclusie gekomen dat de monitor optisch zeer aantrekkelijk uitziet, een mooie ronde voet heeft en pivot heeft die in beide richtingen beweegbaar is.
Natuurlijk moest hij getest worden. Na het opwarmen van het paneel kon ik direct weer constateren dat de specs wederom gewoon uit de duim gezogen waren. Er wordt beweerd een contrast ratio te hebben van 750 en een brightness van 250. Natuurlijk klopte dit geheel niet, aangezien de IIYAMA PLE431S-S die ik ernaast ook aangesloten heb maar 450/250 heeft en veel (echt veel) helderder was. Ook na het bijregelen van de instellingen was het nog steeds niet echt super. Qwa kleuren was er ook nog wel het een en ander bij te regelen, maar kon niet echt een bevredigende witbalans naar voren toveren. Standaard stond dit scherm weer op 100% voor de brightness en 50% voor de contrast wat ik ook al niet echt goed vind. Dan natuurlijk de game tests. Dit scherm is ietsje donkerder dan de iets eerder geteste BenQ FP991 waarvan ik vrijwel zeker ben dat deze hetzelfde paneel bezit. Met deze monitor krijg je wederom het effect alsof je dronken bent. Echt veel ghosting netzoals met de BenQ.
Nu kunnen mensen misschien denken wat is dat dan voor een pc waarmee je dit altijd test. Het is dus een P4 2.6C overclocked naar 3.2GHz met 512MB PC3200, een ABIT IS7 board en op dit moment een ATI Radeon 9600NP.
Alle schermen worden via de DVI aansluiting aangesloten en getest. Het mooie is dat de IIYAMA er altijd naast staat om de verschillen te kunnen constateren.

Wederom kan ik dus concluderen dat de reviews echt uit de duim worden gezogen die te vinden zijn op het net. Het moge absoluut duidelijk zijn (voor mij en mijn collega's althans) dat de 19" TFT monitoren absoluut niet rijp zijn voor de echte gamers. (Ik ben niet een echte gamer, maar kan wel de verschillen zien en testen.)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
dual-zip schreef op 19 October 2003 @ 02:47:
[...]

[...]

Heb je het TFT game topic gelezen? Daar was iemand die vaak TFT schermen test. Zijn conclusie tot nu toe was dat schermen groter dan 17" nog niet echt geschikt zijn voor Gamen. Veel ghosting, ondanks een lage responsrate.

Ik twijfel er niet aan dat je het al van plan was, maar bij deze toch het advies om de monitor uitgebreid te testen voordat je tot aankoop over gaat (naja aankoop :+)

[...]
Dat scherm heeft hij dus al. dus achteraf gaan zeiken over ghosting heeft weinig zin als iemand al iets heeft aangeschaft :+

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

trogdor schreef op 19 October 2003 @ 02:04:
BalusC zn site zegt dat de Athlon64 het volgende ram pakt:
100MHz / 133MHz / 166MHz DDR

En op de shuttle site staat dit:
Memory Socket : DDR 266/333/400 DIMM *2

Tja, zoek de verschillen...
Deze had ik over het hoofd gezien. Een half jaartje terug werd nog gezegd dat ze enkel 100/133/166MHz DDR zouden ondersteunen. Het is uiteindelijk inderdaad 133/166/200MHz DDR geworden. Mijn site is onderhand aangepast :)

Wat betreft jouwprobleem/vraag: kijk eens in de FAQ van dit subforum hoe je de beste processor/mobo/geheugen kunt uitzoeken. Een Tweaker kan prima zélf een systeem samenstellen :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.