Hey.. dit is het geweldig frustrerende probleem 
t begon met tal van vage dingen soms random crashes, maar vooral elke keer als een download net klaar was (orginele scherm van IE) dan gaat ie naar schijf kopieren ofzo ergens in temp en daarop liep die vast dus had je nix aan dat wat gedownload was
*geheugen bankjes verwisseld (1 erin 1 eruit en andere bankjes geproneerd)
->probleem bleef
*Memtest gedaan -> geen problemen gevonden
*Alle HD's scandisk vanuit dos compleet -> geen problemen
*kabels gecontroleerd en eraan zitten terwijl ie aanstond
hij ging niet uit ofzo gebeurde gewoon niks dus dat zal het ook wel niet zijn
*Powermax voor die maxtor & IBM gerunt alle tests Passed (behalve format niet geprobeerd ja
)
toch een andere hd gekocht (de IBM 20Gig) omdat ik moet toegeven dat die maxtor een keertje was gevallen...
na plaatsen van die nieuwe IBM bovenstaande probleem opgelost
heb winxp er nu met mazzel daar opgekrgen
Spellen of andere dingen installeren vanaf cdrom crasht ie bij
en bij kopieren van en naar de maxtor en ibm ook
mp3tjes enzo kopieren lukt wel maar zodra het groter wordt 100mb+ ofzo
dan crasht ie weer
iets heeel geks...
Ik ging om te testen voor hier een cd a 88mb kopieren van Maxtor naar WD ging goed zelfde cd van IBM naar Maxtor of andersom = crash
Dus ik kan niet iets van m'n WD naar die andere 2 hd's kopieren of onderling iets verplaatsen maar het wel van daar naar die WD¿¿¿¿¿¿¿
hieruit concludeer ik dat de western digital het wel naar behoren doet maar die fungeert als verwisselbare schijf (deze heb ik ook een keer als master gehad met winxp + 98 erop maar als ik het me goed herinner had ie toen ook dezelfde kuren)
ik heb ook echt wel in andere topics gezocht maar ben dus niet tot een oplossing gekomen hopelijk kan ik nog geholpen worden uit deze nachtmerrie.
Hd's allebei nieuw (IBM + Maxtor) zijn dus niet kapot lijkt me...
Met me geheugen is ook nix mis...
Het enige wat ik me nog kan bedenken is dat er 1 oft andere controller op me mobo stuk is, cpu kan ik me nauwelijks voorstellen want die is er nooit afgeweest koeler ook nie heb hem nooit overgeklokt ofzo... en 486's waar niet mee geklooid is doen het toch ook nog steeds
ohja ik heb een 300W voeding en elke crash is altijd als er iets gekopieerd gaat worden en maar heel zelden random.
ik hoop dat jullie met al deze info er wat van kunnen maken
thx iig...
specs
-Pentium 2 - 266 mhz
-mobo nooit kunnen identificeren ook niet met bios string waarschijnlijk van intel
Intel 440 LX chipset iig
_geheugen beide sdram
*hyunday electronics 32 mb
*Micron 128 mb CL3
3 Hd's
-Maxtor 9 gig (ong)
-IBM 20 gig
-Western Digital 3,6 gig
-Sb 128 PCI
-gfx TNT2 M64 32 mb
-netwerkkaart 10mbit
board temp 32*C
cpu gem 52*C bij normaal gebruik (stressed)
(in me bios heb ik weleens last dat ie vastloop maar ik denk dat dat gewoon is dat me toetsenbord het daar niet doet maar dat staat volgens mij helemaal los van dit verhaal)
t begon met tal van vage dingen soms random crashes, maar vooral elke keer als een download net klaar was (orginele scherm van IE) dan gaat ie naar schijf kopieren ofzo ergens in temp en daarop liep die vast dus had je nix aan dat wat gedownload was
*geheugen bankjes verwisseld (1 erin 1 eruit en andere bankjes geproneerd)
->probleem bleef
*Memtest gedaan -> geen problemen gevonden
*Alle HD's scandisk vanuit dos compleet -> geen problemen
*kabels gecontroleerd en eraan zitten terwijl ie aanstond
hij ging niet uit ofzo gebeurde gewoon niks dus dat zal het ook wel niet zijn
*Powermax voor die maxtor & IBM gerunt alle tests Passed (behalve format niet geprobeerd ja
toch een andere hd gekocht (de IBM 20Gig) omdat ik moet toegeven dat die maxtor een keertje was gevallen...
na plaatsen van die nieuwe IBM bovenstaande probleem opgelost
heb winxp er nu met mazzel daar opgekrgen
Spellen of andere dingen installeren vanaf cdrom crasht ie bij
en bij kopieren van en naar de maxtor en ibm ook
mp3tjes enzo kopieren lukt wel maar zodra het groter wordt 100mb+ ofzo
dan crasht ie weer
iets heeel geks...
Ik ging om te testen voor hier een cd a 88mb kopieren van Maxtor naar WD ging goed zelfde cd van IBM naar Maxtor of andersom = crash
Dus ik kan niet iets van m'n WD naar die andere 2 hd's kopieren of onderling iets verplaatsen maar het wel van daar naar die WD¿¿¿¿¿¿¿
hieruit concludeer ik dat de western digital het wel naar behoren doet maar die fungeert als verwisselbare schijf (deze heb ik ook een keer als master gehad met winxp + 98 erop maar als ik het me goed herinner had ie toen ook dezelfde kuren)
ik heb ook echt wel in andere topics gezocht maar ben dus niet tot een oplossing gekomen hopelijk kan ik nog geholpen worden uit deze nachtmerrie.
Hd's allebei nieuw (IBM + Maxtor) zijn dus niet kapot lijkt me...
Met me geheugen is ook nix mis...
Het enige wat ik me nog kan bedenken is dat er 1 oft andere controller op me mobo stuk is, cpu kan ik me nauwelijks voorstellen want die is er nooit afgeweest koeler ook nie heb hem nooit overgeklokt ofzo... en 486's waar niet mee geklooid is doen het toch ook nog steeds
ohja ik heb een 300W voeding en elke crash is altijd als er iets gekopieerd gaat worden en maar heel zelden random.
ik hoop dat jullie met al deze info er wat van kunnen maken
specs
-Pentium 2 - 266 mhz
-mobo nooit kunnen identificeren ook niet met bios string waarschijnlijk van intel
Intel 440 LX chipset iig
_geheugen beide sdram
*hyunday electronics 32 mb
*Micron 128 mb CL3
3 Hd's
-Maxtor 9 gig (ong)
-IBM 20 gig
-Western Digital 3,6 gig
-Sb 128 PCI
-gfx TNT2 M64 32 mb
-netwerkkaart 10mbit
board temp 32*C
cpu gem 52*C bij normaal gebruik (stressed)
(in me bios heb ik weleens last dat ie vastloop maar ik denk dat dat gewoon is dat me toetsenbord het daar niet doet maar dat staat volgens mij helemaal los van dit verhaal)
AMD Phenom II X4 955 Black Edition, ASUS M4A89GTD PRO/USB3, MSI GTX760 Gaming OC, Corsair XMS CMX4GX3M2A16, Crucial 520GB SSD, XSPC Raystorm 240 EX WC kit, op Win7 x64