mijn hardeschijf word te warm denk ik

Pagina: 1
Acties:

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:07
ik heb laatst een nieuwe HD gekocht een
Western Digital 80GB (WD800JB, 7200rpm, 8MB)

leuk ding en was niet zo duur

maar nu sluit mijn pc zich na een tijdje vanzelf af

dacht eerst dat het de CPu was ofzo maar na de temps te bekijken die erg laag zijn op de cpu enz

nu denk ik dat het de HD is

mijn 1e vraag is kan dit ik bedoel dat de PC reboot omdat de HD te warm is

2e vraag is wat doe ik eraan?
is een fan voor de hd de enige oplossing?
ik heb aan de hd gevoeld en de bovenkant voelt normaal aan maar de onderkant vlak waar de stekkers erin zitten is hij erg warm

als de enige oplossing een HD fan is
heeft iemand van jullie een goedkope oplossing

want ik ben van plan binnenkort een xaser 3 case te kopen en dan zal de HD zekerweten genoeg koeling krijgen dus ik wil nu niet teveel geld aan een HD koeling uitgeven

alvast bedankt

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Doorgaans wordt een 80 gig harde schijf nogal heet ja, vooral als je je airflow niet op orde hebt of gewoon in een hete ruimte zit of je kast vlak bij de kachel hebt staan o.i.d.

Zou je 'erg heet' kunnen definiëren? Zodanig heeft dat je je hand niet meer tegen de onderkant kunt houden, of valt het wel mee?

Een fan onder je harde schijf leggen is sowieso verstandig, hoe dan ook verlengd het de levensduur van je harde schijf en dat willen we natuurlijk allemaal.

Ik denk trouwens niet dat je rebootproblemen veroorzaakt worden door een te hete harde schijf, simpelweg omdat je het dan wel érg bont zou moeten maken om instabiliteit te veroorzaken en dat is echt heel erg moeilijk.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2003 01:32 ]

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Download het programma D-Temp eens... staat wel erges in de meuktracker dacht ik... daarmee kan je de temp van je hdd uitlezen, deze mag maximaal 55graden zijn.

als ie dan te warm word kan je gewoon bij de lokale compuboer zo een hdd cooler halen of je mod er een 80mm fan @ 7volt ofzo onder :)

• Barazinbar
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-11-2025
Lijkt me sterk dat een PC automatisch reboot omdat je HDD te warm is. Hij zal gewoon eerder stuk gaan.
Btw leestekens kunnen ook geen kwaad hoewel de Enter knop ook goed werkt.

Failure is nothing compared to regret

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:28
als een HDD stopt dan freezed je PC gewoon (als je OS op die HDD stond)
als je dan probeert te rebooten kan hij de schijf niet vinden tot hij is afgekoeld.

dit is dus duidelijk NIET je probleem.

niet toevallig het BLASTER virus ofzo?

TheS4ndm4n#1919

• Deadsy
sorry voor het gebrek aan leestekens
vergeet ik vaker vanwege het GSA chat.

ik kan mijn hand aan de HD houden geen probleem zo warm word hij niet.

maar ik hoopte echt dat dit de reden was waarom hij af entoe spontaan gaat rebooten.
ik had namelijk al alle andere punten uitgesloten,
want de temperatuur van alle andere onderdelen is bijna perfect.

maar ik zal eens verder moeten kijken met wat het dan wel is, ik had namelijk de temp van de hd aan het rebooten gelinkt omdat als hij reboote ik de vorige paar keren de HD warmer dan normaal vond.

maar absoluut bedankt voor de vluge replies _/-\o_

nu ga ik morgen eens de rest nog een keer checken (8>

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

dus als ik het goed begrijp heeft jouw pc alleen last van die plotselinge reboots als die HD erin hangt?

Heb je al eens naar de waarden van je voeding gekeken, bijv. in het BIOS? Misschien trekt die het wel net niet met die HD erbij :)

Verder kan je altijd even een diagnostische tool downloaden bij Western Digital (*klik* B)) en die runnen :)

Succes :)

Hoi

• Deadsy
verrek
dom van mij een virus kan het ook zijn en daar had ik nog niet op gecheckt omdat ik norton 2003 er niet op gezet had toen ik XP kreeg paar dagen geleden,
omdat ik maandag 2004 zal krijgen.

een paar games deden al raar,
als het een virus is dan is het mijn eigen schuld.
zulke domme dingen vergeet ik vaker

Verwijderd

Mijn pc rebootte ook plotseling, maar bij mij bleek het de processor te zijn. Vaak lijkt het willekeurig te zijn, maar ik heb toch een constante gevonden, en dat was dat als ik het programma Acrobat Reader 6 installeerde dat hij dan plotseling herstartte.

• Genghis Khan
  • Niet online
Het ligt dus absoluut níet aan de temperatuur van je harde schijf als je je hand er probleemloos op kunt houden.

Gebeurt dit rebooten met een soort aankondiging in de vorm van een foutmelding? Dan zou het het Blaster-virus kunnen zijn zoals hierboven al staat.

Zo niet, adviseer ik je het automatische restarten uit te zetten wat Windows doet bij het krijgen van blauwe scchermen. Dit zet je uit door naar je configuratiescherm te gaan -> Systeem -> Geavanceerd -> Opstart- en herstelinstellingen, Instellingen te gaan en dan 'De computer automatisch opnieuw opstarten' uit te zetten. Met een beetje geluk krijg je nu een blauw scherm in plaats van een reboot met een errorcode en foutmelding waar je dus echt iets mee kan opzoeken wat je probleem zou kunnen veroorzaken.

Succes!

• Deadsy
ja dat had ik ook dacht eerst dat het messenger was van msn.

en mijn voeding is het ook niet heb 460 watt

maar ik zit nu mezelf te slaan omdat ik erg naar virus neig

• Genghis Khan
  • Niet online
Bigbot schreef op 19 October 2003 @ 01:49:
ja dat had ik ook dacht eerst dat het messenger was van msn.

en mijn voeding is het ook niet heb 460 watt

maar ik zit nu mezelf te slaan omdat ik erg naar virus neig
Je krijgt dus een aankondiging voordat je computer gerestart wordt? Download dit tooltje dan eens en kijk of 'ie iets vindt.

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Bigbot schreef op 19 October 2003 @ 01:46:
verrek
dom van mij een virus kan het ook zijn en daar had ik nog niet op gecheckt omdat ik norton 2003 er niet op gezet had toen ik XP kreeg paar dagen geleden,
omdat ik maandag 2004 zal krijgen.

een paar games deden al raar,
als het een virus is dan is het mijn eigen schuld.
zulke domme dingen vergeet ik vaker
Leuk dat je software 'krijgt'. Gelicenciëerde copies (logischerwijs legale versies) mogen gratis up-to-date worden gehouden via symantec LiveUpdate.
Misschien ook eens doen met jou 'gekregen' versie.

Of het moet toevallig je verjaardag(maand) zijn, dan is 'krijgen' en niet geven, héél normaal :D

En neen idd, ik ben niet pro-warez. Een anti-virusscanner betaald zich toch af met de jaren.

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

• Deadsy
is legaal gekregen (ik betaal ervoor)
dus geen probleem en voordat ik XP kreeg
liet ik 2003 elke dag updates downloaden (omdat ik in en ver verleden al es een virus gehad heb die een helehoop werk kapot heeft gemaakt).

maar was vergeten hem te instaleren

en ik krijg geen melding als hij gaat rebooten

• Genghis Khan
  • Niet online
Bigbot schreef op 19 October 2003 @ 01:54:
is legaal gekregen (ik betaal ervoor)
dus geen probleem en voordat ik XP kreeg
liet ik 2003 elke dag updates downloaden (omdat ik in en ver verleden al es een virus gehad heb die een helehoop werk kapot heeft gemaakt).

maar was vergeten hem te instaleren

en ik krijg geen melding als hij gaat rebooten
Heb je dan wel uitgevoerd wat ik zeg? Als het namelijk blauwe schermen zijn die je krijgt, maar die Windows XP met standaardinstellingen niet toont en zichzelf reboot, zou je die nu dus wel moeten zien inclusief errorcodes waar je dus echt iets mee kán. Ook adviseer ik je de volgende on-line virusscan uit te voeren, je weet maar nooit: http://www.housecall.nl/h...call_tiscali_explorer.asp (wel even op 'Ja' drukken).

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2003 01:57 ]

• Deadsy
einde verhaal heb virus erop is cleanable dus effe opruimen en 2003 erop tot ik maandag 2004 krijg.

mijn eigen domme schuld omdat ik te lui was 2003 erop te zetten
ben allang blij dat ik nog niet met mijn clan werk begonnen was .
anders was ik veel werk kwijt geweest.

ik had als allereerst voor een virus moeten checken.

maar echt hardstikke bedankt voor the wake-up call

is denk ik ook nog zelfde virus als vorige keer vraag me af vanwaar ik hem heb.
heeft pas 200 files geinfecteerd en dus ook mijn game EXEs.

en jullie zijn top
dit verklaart waarom ik tweakers en got gebookmarked heb.

beter dan elke helpdesk
en deze topic is nu al offtopic gegaan lol

maar echt bedankt anders had ik zeker nog 2 dagen zitten vooruit klooien

• Genghis Khan
  • Niet online
Glad to have helped ;).
Pagina: 1