Toon posts:

Al mn spellen lopen vast :'(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb laatst mn computer helemaal schoon gemaakt (format en windows erover nieuw op enz.), maar nu gaan mn spellen er na een tijdje er op een keer uit (vliegen zomaar terug naar windows) ALLEMAAL.
verder heb ik ook soms dat IE zomaar een fout aangeeft en zichzelf afsluit.

ik zou echt niet weten waar dit allemaal aan ligt.

enigste verschillen tussen eerst en nu zijn:
*windows helemaal geupdate inclusief directx9.0b (ik had eerst 9.0a)
*VIA drivers van mn A7V333 moederbord heb ik geinstalleerd(had ik eerst nooit
geinstalleerd (dus blijkbaar geen AGP kwam ik deze week achter:))maar nooit
geen problemen mee gehad tot nu toe. want savage demo en
homeworld demo zeiden in t begin dak waarscheinlijk mn comp in PCI modus
had staan.
*BIOS geupdate van 1015 naar 1017 via asus update programma dat op de cd
stond wat bij mn moederbord zat.

verder heb ik detonator 40.72 drivers (met 45.23 blijft het laden van windows 2000 heel lang haken net voor t eind (die blauwe laad balk tijdens het starten)

en temparatuur kan t denk niet aan liggn want die blijft steeds rond de 60 graden.
en aan de voeding lijkt me ook niet want ik heb nog steeds dezelfde voeding en eerst had ik deze problemen niet.

[edit]of begeeft hij t omdak nu AGP aan heb staan en hem meer belast? .. hij is niet erg nieuw en de "specs"van die voeding weet ik niet zo uit mn hoofd)[edit]

ik heb zo'n vermoeden dat t BIOS flashen niet goed gegaan is ofzo(want ik dacht dat ik die problemen daarna kreeg maar dat weet ik niet met zekerheid).
maar dit weet ik niet zeker. of werkt t AGP niet goed?

mischien weet iemand wat te doen en waar t aan ligt.

alvast bedankt.

SPECS:

A7V333 meoderbord
AMD Athlon™ XP 2000+
512 MB RAM
Windows 2000 Professional, Service Pack 4
NVIDIA GeForce3 Ti200

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2003 00:05 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Ik zat inderdaad zelf ook al aan het flashen van je BIOS te denken, je kan altijd nog terug na het flashen, dus dat zou ik eens als eerste doen (hopelijk heb je die oude versie opgeslagen?).

Aan je voeding kan het niet zozeer liggen, want als een PC te weinig stroom krijgt dan sluit ie gewoon af of reboot ie en worden er niet zomaar wat programma's afgesloten en gebeurd er verder niks.

Ook zou ik eens die VIA drivers uninstallen, ik heb dan wel een heel ander moederbord, zelf heb ik geen goede ervaringen met VIA drivers, ze verslomen de boel erg en het wordt er niet stabieler op.

Als laatste zou ik ook eens controleren op virussen, doe een (online) virusscan en zet ook een goede firewall aan :)

The devil is in the details.

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Nogmaals de boel formateren, win2k opnieuw erop zetten en dan die via drivers NIET installeren....

Dat IE een fout geeft en zomaar afsluit, kan aan het geheugen liggen dat fouten (gaat) maken.

Verwijderd

Topicstarter
de boel nog een keer formateren en dan niet de VIA drivers erop zetten had ik al een keer geprobeerd maar hielp niks (althans bij 1 spel, ik had t niet geprobeerd bij andere spellen en daarna had ik de VIA drivers er weer opgezet omdat ik dacht dat t daar niet aan lag...)

en de oude versie van mn bios heb ik niet opgeslagen... :$

en virus kan t niet echt aan liggen lijkt me want ik heb net een format gedaan..

• Tigertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-02-2025
en de oude versie van mn bios heb ik niet opgeslagen
Maar de website van Asus heeft die vast nog wel voor je.
Overigens zou je ook nog kunnen experimenteren met de drivers van je videokaart.

Verwijderd

Topicstarter
ja ik heb de oude wel maar die wil die niet flashen met Asus Update omdat dat een oudere versie heb.. nu moet ik blijkbaar AFlash in dos gebruiken maar daar heb ik niet echt ervaring mee..

ik heb nu terug geflased naar 1015 met Aflash maar ik heb nog steeds die problemen :'(

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2003 15:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net memorytest gedaan en ik kreeg meer dan 1000 errors :S

• Thomaszki
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:05
Verwijderd schreef op 19 October 2003 @ 17:34:
ik heb net memorytest gedaan en ik kreeg meer dan 1000 errors :S
Dan lijkt het me duidelijk aan het geheugen te liggen :)

Kwestie van even langs je leverancier gaan en om garantie vragen.

Verwijderd

Je geheugen hoeft niet meteen stuk te zijn!!
Het kan goed zijn dat je nieuwe (& teruggezette oude) een aggressievere setting voor het geheugen gebruiken dan je eerst had.

Probeer memtest eens te runnen met minder aggressieve settings en kijk of je dan nog steeds fouten ziet.

Verwijderd

Topicstarter
nee ik twijdelde eerst ook of t wel klopte omdat t er zoveel waren. maar ik heb ff 1 zon memory module eruit gehaald en toen die test gedaan en ik kreeg weer allemaal fouten. (in windows kreeg msn ook gelijk een fout lol) en toen had ik die ene er weer in gedaan en de andere eruit gehaald en toen kreeg ik totaal geen fouten. en tot zover werkt alles ook perfect. (heb t nog niet echt lang getest, maar spellen zijn nog niet vastgelopen en voor mijn gevoel loopt windows ook beter)

maar mischien krijg ik weer vastlopers maar ik hoop t niet.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Heb je het geheugenreepje al eens in een ander geheugenslot geprobeerd? Misschien heb je 'geluk' en is alleen één geheugenslot op je moederbord kapot. Als je in een ander slot toch nog fouten krijgt is het duidelijk dat je geheugenreepje verrot is, gewoon omruilen als dat nog kan :)

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor het idee!! :D, ik heb t ff gechecked en tis inderdaad alleen het geheugenslot :)... scheelt weer wat geld :P.
wel vaag dat dat geheugenslot op een keer kapot is gegaan maarja ik had nog een slot over.
alleen wel 3 dagen gekloot met oplossingen te vinden. :)

Verwijderd

HALLO!!!!

Zegt, léést iemand die jongen z'n bericht eigenlijk wel?
Hij zegt dat z'n temp rond de 60 graden ligt, en dat vind ie normaal?????

DAS VEEL TE HOOG MAN!

40 a 45 graden is het max hoor, misschien 50 maar niet hoger! Bij 70 graden smelten je chips!

Succes!

Christian

Verwijderd

Even gepost uit de FAQ : Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Killerkrish, trek je conclusies zou ik zeggen......probleem was overduidelijk opgelost met de suggesties, anders hadden we TS wel teruggezien. Om hem/haar dan zo te stangen is niet echt netjes.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2003 21:01 ]

Verwijderd

Nee sorry, dat weet ik maar ik dacht werkelijk dat ie met 60 graden een ander probleem zou krijgen!!
Pagina: 1