Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CM | OC] Fear the Blue Dragon

Pagina: 1
Acties:

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:17
Specificaties
• AMD Athlon XP 1800+ @ 2578 MHz (224*11.5)
• Epox EP-8RDA+ (rev 1.1, vdd-modded)
• 2x 256 MB Twinmos/Winbond CH5 @ 11-2-2-2, 224 MHz, Dual Channel
• Club3D Ati Radeon 9800SE
• Enermax 350Watt

De blowholes
Helaas heb ik geen foto's genomen tijdens het werk, maar desalniettemin nog genoeg foto's over.
Omdat ik dus waterkoeling wilde moest er een plaatsje voor de radiator gezocht worden, uiteindelijk ben ik dus uitgekomen op een mooi plaatsje boven in de kast. Er moesten dus 2 120mm blowholes in gemaakt worden om de lucht van de radiator weg te zuigen. Eerst even een templateje downloaden, aftekenen en boren. Het goed rond maken van de blowhole was nog een behoorlijke klus, maar uiteindelijk is het toch behoorlijk gelukt. De randjes heb ik afgewerkt met de isolatie van een doorgesneden electriciteitsdraad.

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~erik9287nl/got/bluedragon/1.jpg
[gaten uigezaagd en geboord]

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~erik9287nl/got/bluedragon/2.jpg
[afgewerkt met isolatie van electriciteitsdraad]

Het window
Het primaire doel van een window is om in de computer te kunnen kijken. Persoonlijk houd ik niet zo van al die figuren als window, dus moet het een strak, recht en groot window worden. Het moest ook netjes afgewerkt worden natuurlijk, dus heb ik aluminium strippen bij de bouwmarkt gehaald en daar een soort omlijsting van gemaakt.
Na het met de decoupeerzaag uitgezaagd te hebben zag het er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~erik9287nl/got/bluedragon/3.jpg
[window uitgezaagd]

Daarna moest het plexiglas op maat gezaagd worden en kwam het moeilijkste van alles: het precies op maat zagen van de strippen. Na tijden met de verstekbak, ijzerzaag en dubbelzijdige tape in de weer geweest te zijn was dit het resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~erik9287nl/got/bluedragon/4.jpg
[window erin]

De fans+fanguards
Omdat de bij de Enermax UC-12FAB bijgeleverde fanguards goud zijn, en dus niet kleuren bij de rest van de kast, en dan vooral de rand van het window heb ik ze vervangen door chromen fanguards. Ook hier geldt bij mij: ik zie het liefst geen figuurtjes en dergelijke, het moet strak zijn.

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~erik9287nl/got/bluedragon/5.jpg
[fanguard en fan]

En omdat ik me verveelde heb ik ook nog maar even een plexi kap voor mijn voeding in elkaar gezet:

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~erik9287nl/got/bluedragon/6.jpg
[plexi voedingskap]

Licht en fans:
• 2x 30 CM Sunbeam CCFL @ dual invertor
• 2x 10 CM Sunbeam CCFL @ dual invertor
• 4x 80 MM Enermax UC-8FAB fans
• 2x 120 MM Enermax UC-12FAB fans

De waterkoeling
• Koperen kachelradiator uit oude Suzuki Alto
• Intimidator AMD
• Intimidator nForce
• Intimidator Radeon
• Hydor L20 pomp (700 l/u)

De blokjes (die Tha_Mafkees "Intimidator" noemt), komen van een IA van Tha_Mafkees en Jupiler. De slangen zijn van PVC en het "reservoir" bestaat uit een simpel T-stukje met zo'n 20 centimeter slang.
Het installeren van de hele boel was een behoorlijke klus, en dan vooral het ontluchten. Op de radiator moesten nog slangpilaren gesoldeerd worden, wat gedaan is door mijn vader.

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~erik9287nl/got/bluedragon/7.jpg
[suzuki alto kachelradiator]

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~erik9287nl/got/bluedragon/8.jpg
[intimidator amd]

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~erik9287nl/got/bluedragon/9.jpg
[intimidator nforce]

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~erik9287nl/got/bluedragon/10.jpg
[intimidator radeon]

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~erik9287nl/got/bluedragon/11.jpg
[totaaloverzichtje]

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~erik9287nl/got/bluedragon/12.jpg
[spiegelend raam]

In het donker

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~erik9287nl/got/bluedragon/13.jpg
[2x 10 CM CCFL achter de grill]

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~erik9287nl/got/bluedragon/14.jpg
[zijkant in het donker]

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~erik9287nl/got/bluedragon/15.jpg
[8 kanaals baybus met daarboven de stealthed writer]

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~erik9287nl/got/bluedragon/16.jpg
[totaaloverzichtje]

Temps
1533 MHz @ 12v idle: 29 graden
1533 MHz @ 5v idle: 31 graden
2580 MHz @ 12v stressed: 49 graden

Mods
• Vdd mod op de chipset (1,96v)
• Koeling op de mosfet's (met fan)

Door de Vdd mod en de extra koeling kon ik zo'n 20 MHz extra FSB eruit halen. Ik kan nu pifast draaien tot een FSB van 224 MHz. Niet helemaal stabiel.

Als iemand nog ideen heeft.... ik zou zeggen: plant ze hier, misschien valt hij nog wel mooier te maken.

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-11 05:11

talin

ES-MA

mischien raar maar ik zie nergens een reservoir .

dat is et eerste wat me opviel .

verder : knap strak afgewerkt !
geen overbodige troep te zien wat er niet gezien hoeft te worden .
temperaturen zien er ook uit om af te likken voor die setup .
geen poeha geen overbodige zooi , mooi strak , zou zo in mijn huiskamer kunnen plaats nemen .

mischien nog een mooi rond uitgeknipt zwart ( of in kleur van de fans ) stukje plakband over de Fan stickers ? meer kan ik niet vinden sorry ;)

[ Voor 18% gewijzigd door talin op 18-10-2003 22:17 ]

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• Exigence
talin schreef op 18 oktober 2003 @ 22:15:
mischien raar maar ik zie nergens een reservoir .

dat is et eerste wat me opviel .

verder : knap strak afgewerkt !
geen overbodige troep te zien wat er niet gezien hoeft te worden .
temperaturen zien er ook uit om af te likken voor die setup .
geen poeha geen overbodige zooi , mooi strak , zou zo in mijn huiskamer kunnen plaats nemen .

mischien nog een mooi rond uitgeknipt zwart ( of in kleur van de fans ) stukje plakband over de Fan stickers ? meer kan ik niet vinden sorry ;)
Het "reservoir" is dat T-stukje met slang, voor zover je dat een reservoir kunt noemen. :)
Ik had geen zin een reservoir te kopen, en het lijk mij niet erg nuttig. Het is trouwens erg moelijk de lucht eruit te krijgen, omdat die radiator erg hoog zit. Maar er zit nu nog maar een heel klein beetje in.

Verwijderd

Kan niks anders zeggen dan dat ie prachtig is afgewerkt. Zit er bij deze kast ook een deurtje voor ? Er zit namelijk in dat deurtje een binnestuk als je die eruit kan dremelen en daar ook plexi glas erin propt, dat geeft ook een mooi effect.

• Exigence
Verwijderd schreef op 18 oktober 2003 @ 22:29:
Kan niks anders zeggen dan dat ie prachtig is afgewerkt. Zit er bij deze kast ook een deurtje voor ? Er zit namelijk in dat deurtje een binnestuk als je die eruit kan dremelen en daar ook plexi glas erin propt, dat geeft ook een mooi effect.
Ja, dit is de versie met het deurtje ja. Ik denk niet dat ik dat binnenstuk eruithaal en er dan een stuk plexi inprop :P
De voorkant wil ik liever clean houden. Ik heb er ook over nagedacht een LCD erin te doen maar dan werd het vooraanzicht verstoord, en dat vind ik nu juist zo leuk eruit zien.

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

mooie mod, aleen zou ik een raam maken waar je niet die bays ziet, aangezien die nou niet echt beelschoon zijn. Maar verder ziet t er erg leuk uit. :Y)

• Rubie-The-Sysop
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:57
Mooi afgewerkt.

Maar waar heb je het idee vandaan om bij de randen, de isolatie van electriciteitsdraad te gebruiken ? En als je het niet erg vind zal ik het idee ook gebruiken.

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-11 22:17
Rubie-The-Sysop schreef op 18 oktober 2003 @ 23:44:
Mooi afgewerkt.

Maar waar heb je het idee vandaan om bij de randen, de isolatie van electriciteitsdraad te gebruiken ? En als je het niet erg vind zal ik het idee ook gebruiken.
de electriciteits kabels worden regelmatig genoemd hoor als afwerking voor blowholes :P

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• PASware
  • Laatst online: 23:50
he ik heb ook een suzuki alto rad (alleen wc setup nog steeds niet af). hoe bevalt die eigenlijk??

verder een hele mooie mod

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Verwijderd

Strak modje hoor, maar ik had die aluminium profielen om je window weggelaten, staat erg onrustig naar mijn mening, maar verder: KLASSE! _/-\o_

Verwijderd

zeer mooi en strak _o_ ziet er idd zeer netjes uit :)

niet te onrustig.. maar toch springt ie eruit :D

klasse!

Verwijderd

Ik vind je mod echt strax _/-\o_ alleen die lijst had ietsje dunner gemogen maar verder is het netjes afgewerkt!

• Exigence
Verwijderd schreef op 19 oktober 2003 @ 11:41:
Ik vind je mod echt strax _/-\o_ alleen die lijst had ietsje dunner gemogen maar verder is het netjes afgewerkt!
Ze hadden geen dunnere lijst bij de bouwmarkt :P, dit was de dunste.

Over die kachelrad, ja hij bevalt goed hoor, is lekker klein, er past anderhalve 120mm fan op.

• Jack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-11 11:16

Jack

MHz Matters

erik9287nl schreef op 19 October 2003 @ 12:30:
[...]

Ze hadden geen dunnere lijst bij de bouwmarkt :P, dit was de dunste.
Das wel jammer, ik vind de lijst nu nogal overheersend.
Misschien was het mooier geweest als de lijst zwart was ipv zilver.
En plak die sticker van enermax af ja :P

Voor de rest ziet het er allemaal erg netjes uit! _/-\o_

[Specs]

Verwijderd

Of nog beter --> spuit die sticker zwart :P moet je wel de rest van de fan mooi afschermen...

Mooie mod verder !

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2003 22:19 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ik vind dit een erg mooie mod, alleen die rand langs het raam is iets minder, maar verder een zeer geslaagde mod :)

Verwijderd

Heb ook zo'n randjes gemaakt voor mijn raam. Maar zou je die niet in dezelfde kleur als je case spuiten?

Verwijderd

Ik vind die lijst eigenlijk wel mooi zo, het geeft wat contrast en maakt het geheel 'af'.

• mdj84nl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-03 09:03
Mooie mod, ik zou alleen de binnenkant nog een kleurtje geven.

• megaleo
  • Laatst online: 28-11 16:35

megaleo

Special member

Mooie mod. :Y)
Nou nog een lcd erin? Maakt hem wel af denk ik. :)

• AproK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-03-2024
Respect.

Zelf zou ik nog iets zoeken voor de voorkant. Ben je nog wat anderser, en lijkt je kast niet zo op een kast dat iedereen al heeft.

Check mijn knowledge base!

• Exigence
Cooliez schreef op 20 October 2003 @ 19:56:
Respect.

Zelf zou ik nog iets zoeken voor de voorkant. Ben je nog wat anderser, en lijkt je kast niet zo op een kast dat iedereen al heeft.
Hoogstens een lcd in het deurtje, ik vind de voorkant wel leuk eigenlijk zo. Beetje agressief :P

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:08
Mooie en strakke mod.
Maar er moet toch altijd een metale kap over de voeding tegen de straling ofzo? (Volgens mij wel vaker gelezen hier. Vooral in koffermods een probleem d8 ik) Wel mooi zo'n plexi kap erover.

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-11 21:17
My-life schreef op 20 October 2003 @ 22:18:
Mooie en strakke mod.
Maar er moet toch altijd een metale kap over de voeding tegen de straling ofzo? (Volgens mij wel vaker gelezen hier. Vooral in koffermods een probleem d8 ik) Wel mooi zo'n plexi kap erover.
Iedere vorm van EM stralings interferentie bij een normale PC is bullshit anders zou het gebruik van plexiglas altijd taboe zijn.

@ erik: Ik vind het wel een geslaagde mod, vooral de buitenkant lekker strak, daar houd ik ook wel van. Maar de binnenkant kan nog wel wat aandacht gebruiken imho. De slangpilaren en in het algemeen die radiator ziet er uit alsof je em gister uit de sloop hebt gehengeld en die lelijke slangen met afzichtelijke slangklemmen doen m ook niet zoveel goed. Is het geen idee om voor één kleur te kiezen aan de binnenkant?

Je hebt al blauwe ccfl's misschien is het dan aardig om ook blauwe slangen te nemen en verder gewoon wat te poetsen aan de metalen aansluitingen.

Edit: ohja en wat voor teringherrie maakt dat ding met die 6 fans @ 12Volt? Valt het idee van een WC dan niet een beetje weg :?

[ Voor 8% gewijzigd door cryforhelp op 20-10-2003 22:34 ]

• Exigence
cryforhelp schreef op 20 October 2003 @ 22:32:
[...]

Iedere vorm van EM stralings interferentie bij een normale PC is bullshit anders zou het gebruik van plexiglas altijd taboe zijn.

@ erik: Ik vind het wel een geslaagde mod, vooral de buitenkant lekker strak, daar houd ik ook wel van. Maar de binnenkant kan nog wel wat aandacht gebruiken imho. De slangpilaren en in het algemeen die radiator ziet er uit alsof je em gister uit de sloop hebt gehengeld en die lelijke slangen met afzichtelijke slangklemmen doen m ook niet zoveel goed. Is het geen idee om voor één kleur te kiezen aan de binnenkant?

Je hebt al blauwe ccfl's misschien is het dan aardig om ook blauwe slangen te nemen en verder gewoon wat te poetsen aan de metalen aansluitingen.

Edit: ohja en wat voor teringherrie maakt dat ding met die 6 fans @ 12Volt? Valt het idee van een WC dan niet een beetje weg :?
Dat is waar ja. Nou die slangklemmen laat ik er wel opzitten hoor :)
Als ik zin heb haal ik die die radiator eruit, maar dat is een enorme klus. Je wilt niet weten hoeveel ellende ik gehad heb met het ontluchten van het geheel.
Maar de volgende keer als de boel eruit gaat komt er een ontluchtingskraantje boven aan de radiator.

Verwijderd

staat deze toevallig ook op C!T? :P

Verwijderd

Wat voor slangen heb je gebruikt? Deze zien er namelijk ook best leuk uit :) .

Ik ga binnenkort beginnen aan mijn water setup voor mijn shuttle :9 :*) .
Ben al lekker aan het rond kijken en zo , ik weet eigenlijk alles al wat ik ga aanschaffen , behalve de slangen.
Ik denk dat ik voor een Tygon Slang 10mm x 16mm ga.
Deze zijn super helder en behoorlijk buigzaam !
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakstore.nl/shop/images/tygon.jpg

Deze slang is iets stugger dan silicone en helder transparant.
Knikt pas bij een radius van +/- 3 cm

Vooral ben ik naar een slang op zoek , die echt helder moet zijn. Ik wil er namelijk glowmotion maar dan in het blauw er in gooien!.
[ Weet iemand waar je dat kan krijgen in nederland? Heb al met de search gezocht maar kon niks vinden :'( . Dus als je iets weet , laat het dan horen _/-\o_ ]
Dan is een helder slang wel belangrijk, en de prijs maakt me toch niet zoveel uit , heb toch maar max 2 meter nodig . [ kan btw 5 x rond in mijn shuttle :+ ]

Dat blue motion heb ik btw net gevonden :S
Het wordt verkocht in nederland onder de naam UV Dye-Lite Blue 2ml :) .

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2003 21:54 ]

• Turkish
  • Laatst online: 18:12

Turkish

zhé germans

Mooie mod, ik hou wel van een strakke mod. Die raamafwerking is wat mij betreft wel een beetje over the top, maar die plexivoedingbehuizning is wel weer goed.
Je hebt je radiator op dezelfde manier bevestigd als ik bij mijn nwe mod. Die 'Intimidator serie' is echt strak en werkt prima, hoop dat er binnenkort weer een nwe serie van de band rolt :P

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Exigence
Verwijderd schreef op 26 October 2003 @ 21:47:
Wat voor slangen heb je gebruikt? Deze zien er namelijk ook best leuk uit :) .

Ik ga binnenkort beginnen aan mijn water setup voor mijn shuttle :9 :*) .
Ben al lekker aan het rond kijken en zo , ik weet eigenlijk alles al wat ik ga aanschaffen , behalve de slangen.
Ik denk dat ik voor een Tygon Slang 10mm x 16mm ga.
Deze zijn super helder en behoorlijk buigzaam !
[afbeelding]

Deze slang is iets stugger dan silicone en helder transparant.
Knikt pas bij een radius van +/- 3 cm

Vooral ben ik naar een slang op zoek , die echt helder moet zijn. Ik wil er namelijk glowmotion maar dan in het blauw er in gooien!.
[ Weet iemand waar je dat kan krijgen in nederland? Heb al met de search gezocht maar kon niks vinden :'( . Dus als je iets weet , laat het dan horen _/-\o_ ]
Dan is een helder slang wel belangrijk, en de prijs maakt me toch niet zoveel uit , heb toch maar max 2 meter nodig . [ kan btw 5 x rond in mijn shuttle :+ ]

Dat blue motion heb ik btw net gevonden :S
Het wordt verkocht in nederland onder de naam UV Dye-Lite Blue 2ml :) .
Ik heb gewoon PVC slang van de IA van Tha_Mafkees en Jupiler gebruikt. Knikt echt niet gauw, maar wel sneller als die 3 cm van die Tygon.
PVC-slang ik makkelijk te krijgen, is niet duur, en volledig transparant.

Verwijderd

deze kast ben ik vaak tegen gekomen of look a like's maar dit vind ik toch wel weer erg netjes afgewerkt, de binnenkant ziet er netjes uit en het window vind ik erg orgineel, nice job m8

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

er zit een aftakking in je slangen, waar loopt die heen?

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

• idioteque
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

idioteque

Citius, Altius, Fortius

Denk dat dat t-stuk voor bij te vullen is en te ontluchten.

• Exigence
idioteque schreef op 27 October 2003 @ 13:43:
Denk dat dat t-stuk voor bij te vullen is en te ontluchten.
Yep, klopt als een bus.

Ik wil nu eerst ergens een goedkope prometeia of oude vapochill op de kop zien te tikken, alleen het koelgroepje. En dan ben ik van plan om van een oude chieftec midi er een bak onder te bouwen in exact dezelfde stijl. Zoiets als de prom-li van versteeg maar dan met een Chieftec. Dus een Prom-Chief :P
Pagina: 1