Toon posts:

Tweakshop; waarom meer betalen dan nodig is!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende idee.

Als we als tweakers met z'n allen nu eens een shop op internet opzetten en onze spullen (hardware, games e.d.) daar zou bestellen, dan zouden we als we dat goed organiseren aardig wat geld kunnen besparen op de inkoopprijzen en dus ook op de verkoopprijzen.

Ik heb het idee al een stuk verder uitgewerkt, maar ik wil even peilen hoe jullie er over denken en wat jullie ideëen zijn.

Ik ben zeer benieuwd.

Verwijderd

Begrijp ik het goed;

Je wil een winkel opzetten, die wij (door daar te kopen) groot moeten maken? op papier een goed idee, maar een beginnend bedrijf kan de koopdrang van heel t.net niet aan :P

Nee, is wel goed idee, maar vergt veel tijd, moeite etc.

Maar ik bestel voorlopig nog gewoon bij eyinstein ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 05 december 2000 00:49 schreef minus0ne het volgende:
Begrijp ik het goed;

Je wil een winkel opzetten, die wij (door daar te kopen) groot moeten maken? op papier een goed idee, maar een beginnend bedrijf kan de koopdrang van heel t.net niet aan :P

Nee, is wel goed idee, maar vergt veel tijd, moeite etc.

Maar ik bestel voorlopig nog gewoon bij eyinstein ;)
Nee, je begrijpt het niet goed.

Het gaat er niet om dat ik een shop wil opzetten die jullie groot zouden moeten maken. Het gaat om het MET Z'N ALLEN opzetten van een shop. Laten we zeggen dat we met z'n allen een soort van aandeelhouders zijn.

Wat betreft het koopgedrag van de tweakers denk ik een aardige oplossing te hebben. Dus daar hoef je je niet druk over te maken. En tijd moet gewoon gemaakt worden.

Het gaat in eerste instantie om het idee: een shop voor en door tweakers (and tweakers only!).

• Neman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-02 20:32

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

Dus we krijgen een soort "letsbuyit.com-shop"? Dus hoe meer mensen hetzelfde produkt willen kopen hoe lager de prijs wordt?

Verwijderd

Gaat nooit werken.

Verwijderd

Als we het goed aanpakken wel hoor

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-02 22:18

Floor-is

5.2

Juridisch gezien is dit te ingewikkeld, kan nooit goed blijven gaan. (Maarja misschien ook wel, als de juiste mensen meewerken.)

Bericht hierboven

• Gulpener
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08-2024

Gulpener

zelluf!

Dan kan ik dus bv eerst 1000,- piek in die shop stoppen (opzetten en personeel ed) om vervolgens een video kaartje 2 tientjes goedkoper te krijgen...

lijkt me idd geen goed plan

Verwijderd

Met z'n allen een coffeeshop beginnen! :9

Groot inkopen! >:)

• Floor-is

Floor-is

5.2

Gadverdamme, mis je het OF zo erg dat je zelfs in LA al begint met dit soort posts? Kom op zeg!

Bericht hierboven

• PcDealer
  • Laatst online: 17-02 18:37

PcDealer

HP ftw \o/

Jullie mogen binnenkort (begin 2001) bij mij online bestellen. :7

LinkedIn WoT Cash Converter

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-02 12:15
Op dinsdag 05 december 2000 19:36 schreef PcDealer het volgende:
Jullie mogen binnenkort (begin 2001) bij mij onlien bestellen. :7
tegen welke korting?!

Verwijderd

Topicstarter
Totzover allemaal bedankt voor jullie op- en aanmerkingen. Eerst even hierop wat reacties:

Neman (letsbuyit.com):
>> Dit zou een mogelijkheid kunnen zijn.

HlpDsK (Gaat nooit werken):
>> Licht je nader toe svp.

Floris_Diemel (Juridisch gezien is dit te ingewikkeld, kan nooit goed blijven gaan):

Gulpener (Dan kan ik dus bv eerst 1000,- piek in die shop stoppen):
Als dat zou kunnen (:)) Nee, lijkt mij ook dat het zo niet werkt.

Ik zou graag meer willen lezen over wat jullie van zo'n shop verwachten: stel nu eens dat we het WEL van de grond krijgen, wat verwacht je dan?

Dus of het gaat lukken zien we later wel. Eerst de ideëen en bepalen we daarna de haarbaarheid wel.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Op dinsdag 05 december 2000 19:40 schreef poohbeer het volgende:

[..]
tegen welke korting?!
Gewoon altijd scherpe prijzen.
Tot nog toe heb ik op kleine schaal wat verkocht aan bekenden tegen prijzen die bovengemiddeld laag zijn: niet de allergoedkoopste, maar toch zeker tegen top 5-knaken.
Als een en ander goed loopt, wordt alles natuurlijk goedkoper door grotere inkoop.

Goed genoeg?

Verwijderd

Volgens mij zoals Floris zei, met de juiste mensen moet het misschien wel lukken.

Het kost alleen tijd voor de mensen die er aan mee willen werken.

Op zich vind ik het best een goed idee :)

Als het idee een beetje van de grond komt, wil ik best de website for free bouwen.

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

mja wat ik om mij heen hoor is dat computerbedrijven haast geen winst maken op de artikelen en al erg laag zitten met hun prijs. Maarja ik zit verder niet in die business ofzo heb er dus geen verstand van :P

Verwijderd

Ik denk (ik zit ook niet in de business) dat computerbedrijven heel veel concurrentie van elkaar hebben en met name op internet.

Een echt winstegevend bedrijf zou zoiets zijn als zo'n online shop (de prijzen dan) alleen dan in rl in steden waar ze niet veel hebben (tilburg for example)
Daar hoor ik regelmatig van mensen die niet veel verstand van computer hardware hebben (en dat zijn er heel veel) dat ze bijv een systeem bij de dixons of dynabyte halen. Datzelfde systeem zou als je het zelf zou maken met de internetshops prijzen wel 1000 piek goedkoper zijn als het niet meer is.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Op woensdag 06 december 2000 01:19 schreef Tom het volgende:
mja wat ik om mij heen hoor is dat computerbedrijven haast geen winst maken op de artikelen en al erg laag zitten met hun prijs. Maarja ik zit verder niet in die business ofzo heb er dus geen verstand van :P
Ik heb hiernaast een 40 (+) baan en kan met zeer weinig winst voldoen. Plus: ik krijg de BTW terug. :)

Verwijderd

Topicstarter
Weer ff reageren op de reacties:

funksngrooves (Als het idee een beetje van de grond komt, wil ik best de website for free bouwen):
>> Staat geregistreerd.

Tom (mja wat ik om mij heen hoor is dat computerbedrijven haast geen winst maken op de artikelen en al erg laag zitten met hun prijs):
>> Ik zit zelf ook in de business en de marges zijn inderdaad niet hoog. Dit hangt echter ook af van de kortingsstaffel waar een bedrijf in zit. Des te meer een bedrijf omzet des te hoger de staffel. Op een beetje laptop bijvoorbeeld wordt gemiddeld tussen de 200 en 400 gulden marge gemaakt. Dat is toch best aardig. Op een harddiskje van 100 piek zit natuurlijk niet zoveel marge.

De bedoeling van de meeste bedrijven is het maken van (veel) winst. Dit is namelijk leuk voor de eigenaar (vette Porsche enzo). Dit is echter niet het doel van de Tweakshop. Natuurlijk moet er genoeg verdiend worden om de kosten te dekken, maar verder hoeft er geen winst gemaakt te worden.

Eventuele winst zouden we aan de 'aandeelhouders' (de klanten dus) kunnen uitkeren. We zouden kunnen zeggen dat des te meer je hebt gekocht, des te hoger de uitbetaling is.

Wie heeft interesse om hier eens voor bij elkaar te komen en er verder over te brainen. Ik woon in Breda en weet hier wel een paar leuke restaurantjes (eten/drinken op eigen rekening). Een mannetje/vrouwtje of 6 à 7 lijkt me wel aardig. Het lijkt me wel belangrijk dat we allemaal wat verschillende 'bagage' meenemen. Vermeld dat dus ff. Mijn specialiteiten liggen op organisatorisch, logitiek en financieel vlak. Ik zal een goede vriend vragen ook te komen. Hij werkt bij een hardware groothandel en weet dus allen van prijzen, staffels, condities etc.

Je mag me ook mailen: drdre3000@hotmail.com. Ik ben zeer benieuwd.

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:35
Ik ben zowieso tegen dit idee, zelfs als het goed uitvoerbaar zou zijn:

Als t.net een shop heeft worden daar producten verkocht, producten die je ook weer terug gaat zien in reviews (van t.net zelf, of andere sites). En hoe geloofwaardig komt t.net dan nog over?

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Wat dacht je van een non-profit shop waarvan eventuele opbrengsten ten goede komen van een Stichting waarin tweakers.net zit.
Het zou dan geen echte shop moeten worden, maar gewoon een klein shopje, waar tweakers.net ism fabrikanten speciale aanbiedingen heeft.

• Koffie
  • Laatst online: 09:29

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Daar zat ik ook al aan te denken ja.
Het lijkt me het meesdt verstandige om er een stichting van te maken.
Als je het wil doen op basis "voor en door Tweakers" kan je tegen een probleempje oplopen.
Je/we (;)) zal namelijk volledige steun moeten hebbenm van de t.net crew.
Zoals je schertst, alleen tweakers kunnen kopen, dan moet er dus ondersteuning van T.net zelf zijn.
Ga je het los doen meer wel met een zelfde connectie zoals alle nieuwe O Forums nu dan moet je zelf gebruikers gaan beheren.
Zelfs als het via T.net gaat, kun je je afvragen of het niet teveel 'klanten' (lees: users) gaat opleveren die alleen maar reggen om te kunnen kopen.
Het idee is goed, en klinkt zeer aardig.
Echter zal het wel goed uitgewerkt moeten worden en 100% inspanning vergen (en eisen!!) van de innitiatief nemers.
Dat nonprofit klinkt ook goed (zul je wel een stichting moeten worden denkn ik, Tweakers.. hoe zit dat juridisch?!?).
En het eventuele geld wat verdiend wordt kan je dan gebruiken voor investreingen en reserve.

Zeer goed idee. Lijk me wel wat ....
Issut Breda centrum? Kan ik wel eens naar toe voor een meeting om ff te brainstormen.
Bij deze medlt ik mij dus als vrijwillger aan ...

Tijd voor een nieuwe sig..

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-02 13:47
Ik vraag me af of de sponsors van t.net (computechworld) hier helemaal blij van zal gaan worden.. dit gaat hun natuurlijk omzet+klanten kosten.. dus het is nog maar afw88 of de t.net crew dit leuk vind.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 06 december 2000 08:17 schreef hielko het volgende:
Ik ben zowieso tegen dit idee, zelfs als het goed uitvoerbaar zou zijn:

Als t.net een shop heeft worden daar producten verkocht, producten die je ook weer terug gaat zien in reviews (van t.net zelf, of andere sites). En hoe geloofwaardig komt t.net dan nog over?
Het is dan ook niet de bedoeling dat t.net dat gaat doen, maar wij tweakers. 100% onafhanklijk.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 06 december 2000 09:34 schreef Koffie het volgende:
Zeer goed idee. Lijk me wel wat ....
Issut Breda centrum? Kan ik wel eens naar toe voor een meeting om ff te brainstormen.
Bij deze medlt ik mij dus als vrijwillger aan ...
In het centrum ja. Dan tel ik je bij deze als nummer 3. Nog 4 te gaan.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Wanneer is het?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 06 december 2000 23:45 schreef PcDealer het volgende:
Wanneer is het?
Als het doorgaat zal wel ergens begin volgend jaar worden.

Mag ik je als nummer 4 noteren?

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

OK, ff de topic omhoog houden.
Het idee is geplaatst, interesse is gewekt.
Lijkt me dus niet echt de juiste plaats meer om over te discusieren en ideen uit te wisselen.
Er zo een nieuwe topic in een ander forum geplaatst kunnen worden maar die zal snel ondergeschoven worden door een niet forum-related topic subject.

Misschien handig om via mail te gaan communiceren.
Misschien dat DrDre ff een simpel verzendlijstje op z'n mailclient kan aanmaken en op die manier de contacten te gaan behouden ?

DrDre -->ik ga ervanuit dat jij c'tact opneemt met, zo niet meldt dat dan hier, dan mail ik je wel ff...

GRtZ
Koffie

Verwijderd

Floris_Diemel - dinsdag 05 december 2000 13:57

Juridisch gezien is dit te ingewikkeld, kan nooit goed blijven gaan. (Maarja misschien ook wel, als de juiste mensen meewerken.)
lekkere redenatie :? :?

• Floor-is

Floor-is

5.2

Hmm topic al een tijdje niet meer bekeken.

Ik begreep uit de opzet van DrDre dat er een hele hoop eigenaren zullen zijn voor dit winkeltje. Als je dit juridisch gezien zo wilt hebben dat niemand persoonlijk voor meer dan een bepaald bedrag aansprakelijk is, zal je hier een hele ingewikkelde juridische procedure moeten opzetten. Vandaar dus dat ik zeg dat het juridisch gezien onhaalbaar is. Een procedure als waar ik op doel kost zo tussen de 5000-7500 gulden, ik denk niet dat er iemand is die eerst zo'n bedrag wil investeren voordat er uberhaupt maar 1 product ingekocht zal worden... Let wel dit is mijn mening, je hoeft het er niet mee eens te zijn.

Bericht hierboven

Verwijderd

Op woensdag 06 december 2000 00:06 schreef DrDre het volgende:
HlpDsK (Gaat nooit werken):
Ik geloof werkelijk niet dat je daar genoeg man achter kunt krijgen. Het klinkt allemaal heel leuk en zo, maar je moet een redelijk groot startkapitaal hebben en mankracht. En een doelgroep die ook daadwerkelijk bij jou wil kopen. Jij kunt alleen spul goedkoper aanbieden als je er veel tegelijk van koopt. En elke tweaker wil de boel toch net weer even anders. Dus ik denk niet dat je een groot genoege hoeveelheid kwijt kunt om uit de investeringen te komen.

Je moet ook nog eens een KvK nummer hebben, en al dat spul.

Kijk, ik vind dit soort initiatieven prachtig, maar tenzij je nauw samenwerkt met een groot bedrijf kun je gewoon niet concurreren.

Verwijderd

Dre, ik denk dat jij geen flikker van zaken weet, correct?

Met z'n allen een internet/koffieshop-cafe opzetten lijkt me wel wat >:)
op het leidseplein in A'dam :9

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Op donderdag 07 december 2000 13:36 schreef minus0ne het volgende:
Dre, ik denk dat jij geen flikker van zaken weet, correct?

Met z'n allen een internet/koffieshop-cafe opzetten lijkt me wel wat >:)
op het leidseplein in A'dam :9
Dat word dan de Koffie-Shop :)

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Op donderdag 07 december 2000 03:45 schreef DrDre het volgende:

[..]
Als het doorgaat zal wel ergens begin volgend jaar worden.

Mag ik je als nummer 4 noteren?
Is goed! :)

• Mior
  • Laatst online: 17-02 18:52
hehe PcDealer is weer zijn marktaandeel aan het vergroten :D

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Muhehehe :)

• llevering
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:44
Gewoon een stichting opzetten dan is niemand juridisch aansprakelijk.

Ik wil eventueel ook wel helpen, maar ik denk niet dat jullie geinteresseert in mij zijn.

Wat je zou kunnen proberen is om vanuit een wat grotere computerzaak te starten zodat je zelf de spullen verkoopt, maar dat een computer zaak de bestellingen afhandelt (dwz. ze inpakt en verstuurt, zij zullen dan wel een groot gedeelte van de 'winst' opeisen maar je hebt zelf niet zoveel werk). Later, als je langzamerhand wat meer kapitaal hebt, kun je langzaam aan zelf wat grotere partijen opkopen en die dan wat goedkoper verkopen net zolang totdat je volledig zelfstandig bent.

Je kunt natuurlijk ook te werk gaan zoals dat met de casebadges is gegaan. Dat is, omdat het om veel verschillende dingen gaat, misschien wat ingewikkelt. Het idee is in ieder geval goed.

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-02 10:20

Apache

amateur software devver

dat kunnen jullie misschien beter vragen aan iemand die al een computer winkel heeft, en dan voor tweakers (dus bvb als de NV 20 uitkomt om die massaal met 1000 tweakers in te kopen ofzo om hem zo goedkoper te krijgen) dat moet best lukken volgens mij.

If it ain't broken it doesn't have enough features

Pagina: 1