Toon posts:

M'n Monitor is te donker!!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een wat oudere 17' monitor en die is veel te donker. De brightness en contrast staan al helemaal op z'n hoogst en nog is het te donker. Is dit op te lossen?? Misschien softwarematig? Het ligt niet aan m'n grafische kaart, op een andere monitor is het wel licht.

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Welke grafische kaart heb je dan :z

iig hebben Radeon's en GeForce kaarten een brightness control bij de beelscherm eigenschappen/Display Properties.(mits je van de fabrikant gewoon de drivers van de website heb geinstalleerd)

[ Voor 22% gewijzigd door Vinnie op 18-10-2003 21:50 ]

C:\>_

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Pas de gammasettings eens aan, en verder lijkt het erop dat die oude monitor simpelweg versleten is :)

Verwijderd

Powerstrip downloaden, het is freeware en je kan er mee overbrighten :)

• Arzie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:31
Wat je kunt doen, als je een beetje handig bent, is de monitor openhalen en de 'screen'-potmeter wat verdraaien. Pas op! Dit is zeer gevaarlijk, vanwege de hoge spanningen die in een monitor bestaan, ook na het uitschakelen en afkoppelen van de netspanning.

Zie deze FAQ voor meer informatie, vooral dit gedeelte.

[ Voor 13% gewijzigd door Arzie op 18-10-2003 21:55 ]

• caspergt
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04-2025
Ja ik wou maar ff zeggen , als je een paar kilo volts op je lichaam wil hebben moet je dat vooral proberen. :Y)

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Is het alleen aan het begin zo of is het er ook nog na een uur draaien :?

• Arzie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:31
Kan zelfs een paar weken spanning op blijven staan. Waarschijnlijk niet meer levensgevaarlijk, maar zeker niet leuk!

Ik heb een paar dagen geleden de focus van mijn eigen monitor bijgesteld, dat gaat op ongeveer dezelfde manier. Ik kon er al bij komen na alleen de plastic kap te demonteren, vaak zitten deze potmeters namelijk op een snel bereikbare plek.

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:21
Arzie schreef op 18 October 2003 @ 22:13:
Kan zelfs een paar weken spanning op blijven staan. Waarschijnlijk niet meer levensgevaarlijk, maar zeker niet leuk!

Ik heb een paar dagen geleden de focus van mijn eigen monitor bijgesteld, dat gaat op ongeveer dezelfde manier. Ik kon er al bij komen na alleen de plastic kap te demonteren, vaak zitten deze potmeters namelijk op een snel bereikbare plek.
hier op mijn oude 14" scherm zitten ze aan de buitenkant achterop, hoef helemaal niks open te maken, maar idd bij sommige moet je de kap loshalen

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 October 2003 @ 21:51:
Powerstrip downloaden, het is freeware en je kan er mee overbrighten :)
precies, dan kan je met ctrl + alt (+ of -) precies instellen hoe bright of donker je hem wil hebben. Maar ja, dat is dan wel voor de pro. Alleen is het volgens mij geen freeware.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2003 22:40 ]

• ironx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 21:18
caspergt schreef op 18 October 2003 @ 22:00:
Ja ik wou maar ff zeggen , als je een paar kilo volts op je lichaam wil hebben moet je dat vooral proberen. :Y)
Heb het 1 x per ongeluk (ondanks voorzorgsmaatregelen) gehad met een TV (beeldformaat aanpassen, was niet correct meer). Wel even een totaal ander gevoel dan 220 door je donder :S

Zeer lange tijd duizelig en "leeg" geweest. Ook veel dorst. Maar je staat werkelijk te trillen op je benen, want 't is net alsof al je energie uit je gezogen is. Geen aanrader dus :\

This posting is provided "AS IS" with no warranties, and confers no rights.

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
Ik zou wat rubberen handschoenen aantrekken en de monitor en jezelf goed isoleren. Wat rubbermatten ofzo...

dikzak

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 22:13

4POX

Everybody is wired

Wat is het precies voor een monitor. Wij hebben hier in de garage een oude aldi monitor staan met hetzelfde probleem. :(

AKA Rinkel weblog

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-08 13:38
Arzie schreef op 18 oktober 2003 @ 21:54:
Wat je kunt doen, als je een beetje handig bent, is de monitor openhalen en de 'screen'-potmeter wat verdraaien. Pas op! Dit is zeer gevaarlijk, vanwege de hoge spanningen die in een monitor bestaan, ook na het uitschakelen en afkoppelen van de netspanning.

Zie deze FAQ voor meer informatie, vooral dit gedeelte.
Dit heeft geen zin. Hierdoor krijg je alleen maar strepen op je beeldscherm te staan. Met de Screen verhoog je wel de helderheid, maar de beeldkwaliteit wordt er zeer slecht door. Waarschijnlijk(zoals al eerder gezegt) is je beeldscherm gewoon op. De enigste optie die er nog is, is te kijken naar de gloeidraad spanning van de beeldbuis. Deze is meestal 6.3v(of 12v). Als deze te laag is, kan het zo zijn dat je beeld idd niet helder wordt weergegeven

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ghehehe dat heb ik dus ook thuis 4POX

Merk weet ik niet... Type ook niet meer...
Watik nog wel weet, is dat Powerstrip kon 'zien' wat voor type monitor het was...
Een of ander getal was het... Welke weet ik niet meer

[ Voor 73% gewijzigd door CH4OS op 19-10-2003 17:47 ]

Pagina: 1