Toon posts:

Nieuwe pc wil niet booten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb sinds vandaag nieuwe pc, specs zijn als volgt:

Athlon XP (Barton) 2600+
Abit NF7-S (2.0)
GeIL PC3200 (Golden Dragon) 2x256
2 WD Raptors
Club3d 9800PRO (128mb)
AOpen H600B (inc. 350 watt voeding)

Het systeem wilt alleen op geen mogelijkheid booten. Elke keer hoor ik alleen een lange piep die herhaald wordt. In eerste instantie dacht ik dat het geheugen het probleem was. Alles geprobeerd, geheugen van andere computer geprobeerd. Probleem bleef dus. Daarna videokaart verwisseld met een andere (een geforce4 mx) en ja hoor, het systeem werkte. De 9800pro videokaart gelijk in ander systeem geprobeerd. En ja hoor, daar werkte hij wel.

Heeft iemand misschien een idee op het probleem op te lossen?

p.s. Vond trouwens een post van een andere user die hetzelfde probleem had met de Abit NF7-S, alleen dan met een 256mb versie van de club3d 9800pro.

Verwijderd

het ligt dus waarschijnlijk aan je combo mobo+ videokaart
misschien is 350 watt wel te weinig voor een r9800pro?
wat heb je allemaal voor randapparaten eraan hangen?
of heb je het ook al kaal geprobeerd
(voeding+mobo+proc+geheugen+videokaart)

ik had ook ooit problemen met mijn msi k7t 2pro
kreeg hem niet geboot met een leadtek mx440 kaartje
ben terug gegaan en heb er een van asus voor terug
gekregen en dit werkte dus wel
misschien ff ander merk videokaart halen

Verwijderd

Topicstarter
Heb kaal al geprobeerd uiteraard, werkte niet dus. Plus op het andere systeem deed hij het wel met alle andere apparaten aangesloten, en die heeft maar een 300 Watt voeding.
Maar als ik hem maandag niet aan de praat heb ga ik hem idd wisselen, maarja moet dan 50 Euro bijbetalen ofzo voor een Hercules. :(

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Aopen voedingen zijn brak. Daar ligt het waarschijnlijk aan. Zie http://www.firingsquad.com/guides/power_supply/ voor de onderbouwing.

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

raar ik heb het ook met mijn moederbord. abit nf7s heb hem terug gestuurt hij was defect. heb ik een andere gekocht ook precies zelfde probleem. andere voeding, proc, pci videokaart, alles geprobeert. behalve hd en geheugen. maar weet niet wat ik nog meer kan proberen om mijn pc telaten draaien op mijn a7v266 zelfde probleem deed het eerst wel nu niet.

• Andre-85
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Andre-85

Sid

Ik heb hetzelfde mobo met een radeon 9200 en ik had in het begin ook problemen. Ik heb een beetje in het bios zitten rommelen en toen ging die aan de gang. Er stond bijvoorbeeld 4x ipv 8x iets anders klopte ook niet, maar ik weet niet meer wat dat was. |:(

Lorem
Whenever we feel the need to comment something, we write a method instead. - Martin Fowler
People who think they know everything really annoy those of us who know we don't - Bjarne Stroustrup

Verwijderd

ja maar ik heb helemaal geen beeld, wat moet ik doen dan

• Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:57

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

Verwijderd schreef op 18 October 2003 @ 22:54:
ja maar ik heb helemaal geen beeld, wat moet ik doen dan
met die GeForce MX je pc booten, in het bios controleren of alles goed staat en dan de R9800 erin stoppen en kijken of het dan wel werkt

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

• groenewe
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-03-2004
Euh, Aopen voedingen zijn brak? Misschien beter om te zeggen dat je hun specs misschien ietsje voorzichtiger moet interpreteren, maar ik heb juist met Aopen voedingen (als ze tenminste sterk genoeg zijn) zeer weinig problemen gehad, ik heb er drie en ze werken al jaren en prima stabiel. Juist de enige niet-Aopen voeding die ik had, een speciaal voor een Palomino Athlon XP1800+ aangeschafte 420W CW voeding (12V max. 18A) heeft me na veertien maanden nu een licht geroosterd moederbord opgeleverd - ook erg smakelijk met knoflooksaus (not). :(
Een van de Aopen voedingen is maar 230W (12V max. 8A) en weet toch nog een voor Athlons relatief zuinige Thoroughbred 1700+ met vier HD's en CD/DVD stabiel te laten draaien - ik weet het, behoorlijk over de grens - don't try this at home! 8)
Het blijkt maar weer eens: Alles is relatief. Goed rekenen en reserve inbouwen bij aanschaf is natuurlijk altijd verstandig. ;)

Edit: Een Barton2600 met een Aopen 350W is inderdaad wel op het randje.
Bij bijv. leverancier Eynstein werd wel eens gewaarschuwd voor zware PC's op basis van Aopen voedingen. Zou ik zelf liever een Antec voeding voor nemen (met kast eromheen helemaal perfect natuurlijk ;) )

[ Voor 14% gewijzigd door groenewe op 18-10-2003 23:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Even een update.
Moet er nog even bij melden dat op het moment dat hij wel wou booten (met de Geforce4 MX) was 1 sata hd niet aangesloten en was 1 geheugen module eruit en een casefan niet aangesloten.
Als ik probeer te booten met beide HD's en beide geheugen modules en MET de Geforce4 MX krijg ik weer hetzelfde probleem.
Ga nu even stap voor stap alles aansluiten en kijken wat hij doet.

Verwijderd

Topicstarter
Na vele uren testen eindelijk het probleem gevonden, het geheugen. Heel af en toe wou hij het geheugen wel pakken (15% van de keren) vandaar dat het even duurde tot ik het probleem goed kon vinden. Raakte in de war toen ik van videokaart wisselde en hij toen toevallig het geheugen wel even pakte. De rest van de keren accepteerde hij het alleen niet meer.
Ander geheugen doet hij het nu wel mee (PC2100 :()

• kixor
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

kixor

homo homini lupus

Op hoeveel mhz had je dat pc3200 geheugen lopen?

Mocht dat 200 zijn, zou je kunnen proberen dat wat lager te zetten. (Mijn nf7s wil ook niet lopen op een fsb van 200 :/)

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
stond er al een besturings systeem op? ik heb gehad dat er nog geen BS op stond en toen de kaart al geinstaleert en toen bleef ook alles zwart, to9en had ik met onboerd ff xp geinstaleert en toen deed de kaart het ineens, misschien om een x te proberen,(al denk ik niet dat het hier aan ligt omdAt de mobo piept)

Verwijderd

Je moet een nieuwe voeding kom dit probleem vaak tegen...

Verwijderd

Topicstarter
Maar even een update, probleem is opgelost.
De GeIL Golden Dragon serie bleek een hoger voltage dan gebruikelijk nodig te hebben. Na aantal tests bleek dat het pas ging werken vanaf 2.7v en pas stabiel vanaf 2.8v. Het systeem werkt dus nu helemaal perfect. M.a.w. voeding trekt het prima, alhoewel die wel vervangen gaat worden door een Antec Truepower, zodra m'n budget het toelaat.

In iedergeval bedankt iedereen voor de hulp ;)
Pagina: 1