Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[feat] Topicreport "status" laten zien

Pagina: 1
Acties:
  • 24 views sinds 30-01-2008

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb geregeld dat ik rondsurf op GoT en ik kom een topic tegen waarvan ik niet zeker ben of ik daar nou een topicreport voor had aangemaakt of niet. In dat geval doe ik het meestal maar nog een keertje, aangezien het toch geen kwaad kan.

Maar nu weet ik niet of moderators het irritant vinden als iets 2x door dezelfde persoon gereport is. Een handige feature lijkt me in dit geval dat, als je een topicreport hebt gebruikt in een topic, het hand-icoontje rood kleurt b.v., zodat je voor jezelf weet dat je niet nog een keertje het form hoeft in te vullen.

Ook kan het voorkomen dat iemand een topicreport doet, maar de moderator het er niet mee eens is. Voor een user kan het dan er op lijken dat hij vergeten is een topicreport te doen oid., dan krijg je nog meer topicreports waar de moderator niks mee doet.

Hiermee bedoel ik dus niet dat een moderator een reactie kan geven, maar puur dat de user kan zien of hij/zij topicreport heeft gebruikt.

Het lijkt mij niet zoveel werk, gewoon een checkje inbouwen en iets aanpassen in de template.
Alvast bedankt. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Laurent op 18-10-2003 21:23 ]

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Mwah meerdere TR's is niet echt storend. Ik zie nog wel eens dubbele idd, maar als het goed is zijn ze kort en bondig en lees je er toch 5 in 10 seconden... daarnaast is het concept 'TR feedback' al vaker langsgeweest en eigenlijk altijd besloten dat het niet gewenst is.

Punt is dat moderators meer middelen hebben om postgedrag en users te 'beoordelen', met name usernotes. Dit kan soms ertoe leiden dat we voor 'de buitenwereld' vreemde beslissingen nemen t.o.v. bepaalde posts of topics, maar dat er wel degelijk een goede en correcte afweging achter zit. En needless to say hebben we meestal weinig zin om dat soort dingen publiek te maken.

En in dat proces halen de meeste moderators TR's weg nadat ze zijn 'behandeld', ook als er geen directe actie is ondernomen, maar puur als hint naar andere mods dat ze niet meer op hoeven te treden. Dit zou jouw voorstel redelijk nutteloos maken :)

Professionele website nodig?

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-11 21:13

SmartDoDo

Woeptiedoe

Aikeleer schreef op 18 oktober 2003 @ 21:20:
Hiermee bedoel ik dus niet dat een moderator een reactie kan geven, maar puur dat de user kan zien of hij/zij topicreport heeft gebruikt.
Het idee is heel nuttig, alleen weet je natuurlijk nog steeds niet waarom die TR is gemaakt ;)

Ik maak hem vanwege die opmerking van een user, jij omdat je een verwijzing ziet naar warez die ik over het hoofd zag. Beiden TR's hebben dan waarde, terwijl je met een status alleen ziet of er een gemaakt is, niet waarom dus :)

• Laurent
  • Niet online
curry684 schreef op 19 October 2003 @ 00:09:
Mwah meerdere TR's is niet echt storend. Ik zie nog wel eens dubbele idd, maar als het goed is zijn ze kort en bondig en lees je er toch 5 in 10 seconden... daarnaast is het concept 'TR feedback' al vaker langsgeweest en eigenlijk altijd besloten dat het niet gewenst is.
TR feedback? Bedoel je Feedback op report-meldingen? Het gaat mij niet zozeer om feedback, maar dus meer voor mij een indicatie dat ik het topic heb gereport. :)

Maar goed om te horen dat 't niet storend is. :) Dat maakt 't iets minder erg. :Y)
[...]
En in dat proces halen de meeste moderators TR's weg nadat ze zijn 'behandeld', ook als er geen directe actie is ondernomen, maar puur als hint naar andere mods dat ze niet meer op hoeven te treden. Dit zou jouw voorstel redelijk nutteloos maken :)
Ja. :) Ik wist helemaal niet dat TR's werden verwijderd, of dat die mogelijkheid er was.
SmartDoDo schreef op 19 October 2003 @ 00:11:
[...]
Het idee is heel nuttig, alleen weet je natuurlijk nog steeds niet waarom die TR is gemaakt ;)

Ik maak hem vanwege die opmerking van een user, jij omdat je een verwijzing ziet naar warez die ik over het hoofd zag. Beiden TR's hebben dan waarde, terwijl je met een status alleen ziet of er een gemaakt is, niet waarom dus :)
Ik bedoel het dus meer voor jezelf. :) Dat je voor jezelf ziet of je een TR hebt gemaakt of niet, ik vergeet dat soort dingen nog wel eens als ik 't 's ochtends vroeg snel heb gedaan b.v.. Als ik dan in de avond dat topic weer terug zie, en helemaal doorlees vraag ik mezelf vaak af of ik nou die TR had aangemaakt of niet.

offtopic:
Wat jij zegt doet me wel aan iets anders denken, maar dat gaat meer over het beleid. (replies ala "topic reported" in een "fout" topic)

[ Voor 12% gewijzigd door Laurent op 19-10-2003 00:38 ]

• chem
  • Laatst online: 26-11 19:18

chem

Reist de wereld rond

Topicreports kun je in de huidige implementatie zien als wegwerp-notities. De mods leest ze, en gooit ze weg. Er is geen follow-up nodig (of überaupt mogelijk :P), en de mod kan ter plekke beslissen wat-ie ermee wil.
Maw, plaats zoveel tr's als jij zin in hebt.

Wat betreft je eigenlijke vraag: ja, het zou kunnen. Ik betwijfel of je er iets mee opschiet, en denk dat een grotere verandering nuttiger is (bv een reactie van de mod die iedereen kan lezen "alles is verwerkt, het topic is nog OK" ofzo die ene TR heef geplaatst).

Dit heb ik een paar keer aan de crew voorgelegd, maar er is nog geen verandering voorgesteld.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Dit topic is gesloten.