jwbagger schreef op 20 oktober 2003 @ 17:07:
[...]
lekkere instelling. Als het nog niet zover gesloopt was toen je em openmaakte, is het toch echt je eigen schuld. Dus schade die je veroorzaakt door dat gekloot met een schroevendraaier is geheel voor eigen rekening lijkt me zo.
Eerlijk gezegd vind ik 't jammer dat je niet door die kortsluiting het voltage op je processor zodanig had beinvloed dat je een hoopje as onder je core had zitten. Dan had je tenminste begrepen dat ook relatief lage voltages bij
gevoelige apparatuur (want dat is een computer) écht wel kwaad kunnen.
[...]
"warranty void if label removed"
zegt die tekst je iets?
en als die tekst er nou niet staat? omdat je wellicht zelf een videokaart oid erin moet zetten?
eerlijk gezegd vind ik t jammer dat alle mensen die door rood rijden niet spontaan dood gaan

ehm.. ja
ik vind de voltages niet spannend voor
mezelf. ik durf die schroevendraaier daar te steken omdat ik niet bang ben mezelf een nieuw kapsel te geven.. ik onthoud heus wel dat ik iets kapot zou kunnen maken.. ik snap dat ik het een en ander kan slopen maar ik vind het interessanter om te weten waarom iets wel of niet werkt.
Als ik mijn processor had gesloopt had ik heus niet zitten huilen bij de fabrikant. Dan stuurde ik alsnog die kast terug en kocht ik een nieuwe processor.
Ik ga heus geen contactpuntjes zitten verbinden door er een schroevendraaier tegenaan te zetten.
Je eerste zin begrijp ik niet helemaal. Als ik een nieuwe auto koop en de uitlaat valt er op straat af ga ik naar de garage en zetten ze er een nieuwe uitlaat onder. Als ik die shuttle terugstuur omdat het moederbord gaar is zetten ze er een nieuw moederbord in en vernietigen ze de oude. Dus als mijn moederbord gaar binnenkomt en ik hem zoiezo terug moet sturen als ik er niets aan doe kan ik net zo goed het probleem proberen te fixen. Mocht dat niet lukken of sloop ik zelfs nog meer (onzichtbare schade alleen). Dan stuur ik hem alsnog terug en de fabrikant is niet slechter af. Als ik iets zichtbaar beschadig en daarmee mijn garantie verknoei heb ik daar vrede mee want ik begrijp heus wel dat ik dan mijn consumenten rechten heb verspild.
Spullen terugsturen kost alleen maar geld, als ik alles moet opsturen wat een beetje kapot is of waar ik ontevreden mee ben kost dat me emmers met geld en tijd.
Ik zou graag weer ontopic gaan. Er zijn niet zo heel veel topics over dit probleem, er zijn al wat oplossingen genoemd maar die haalden bij mij niet zoveel uit.
Persoonlijk vind ik het een schande dat shuttle reclames maakt over bijvoorbeeld dit model op een glazen tafel in een rustige zonnige kamer met daarnaast een bijpassend tft scherm en een gelukkige thuiswerkende persoon die glimlacht van de stilte en kracht die uit de shuttle komt. Want als dit een bekend probleem is zitten er aardig wat mensen weer op kantoor na één dag thuiswerken naast dit ding. Als de zoemtoon nou gewoon doorging, maar het gaat op het ritme van je eigen muisklikken en handelingen op de pc. _storend_
Het gepiep is al iets minder geworden door de lijm die hem totaal verstikt, ik had gehoopt dat ik hem helemaal niet meer zou horen door de lijm heen. Hij wordt ook niet te heet want de lijm smelt niet.