Toon posts:

[xs4all adsl] mail versturen lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan sinds 2 dagen met al mijn mailprogramma's geen mail meer versturen. Uitgaande mail (xs4all) staat goed ingesteld (smtp.xs4all.nl). Op de site van xs4all was een aantal dagen geleden een storing met hun mailservers. Dat schijnt nu opgelost te zijn maar ik kan nog steeds niets versturen..helaas. Iemand enig idee wat ik hier aan kan doen?

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wat voor error nummer krijg je?

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:39
Check in ieder geval ook even met xs4all zelf. Zij zijn in 1e instantie aangewezen instantie om je te helpen, daar betaal je namelijk ook voor.

No production networks were harmed during this posting

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-04 15:05

Beaves

Usque ad Finem

Je bent niet de enige, ik heb er ook last van, meestal gaat het niet, en heel af en toe lukt het een keer. Zelfs via de webmail kan ik meestal niets versturen.

Ik heb hiervoor al contact gehad met de helpdesk, maar die geven de schuld aan mijn instellingen, dat het via webmail ook niet lukt maakt ze weinig uit jammer genoeg.

Ik hoop dat dit niet nog eens twee weken gaat duren :(

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
het gekke is dat ik helemaal geen error krijg (outlook zegt dat alles goed is, (zo'n account-test).

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-04 15:05

Beaves

Usque ad Finem

Verwijderd schreef op 18 October 2003 @ 20:33:
het gekke is dat ik helemaal geen error krijg (outlook zegt dat alles goed is, (zo'n account-test).
Dat doet Outlook bij mij ook, totdat ik daadwerkelijk mail probeer te versturen, dat gaat gewoon niet. Ook niet met time-outs van 10 minuten.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Even de nieuwsgroepen bekeken:

storing email, www.xs4all.nl en advanced/basic websites
Gemeld door: Jan-Pieter (systeembeheer)
Datum: 16 Oktober 2003
Begintijd: 20:45
Geschatte tijdsduur: opgelost: 21:49

Geen storing op dit moment dus.
Heb zelf nergens last van? Dus kijk even je instellingen na, scan op spyware, of test het even door te webmailen.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Verwijderd

Topicstarter
2Dutch schreef op 18 October 2003 @ 20:50:
Even de nieuwsgroepen bekeken:

storing email, www.xs4all.nl en advanced/basic websites
Gemeld door: Jan-Pieter (systeembeheer)
Datum: 16 Oktober 2003
Begintijd: 20:45
Geschatte tijdsduur: opgelost: 21:49

Geen storing op dit moment dus.
Heb zelf nergens last van? Dus kijk even je instellingen na, scan op spyware, of test het even door te webmailen.
dat dacht ik ook, omdat er stond dat het was opgelost. Webmail werkt wel overigens.... instellingen zijn allemaal okeej verder, geen spyware....
ze zeggen dan wel dat er geen storing is maar als er meerdere mensen zijn die niet kunnen mailen dan lijkt me dat het probleem nog nie is opgelost. Heb ik overigens al een keer eerder gehad: problemen met inbellen. Dit was opgelost, terwijl ik ondertussen nog steeds nie kon inbelle. :P (verder alleen maar positieve ervaringen hoor met xs4all :9)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2003 21:13 ]

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Genghis Khan schreef op 18 October 2003 @ 20:29:
Wat voor error nummer krijg je?
Denk dat we hier dan even naar moeten kijken, als namelijk je instellingen goed staan. Als Outlook geen error geeft..dat is vreemd, maar er zal toch wel een mailprogramma zijn die dat wel doet :P
Firewall even uitgezet als je die hebt? Vanaf een andere pc geprobeerd?
Staat in je account de verbinding op "LAN" en is ie niet per ongeluk op "dialup" of iets anders gesprongen?

[ Voor 27% gewijzigd door 2Dutch op 18-10-2003 21:13 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Verwijderd

Topicstarter
2dUTCH... je hebt gelijk. Ik naar mn virusscanner gekeken (had ik pas opnieuw geinstalled), scannen op outgoing mail uitgezet en dan werkt het wel....
ligt dus aan virusscanner! Wel vaag op zich, want voorheen scande hij mn mails wel altijd!

maar goed: topic opgelost! tnx mannen
Pagina: 1