Als het genoemde Q-tec kaartje alleen extra IDE kanalen bevat kan het PC-BIOS er mogelijk/waarschijnlijk direct van booten, maar dit kan resulteren in een Inaccessible Boot Device probleem (Win2K/XP heeft driver nog niet, maar wel nodig om verder te booten). Op een andere controller (intern/MB) en dan de evt. benodigde driver installeren helpt meestal.
Kan booten via het PC-BIOS niet, dan zal de controller een eigen BIOS moeten bevatten, zo niet: Niet bootable.
Edit: Als ik de aangehaalde webpagina's goed interpreteer is booten op zich prima mogelijk, maar niet in RAID configuratie (vanwege klaarblijkelijk alleen software RAID). Bij hardware RAID ziet Windows maar een enkele virtuele schijf en daarvan kun je wel direct booten.
PS. GuardianAngel, over het "afkraken": Ik begrijp dat je uit idealistische overwegingen reageert, niet boos worden, maar misschien is het middel erger dan de kwaal? Eigenrichting levert in het verkeer juist de ongelukken met "hoge kwaliteit" zullen we maar zeggen... Laat de eigen mening maar aan de lezers hier over, die kunnen dat prima denk ik. groetjes
(en iedereen die het hier niet mee eens is knal ik zijn kop eraf!!

)
(euh, hier ben ik voor behandeld. geen succes gehad.

)
[
Voor 14% gewijzigd door
groenewe op 19-10-2003 00:09
]