Toon posts:

Rare vastlopers in Windows XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Om te beginnen, heb al FAQ en search én google gebruikt, maar dit is ff te vaag allemaal, dus vandaar deze post.

Ik ben net even met DVD Decrypter bezig en ineens staat heel mijn Windows vast. Kan niet eens meer muis bewegen en Num- en Capslock reageren ook niet meer.

Geen BSoD, geen foutmelding na reboot, helemaal niets. Snap er geen hol van, daarnet gebeurde het nog een keer, terwijl ik wederom met DVD Decrypter bezig was en tegelijk WinAMP draaide.

Overigens viel me wel op dat er bij allebei de keren een "plop" geluidje uit de speakers kwam, dus, net alsof ie een foutmelding wil geven, maar hij niet eens aan het geluidje hiervan toekomt.

Gamen gaat prima overigens, rippen, recoden en een paar gig overpompen over netwerk allemaal tegelijk ook. 3D Mark is retestabiel, andere benchmarks ook.

Systeem:

PCChips M848A v2.1 met SiS 748\963L chipset
Athlon XP 2600+ @ stock speed (12.5 x 166)
1 gig Samsung DDR3200 cas2.5
Creative Audigy 2
Radeon 9700 @ 9700Pro (ook specs)
Promise Ultra133TX2 controller met :

2 x Maxtor 120Gb (1x2Mb, 1x8Mb versie)
1 x Seagate Barracuda IV 40Gb
1 x Seagate 7200.7 80Gb

1 x Samsung SW252 fikker
1 x JLMS DVD
1 x Pioneer A06

Draait op Windows XP SP1a allemaal.

Heeft iemand een idee??? (Heb overigens tijdens het tikken van dit bericht foutloos 2 DVD's ge-decrypt)

Verwijderd

Topicstarter
Hmmz, net dus weer vast, kan dus kennelijk geen MP3 luisteren terwijl ik aan het rippen ben...

• MrLee
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-03 11:44
Die plop ... is dat een plop zoals die je hebt als je storing hebt op je speakers of zoals een WAV geluidje?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

NiGHTCReaTuRE - als je zelf de laatste bent die gereageerd heeft, en je wil je topic updaten binnen de 24 uur, edit je topic dan even - anders lijkt het net ofdat je je topic wil kicken ;)

Heb je dit: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter al eens doorgelezen?

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-05 22:06

SED

Klinkt een beetje als een controller propleem. Zit je dvd en de dataschijf waarop je ript op dezelfde controller?

of-topic
Heb overigens tijdens het tikken van dit bericht foutloos 2 DVD's ge-decrypt)
Ps, of jij typt erg langzaam of je hebt een erg snelle computer ;

Copyright and left by SED...

Verwijderd

Welke versie gebruik van dvd decrypter gebruik je dan? En heb je de aspi drivers al geinstalleerd?

Verwijderd

Topicstarter
mrleeais schreef op 18 oktober 2003 @ 20:30:
Die plop ... is dat een plop zoals die je hebt als je storing hebt op je speakers of zoals een WAV geluidje?
Plop-tik-plop-tik-plop-tik, zeg maar zoals een naald die blijft hangen op de plaat en inderdaad als een speaker storing.
elevator schreef op 18 October 2003 @ 20:30:
NiGHTCReaTuRE - als je zelf de laatste bent die gereageerd heeft, en je wil je topic updaten binnen de 24 uur, edit je topic dan even - anders lijkt het net ofdat je je topic wil kicken ;)

Heb je dit: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter al eens doorgelezen?
Sowwy :X niet de bedoeling en nee, heeft niets met de door jou aangedragen FAQ te maken.
SED schreef op 18 October 2003 @ 20:34:
Klinkt een beetje als een controller propleem. Zit je dvd en de dataschijf waarop je ript op dezelfde controller?

of-topic

[...]

Ps, of jij typt erg langzaam of je hebt een erg snelle computer ;
Dataschijf en DVD zitten op verschillende controllers, al mijn opticals zitten op onboard, de rest op de Promise.

Off-topic reply: Nee, het ware kleine DVD's én ik heb een snelle PC ;)
Verwijderd schreef op 18 oktober 2003 @ 20:35:
Welke versie gebruik van dvd decrypter gebruik je dan? En heb je de aspi drivers al geinstalleerd?
Nieuwste versie die volgens de site beschikbaar is.

Heb overigens net mijn drivers van Audigy ge-update, heeft probleem niet verholpen. Geluidkaart gebruiken en intensief HDD gebruik = vast. :'(

Ben overigens zo even naar verjaardag, dus zal niet al te snel kunnen reageren.

edit:
Net nog even gekeken of het toevallig aan de HDD zou liggen door naar een andere te rippen, ook dat gaat fout.

BIOS meldt overigens dat zowel de Promise als de Creative card IRQ5 delen, echter in Windows heeft de Promise IRQ18 en de Audigy IRQ17....

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2003 23:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Owkee.... niemand een idee dus ?

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-05 16:05
harde schijf die te warm loopt?

Computers make very fast, very accurate mistakes.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:35

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Klinkt me een beetje in de oren als een IRQ-probleem....staat ACPI aan? En welke IRQ's gebruikt je geluidskaart en je controllers? Zou best wel eens kunnen dat ze op dezelfd zitten...dan proberen ze elkaars IRQ af te pakken en dat vinden ze feitelijk beiden niet zo leuk --> ruzie binnenin je pc tussen een stel chips :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
tc982 schreef op 19 October 2003 @ 22:39:
harde schijf die te warm loopt?
Alle 4 rond de 30C... Denk niet dat het te warm is dus.. :)

Verwijderd

Topicstarter
The_Eagle schreef op 19 October 2003 @ 22:41:
Klinkt me een beetje in de oren als een IRQ-probleem....staat ACPI aan? En welke IRQ's gebruikt je geluidskaart en je controllers? Zou best wel eens kunnen dat ze op dezelfd zitten...dan proberen ze elkaars IRQ af te pakken en dat vinden ze feitelijk beiden niet zo leuk --> ruzie binnenin je pc tussen een stel chips :+
Uit mijn post van gisteren:

Net nog even gekeken of het toevallig aan de HDD zou liggen door naar een andere te rippen, ook dat gaat fout.

BIOS meldt overigens dat zowel de Promise als de Creative card IRQ5 delen, echter in Windows heeft de Promise IRQ18 en de Audigy IRQ17....

Dus een ja en een nee op de IRQ sharing. :?

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is nu overigens heel makkelijk op te roepen... MP3's spelen en Speedfan opstarten is zelfde probleem, dus denk dat de kaarten wel de IRQ van de BIOS aan houden ofzo :? :?

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 15:51

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Dat van dat het BIOS het meld is denk ik omdat je het daar op Manual hebt staan. Windows doet dat allemaal automatisch. Je zou ook ff in je BIOS -> PnP OS Installed op Enable kunnen zetten, dan laat hij het OS de IRQ's zelf regelen. Of iig de optie van het verdelen van de systeembronnen van Manual naar Auto halen. Misschien helpt dat.
IRQ sharing gaat over het algemeen gewoon prima volges mij.
Mij lijkt het op een conflict met de DVD speler. Maar het rare is dat die verder alles goed doet toch? :S

:offtopic
Als je de laatste bent die gereageerd heeft en je wilt wat toevoegen kun je denk ik beter de edit knop gebruiken. Staat rechtsboven van je reacties, blaadje met een pen/potlood. Elevator heeft het volges mij ook al keer gezegd.

[ Voor 39% gewijzigd door Ultraman op 19-10-2003 22:56 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Topicstarter
cybersteef schreef op 19 oktober 2003 @ 22:52:

verhaal...

:offtopic
Als je de laatste bent die gereageerd heeft en je wilt wat toevoegen kun je denk ik beter de edit knop gebruiken. Staat rechtsboven van je reacties, blaadje met een pen/potlood. Elevator heeft het volges mij ook al keer gezegd.
Inderdaad, ik vergeet nog wel eens de edit knop te gebruiken en dit is echt niet het enige forum waar ik dat vergeet :D

Wat het probleem betreft, ik heb zojuist de 2 kaarten eens van slot verwisseld, volgens BIOS nog steeds dezelfde IRQ's, windows heeft ze net omgedraaid, maar ik kan nu wél speedfan opstarten als er MP3's draaien. Ga zo ff met rippen proberen. Heb nu goede hoop :)

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

En dat van die PNP OS Installed optie al gevonden in het BIOS? Mocht ie nog niet werken kun je dat ook nog proberen. Als hem niet kan vinden wil ik wel ff kijken voor je waar die staat. Ik moet eigenlijk toch ff rebooten :P

Verwijderd

Topicstarter
cybersteef schreef op 19 October 2003 @ 23:12:
En dat van die PNP OS Installed optie al gevonden in het BIOS? Mocht ie nog niet werken kun je dat ook nog proberen. Als hem niet kan vinden wil ik wel ff kijken voor je waar die staat. Ik moet eigenlijk toch ff rebooten :P
PNP OS staat uit bij mij als in 2000, XP of 2003 installeer. Alleen bij 9x machines mag ie aan blijven, dan heeft het nut. (Geprobeerd op TD afdeling van mijn vorige werkgever!)

Maar, probleem opgelost, had de kaarten van slot verwisseld, nu net The Matrix geript terwijl WinAMP draaide, een ACE archief aan het uitpakken was en ik gezellig aan het surfen en downloaden was! :) Ik blij, dát is multitasking tenminste!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Jippie probleem opgelost. Veel plezier met multitasken he ;)

Pagina: 1