Wat je juist niet moet gaan gebruiken is Paint Shop Pro. Het is leuk, het is redelijk uitgebreid, maar op het moment werk ik met versie 6 en wat je daarin niet kunt is zelf bepalen welke kleuren er in je gifje komen.
Misschien dat dat in 7 en 8 allang is toegevoegd, maar ik blijf erop hameren dat je Photoshop gebruikt - aangezien de TS dat ook heeft ga ik daar even op verder.
Bij Save for Web kun je .gif kiezen. Als je het beeld op 2-Up zet door op dat tabje te klikken, en dan het rechter schermpje kiest, krijg je te zien wat er van je plaatje over zal blijven na de compressie tot gif. Tot dusver allemaal recht toe recht aan, want ik geloof dat dit de standaardinstellingen van PS zijn.
In het paletje zie je de kleuren staan die overblijven. Als het goed is kun je aan de linkerkant de dropper grijpen en daarmee de gewenste kleur in het linkerpreview venster aanklikken. Daarna wordt het even goochelen, want ik weet niet of hij die kleur dan ook direct aan je palet toevoegt of dat je zelf ergens moet zeggen 'add to palette' ofzo. Even naar zoeken aan de rechterkant dus. Voor de kleur die je toevoegt moet er ook weer eentje uit, dus let daar ook even op.
Maar met Photoshop -> Save for web moet het mogelijk zijn.
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs