kleur verneukt bij saven naar .gif

Pagina: 1
Acties:

• Fred_Perry
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:49
ik ben bezig met een site en heb daarbij de kleur #788CB6 gebruikt in Photoshop. Maar als ik het plaatje dan als GIF wil saven dan wordt deze kleur veranderd naar #9999CC.

Het kan toch niet zo zijn dat je die kleur niet kan gebruiken met een gif hè?

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Misschien eens bij save for web um van GIF Web Palette afhalen.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

[search=kleur gif]

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• rvanlooijen
  • Laatst online: 21-06-2021
GIF = 256 kleuren :P

• frankjanse
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-05-2022
vaag, ik heb ff geprobeerd met paint shop pro en ik kan gewoon gifjes met die kleur maken

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:27

crisp

Devver

Pixelated

websafe = pasé

web palette weghalen dus...

Intentionally left blank

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

TS geeft aan dat het hem toch niet lukt en gaf me een linkje naar z'n PSD: http://www.xs4all.nl/~rwaelen/top_copy.psd
er is vast wel iemand zo vriendelijk even in een paar stappen aan te geven hoe hij 'm het beste naar gif kan saven (ik heb zelf helaas geen photoshop) ;)

Intentionally left blank

Verwijderd

bestand --> opslaan voor web

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

frankjanse schreef op 18 October 2003 @ 19:15:
vaag, ik heb ff geprobeerd met paint shop pro en ik kan gewoon gifjes met die kleur maken
Wat je juist niet moet gaan gebruiken is Paint Shop Pro. Het is leuk, het is redelijk uitgebreid, maar op het moment werk ik met versie 6 en wat je daarin niet kunt is zelf bepalen welke kleuren er in je gifje komen.
Misschien dat dat in 7 en 8 allang is toegevoegd, maar ik blijf erop hameren dat je Photoshop gebruikt - aangezien de TS dat ook heeft ga ik daar even op verder.

Bij Save for Web kun je .gif kiezen. Als je het beeld op 2-Up zet door op dat tabje te klikken, en dan het rechter schermpje kiest, krijg je te zien wat er van je plaatje over zal blijven na de compressie tot gif. Tot dusver allemaal recht toe recht aan, want ik geloof dat dit de standaardinstellingen van PS zijn.
In het paletje zie je de kleuren staan die overblijven. Als het goed is kun je aan de linkerkant de dropper grijpen en daarmee de gewenste kleur in het linkerpreview venster aanklikken. Daarna wordt het even goochelen, want ik weet niet of hij die kleur dan ook direct aan je palet toevoegt of dat je zelf ergens moet zeggen 'add to palette' ofzo. Even naar zoeken aan de rechterkant dus. Voor de kleur die je toevoegt moet er ook weer eentje uit, dus let daar ook even op.
Maar met Photoshop -> Save for web moet het mogelijk zijn.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-08 23:00

sjaakaq

It might get loud

(jarig!)
ehm.....zet bij het opslaan 'forced' op 0. Dan gebruikt hij zoveel kleuren als nodig zijn om het plaatje goed te maken (tot de 256 dan...).

leoaq.fm // Jeune Loop

• Fred_Perry
Dark Blue schreef op 19 October 2003 @ 13:33:
[...]

Bij Save for Web kun je .gif kiezen. Als je het beeld op 2-Up zet door op dat tabje te klikken, en dan het rechter schermpje kiest, krijg je te zien wat er van je plaatje over zal blijven na de compressie tot gif. Tot dusver allemaal recht toe recht aan, want ik geloof dat dit de standaardinstellingen van PS zijn.
In het paletje zie je de kleuren staan die overblijven. Als het goed is kun je aan de linkerkant de dropper grijpen en daarmee de gewenste kleur in het linkerpreview venster aanklikken. Daarna wordt het even goochelen, want ik weet niet of hij die kleur dan ook direct aan je palet toevoegt of dat je zelf ergens moet zeggen 'add to palette' ofzo. Even naar zoeken aan de rechterkant dus. Voor de kleur die je toevoegt moet er ook weer eentje uit, dus let daar ook even op.
Maar met Photoshop -> Save for web moet het mogelijk zijn.
Tnx voor de goede uitleg, maar zo te zien ligt hier het probleem helaas niet. Zo gauw ik op Save for web klik wordt de kleur al anders :? Het original klopt dus al niet meer bij Save for web dus heeft het ook geen zin om de eyedropper te gebruiken...

Kan het soms iets te maken hebben met mn color settings ofzo... snap er gewoon helemaal niks van :|

• kleautviool
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-08 11:04
Maybe is dit een andwoordt op je vraag

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Fred_Perry schreef op 20 October 2003 @ 17:31:
[...]
Tnx voor de goede uitleg, maar zo te zien ligt hier het probleem helaas niet. Zo gauw ik op Save for web klik wordt de kleur al anders :? Het original klopt dus al niet meer bij Save for web dus heeft het ook geen zin om de eyedropper te gebruiken...

Kan het soms iets te maken hebben met mn color settings ofzo... snap er gewoon helemaal niks van :|
Huh? Maar je krijgt toch met het tabblaadje 2-up twee venstertjes, en daarvan is eentje het origineel. Het staat er boven, wat staat er bij jou dan boven op de twee tabbladen?
En als je Jpeg uitkiest ipv. Gif, krijg je het dan ook? Met welke versie van Photoshop werk je eigenlijk?

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Fred_Perry
Dark Blue schreef op 20 oktober 2003 @ 17:52:
[...]

Huh? Maar je krijgt toch met het tabblaadje 2-up twee venstertjes, en daarvan is eentje het origineel. Het staat er boven, wat staat er bij jou dan boven op de twee tabbladen?
En als je Jpeg uitkiest ipv. Gif, krijg je het dan ook? Met welke versie van Photoshop werk je eigenlijk?
Ja 1tje is het origineel, maar de kleur is hier al anders dan voordat ik op Save for web klik.

Het maakt niet uit wat ik kies... jpg, png etc het blijft een andere kleur. Je zou zeggen dat het met png en jpg wel zou moeten lukken.

Ik gebruik trouwens Photoshop 7

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Laad je PSD en zorg dan dat je View > Proof Setup > Monitor RGB hebt staan. En werk dus niet in CMYK mode. Maar ok, bij mij zijn de kleuren volgens mij gewoon goed bij safe for web. Zet je settings eens op Gif 128 en verander dan de colors in 256.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Dark Blue schreef op 19 October 2003 @ 13:33:
[...]

Wat je juist niet moet gaan gebruiken is Paint Shop Pro. Het is leuk, het is redelijk uitgebreid, maar op het moment werk ik met versie 6 en wat je daarin niet kunt is zelf bepalen welke kleuren er in je gifje komen.
Misschien dat dat in 7 en 8 allang is toegevoegd, maar ik blijf erop hameren dat je Photoshop gebruikt - aangezien de TS dat ook heeft ga ik daar even op verder.
[...]
In PSP7 heb ik er in ieder geval geen problemen mee, als je plaatje minder dan 256 kleuren heeft komen netjes die kleuren in het pallet. Zelfs dan kan je achteraf het pallet nog aanpassen.

Intentionally left blank

• Fred_Perry
OzBoz schreef op 20 oktober 2003 @ 19:10:
Laad je PSD en zorg dan dat je View > Proof Setup > Monitor RGB hebt staan. En werk dus niet in CMYK mode. Maar ok, bij mij zijn de kleuren volgens mij gewoon goed bij safe for web. Zet je settings eens op Gif 128 en verander dan de colors in 256.
Dat met die monitor RGB heb ik gedaan en icm met Proof Colors worden de kleuren idd een stuk anders. Het worden namelijk dezelfde kleuren die ik krijg wanneer ik Save for web gebruik. Kga er straks verder mee aan de slag... maar ik denk dat dit het probleem was... tnx

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
En anders moet even in Photoshop Save for Web op die kleur klikken in het palette, en daarna op het slotje dat eronder staat. dan staat ie gelocked en gaat Photoshop 'm niet vervangen door een 'beter' tintje.

[ Voor 21% gewijzigd door Justice op 20-10-2003 21:03 ]

Human Bobby

Pagina: 1