Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Orange gratis nummers?

Pagina: 1
Acties:
  • 188 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal

Ik kom er even niet meer uit. Welke nummers zijn nou gratis? Op de site van orange staat dat:

1200 Klantenservice (0,14/0,11/0,10/0,09)
1244 Saldo/rek.info gratis

ervanuit gaande dat dit klopt, waarvoor zijn dan nummers als:

777 Klantenservice
747 Saldo/rek.info

en zijn die ook gratis? Op de site van orange staan deze nummers helemaal niet maar heb net 747 geprobeerd en kon mijn saldo beluisteren

Heb het hele orange topic doorgelezen en de ene zegt dit en de ander net het tegenovergestelde :?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2003 18:56 ]

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Als 1200 en 1244 werken, waarom zou je dan 777 en 747 willen gebruiken? Misschien dat dit en verschil is tussen abbo en prepaid.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-11 11:22

Pogostokje

* twiet *

Een poosje geleden zijn 3-cijferige nummers niet langer toegestaan geraakt, daar hebben alle providers last van. Ze zijn vervangen door 4-cijferige maar in de overloopperiode lijkt het mij niet meer dan logisch beide nummers in gebruik te hebben voor mensen die de nieuwe nummers weigeren te gebruiken. :)

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Pogostokje schreef op 18 October 2003 @ 19:02:
Een poosje geleden zijn 3-cijferige nummers niet langer toegestaan geraakt, daar hebben alle providers last van. Ze zijn vervangen door 4-cijferige maar in de overloopperiode lijkt het mij niet meer dan logisch beide nummers in gebruik te hebben voor mensen die de nieuwe nummers weigeren te gebruiken. :)
Voicemail bij KPN was 333, is 333 en zal zeer waarschijnlijk ook wel 333 blijven.

Waar heb je vandaan dat 3-cijferig gaat vervallen? :?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• ElementriX
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Ja idd, bij Hi is het ook gewoon nog 321

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:05
Vodafone heeft ook nog steeds 117 als nummer voor de klantenservice.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:51
Een provider kan uiteraard elk nummer termineren dat ze maar willen. Ze zouden in theorie het nummer 112 aan hun helpdesk kunnen binden. Vergelijk het maar met DNS; Als je een eigen DNS server in handen hebt, kun je elk domein, elke extensie gebruiken en termineren waar je maar wilt :)

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:51

E-Vix

Nu met sneeuw!

De nummers 747 en 777 waren van Dutchtone. Sinds het Orange is geworden hebben ze nieuwe nummers gekregen. 747 en 777 zullen hoogstwaarschijnlijk binnenkort gaan vervallen. Voor de rest zijn het exact de zelfde nummers.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Verwijderd

ik heb bij vodafone wel eens perongeluk gehad dat ik mijn voicemail wou beluisteren ik de alarmlijn kreeg (121 voor voicemail) was in de auto blind op de carkit aan t tikken

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-11 11:22

Pogostokje

* twiet *

Cutebritney schreef op 19 October 2003 @ 19:18:
Een provider kan uiteraard elk nummer termineren dat ze maar willen. Ze zouden in theorie het nummer 112 aan hun helpdesk kunnen binden.
Er is een groot verschil tussen 'kunnen' in de technische zin en in de operationele zin. Een operator zal natuurlijk nooit 112 voor een klantenservice dienst kunnen gebruiken, daar wordt dan van buitenaf (OPTA) direkt ingegrepen. Net zogoed dat het ook niet zo mag zijn dat je je niet houdt aan het toegewezen nummerplan voor jouw organisatie of routering naar anderen verstoort. Een operator is geen private clubje, ze hebben een bepaalde functie in de maatschappij (daarom hebben ze bv. ook toegang tot het noodnet van KPN) en mogen zeker niet zomaar gaan zitten spelen zoals jij beschrijft. :)

Met betrekking tot de 3-cijferige nummers, het is een onderdeel van een poging om providers hetzelfde nummer te laten gebruiken. Vergelijk hier Orange met T-Mobile, deze laatste heeft ook in maart dit jaar het oude servicenummer 222 vervangen door 1200 en 1244 is ook bij T-Mobile een prepaid info nummer geworden. Hetzelfde dus als Orange. Dat is natuurlijk geen toeval.
Klanten die overstappen van Orange naar T-Mobile vv. hoeven nu niet allemaal nieuwe nummers uit hun hoofd te leren, sterker nog ... deze 4-cijferige nummers zijn ook in het buitenland bruikbaar om zonder ingewikkelde +31xxx constructies gewoon de klantenservice te bereiken (nooit een SMS'je gehad in het buitenland waar staat dat de klantenservice gewoon te bereiken is met bv 1200?). Dat KPN daar tot op heden niet aan mee wil doen verbaast mij niks, ze zijn altijd al wat eigenwijs geweest. :)

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Pagina: 1