[Scott 795FB] Zijkanten krimpen samen

Pagina: 1
Acties:

• RooN
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-07 09:28
ik heb het hele internet al wel doorgespit (nouja, bij wijze van spreken) incl. de faq en de search hier op tweakers maar niets gevonden...alleen wel iemand met hetzelfde probleem maar die had ook geen oplossing, dus daarom vraag ik het aan jullie!

ik heb dus zoals hierboven beschreven een 17" Scott 795FB. Prima ding (tot voor kort) alleen 2 rare problemen:

1. Op een dag toen ik de computer aanzette, was het beeld veeeels te breed. Dus ik aanpassen met de monitor instellingen. Nu zijn de zijkanten samengedrukt. Dit geeft een raar gezicht aan de zijkanten. Ik heb altijd 1152x864 @ 32 bit @ 85 hz gedraaid zonder problemen. Bij lagere resoluties en refreshrates is het samenpersen minder maar nog niet verdwenen.
2. Na een keer schoonmaken van de monitor zag ik in eens dat er allemaal kleine 'krasjes' op kwamen. Na verder onderzoek zijn het volgens mij geen krasjes maar net alsof je de bovenste laag eraf veegt. Als je namelijk een btje meer poetst worden de krasjes vlekken. Zie ook
http://home.student.utwente.nl/j.r.damhuis/monitor1.JPG
http://home.student.utwente.nl/j.r.damhuis/monitor2.JPG
http://home.student.utwente.nl/j.r.damhuis/monitor3.JPG

Een e-mail sturen naar service@scott.de heeft tot nu toe nog niks opgeleverd.
Komt iemand dit bekent voor en/of weet iemand raad!!!

smile an everlasting smile

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Voor vraag 2: je hebt idd de coating van de monitor beschadigd. Je kan kiezen om het zo te laten og de hele laag weg te poetsen. Je zal dan wel meer lanst hebben van reflecties, mar op deze manier ermee werken is ook irritant. Aan jou de keuze dus.

Vraag 1 begrijp ik niet helemaal. Het midden is een beetje uitgerekt (ala 4:3 uitzending op breedbeeld tv) en de zijkanten juist tegenovergesteld ofzo?

• RooN
tnx voor je reactie op vraag 2, dat d8 ik zelf ook wel...zo is het superirritant dus ik ga denk ik die coating eraf poetsen, wat een k*t werk gaat dat worden :(

maar dat andere probleem is dat het midden is gewoon normaal, maar de zijkanten zijn echt samengeperst, dus dat alles aan de zijkant gewoon veel smaller is...dus als je bv. een cirkel aan de zijkant hebt dan is het aan één kant (die kant die het meest aan de zijkant zit) geen cirkel maar meer een ellips ofzo...echt heel maf

ik heb mn camera niet bij de hand anders had ik er foto's van gemaakt...die komen nog wel

• RooN
iemand ?

Verwijderd

het valt me op dat veel mensen de laatste tijd last hebben van slechte coating...
kun je hier eignelijk wat aan doen?

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-08 17:11

Beaves

Usque ad Finem

Verwijderd schreef op 21 oktober 2003 @ 01:16:
het valt me op dat veel mensen de laatste tijd last hebben van slechte coating...
kun je hier eignelijk wat aan doen?
Het is meer een kwestie van de verkeerde schoonmaak spullen die gebruikt worden volgens mij, ik zie dagelijks veel monitoren (die alleen met water en een zachte doek worden schoongemaakt) en die hebben nergens last van op coating gebied.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• RooN
maar met water en een zachte doek alleen krijg je lang niet altijd al die vette vinger vlekken en vegen van je scherm...en ik zou t raar vinden als schoonmaak spullen die er speciaal voor bedoeld zijn je coating beschadigen

maargoed, niemand nog reacties op mijn vraag/probleem 2 ???

• RooN
:O

• RooN
weet iemand dan heeeeel misschien hoe je de coating goed van je beeldscherm afkrijgt want zoals het nu is ziet het er echt niet uit.... :'(

en verder niemand bekend met probleem 2?

• Aspje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-11-2024

Aspje

Blaat

Ik zou je scherm op dezelfde manier "schoon" maken als de 1e keer. Waarschijnlijk komt de coating er dan weer af. Voor je andere probleem -> geen idee eigenlijk.

Verwijderd

Ik hoop voor je dat je het zelf op kunt lossen.

Ik heb zelf grote problemen met mijn 2 scott 995 monitoren waar nog garantie op zit maar omdat de firma Scott failliet is hoef je daar dus geen hulp van te verwachten.

Succes,

Satai
Pagina: 1