Toon posts:

Computer slaat na een tijdje Gamen spontaan af.

Pagina: 1
Acties:
  • 175 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Als ik aan het gamen ben slaat mijn computer na een paar uur gewoon af. Soms houd hij het wat langer vol en daarom dacht ik dat het misschien aan de temperatuur van mijn Vid kaartje lag ik airflow en fans checke maar hij werd helemaal niet zo warm. Nou moet ik dus weten wat het is zodat ik dit onderdeel kan vervangen, kunnen jullie mij niet helpe _/-\o_ ?

ps: ik hoop dat ik dit in het goede forum heb geplaatst >:)

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:40
Hoe ben je precies tot de conclusie gekomen dat bv je airflow goed is? Het kan ook zijn dat een ander onderdeel te warm wordt na een tijd, aangezien gamen je gehele systeem aardig belast. Hoe heb je je airflow nu geregeld? En in wat voor soort case?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Wat zijn je specs? Welke drivers gebruik je (heb je al andere drivers getest)? Bij welke spellen heb je dit probleem?

Geef dus veel meer informatie :)

• blackangel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-02 12:08
• Wat voor moederbord/cpu/videokaart/geheugen/voeding heb je?
• Heb je het bij een game of bij meerdere? Welke? Toevallig een illegale met speciale "bugs"?
• Wat is niet zo warm?
• Wordt je cpu wel warm?
• Overgeclockt?
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter al gelezen? (post hier dan je resultaten?)

[ Voor 7% gewijzigd door blackangel op 18-10-2003 18:42 ]

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Wat zijn de specificaties van systeem, hoe zijn je voltages (via een programma'tje uitlezen). Wat zijn de temperaturen volgens de moederboard sensors ? Te weinig info hebben we zo.

4015Wp west (Dordrecht)

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-05 14:25
Je temps zijn stabiel... ok maar wat zijn je temps. En ook belangrijk, wat zijn de waardes van je voeding. Terug te vinden in je bios. Je hebt eeh supergoed setje om je juihb core op te trekken, dat heb je ook gedaan?

Verwijderd

Topicstarter
hier de specs van me systeem:
Asus A7N8X Nforce 2 Mobo
AMD 1800+ Juihb Core
Thermaltake Volcano 7+
Sapphire Ati 9800 Pro 128 MB
Maxtor 160 gig hdd 8 MB Cache

Ik heb geconstateerd dat de airflow goed is omdat alle onderdelen goed gekoeld worde en er opzich niet veel warm is. Cpu: 35 graden HDD: 22 Graden Mobo Temp: 20 graden.
Ik had me Cpu overgeclocked maar dit heb ik teruggezet ik heb nu niks geclocked. Ik gebruik de omega 2.4.96 drivers die net uit zijn. ik heb alle drivers geuninstalled en opnieuw geinstalleerd maar dit heeft ook niet geholpen.

• edgarv
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-12-2025
Denk ook eens aan je voeding, zit er wel een goede in? Vergelijkbare problemen gehad met een noname voeding uit een zeer goedkope kast.

Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 / 3770K / 2x16GB / Antec NSK4400 / ST30NF

Verwijderd

Nu je je cpu teruggeclockt hebt, heb je nog steeds dezelfde problemen ? want ik had hier ook last van, dat mn pc na een tijdje gamen afsloeg, en bij alle testen die ik draaide er wel goed doorheen kwam. toen ik teruggeklokt had gebeurde het niet meer.

Verwijderd

Topicstarter
lol sorry voor de laate react maar het lag aan de isdn kaart die dus bleek kapot te zijn:s.

Verwijderd

Ik gebruik een Logitech Cordless desktop keyboard/muis. Ik heb een tijdje ook hiervan last gehad tot en met de laatste drivers vorige week. Sindsdien geen 1 crash meer gehad. Het hoeft niet altijd aan temps. of videokaart drivers te liggen, zo zie je maar. Tevens zijn de 3.10 drivers wel brak, een simpel spel als CS, wat ik altijd weer even test om de drivers te vergelijken, zet nu weer niet de AA aan, zowel in 16 als 32bit modus.

Ik vind wel dat ATI weer wat aan het rommelen is met zijn drivers, helaas, tot nog toe werken de 3.8 drivers het beste en stabiel, althans, voor mij.
Pagina: 1