Toon posts:

accu software

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een deel latitude cpi-a waarvan de accu het niet langer als een half uur volhoud. Zijn er programmaatjes te krijgen waarmee ik de accu nog ietsjes kan opkrikken? ik heb zelf al gezocht maar niks gevonden

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
waarschijnlijk bedoel je je Dell :)

Probeer hem is een paar keer helemaal op te laden
en de vervolgens helemaal op te gebruiken (paar x achter elkaar)
vaak helpt dat nog wel heel wat!.

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

Verwijderd

Waarom zegt iedereen tegenwoordig "ik heb zelf al gezocht maar niks gevonden"
De hele zoekdatabase wordt door die zin door elkaar gesmeten ;(

Ik zou zeggen, zoek nog eens goed. Er is genoeg leesvoer over te vinden :Y)

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Wat voor accu is het? NiMH? Li-Ion?

Als het NiMH is, kan je even de diepvriestruc proberen... bij Li-Ion ABSOLUUT niet..

[ Voor 64% gewijzigd door Fludizz op 18-10-2003 18:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
het is een li-on accu, als ik hem oplaad is hij zo n half uurtje aan het laden (lampje brandt vast) en daarna gaat lampje knipperen (dan zou accu dus vol zijn) dit lijkt mij nogal kort.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Laat de accu eens een paar keer als hij 'leeg' is een paar uur liggen en zet dan de laptop weer aan, deze zal dan kort weer werken. Herhaal dit steeds tot de laptop elke keer heeel erg kort werkt (de accu is dan echt bijna leeg). Nu volladen en waarschijnlijk kan je dan weer wat langer ermee werken dan een half uur :)

Verwijderd

Topicstarter
Pollewob schreef op 18 oktober 2003 @ 19:03:
Laat de accu eens een paar keer als hij 'leeg' is een paar uur liggen en zet dan de laptop weer aan, deze zal dan kort weer werken. Herhaal dit steeds tot de laptop elke keer heeel erg kort werkt (de accu is dan echt bijna leeg). Nu volladen en waarschijnlijk kan je dan weer wat langer ermee werken dan een half uur :)
Lijkt een goed idee, maar steeds als ik dit doe slaat de laptop na een tijdje in een keer uit, is dit niet slecht voor de hd ofzo?

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-05 00:29
Verwijderd schreef op 18 October 2003 @ 19:04:
[...]

Lijkt een goed idee, maar steeds als ik dit doe slaat de laptop na een tijdje in een keer uit, is dit niet slecht voor de hd ofzo?
Nee, moderne HD's hebben daar sowieso geen last van en een laptop HD al helemaal niet. De enige die het misschien niet cool vind is je windows installatie, maarja daar wordt ie hard van :P

Weet je trouwens zeker dat die laptop het überhaupt wel langer dan een half uur kan uithouden? :? })

Verwijderd

Topicstarter
cryforhelp schreef op 18 oktober 2003 @ 19:09:
[...]

Nee, moderne HD's hebben daar sowieso geen last van en een laptop HD al helemaal niet. De enige die het misschien niet cool vind is je windows installatie, maarja daar wordt ie hard van :P

Weet je trouwens zeker dat die laptop het überhaupt wel langer dan een half uur kan uithouden? :? })
Windows maakt niks uit, ook raar: na een kwartier (eerst half uur) zegt xp dat accu leeg is, gaat op standby. als ik hem weer aanzet staat ie na een kort tijdje op 5%, maar daar blijft ie dan weer een half uur op staan. dus het lijkt me ook dat de dell niet zo goed weet (of windows) wanneer de accu leeg is:S

Verwijderd

Ik heb soorthgelijke problemen...dit is de eerste keer dat ik lees dat je je accu op deze manier helemaal kan uitputten....en dan opladen...is dat niet heel slecht voor je accu?

Weet iemand trouwens of het mogelijk is om de powermanagement files opnieuw te installeren van Windows? Het kan misschien aan Windows liggen.

• Kres817
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-10-2024
Ik heb hier een hp pavilion.
Bij mij kan ik gewoon een programma starten om de baterij te optimalisieren.
Heb de laptop nou twee manden en de afwijking die bijgesteld moest worden was al 1.9 procent.
Vind ik best wat ! en dat al na twee maanden.

Wat dat progje doet is de baterij helemaal opladen en dan weer helemaal ontladen . En dan weer opladen en eventueele afwijkingen worden dan bijgesteld.

Ach ja..........

Verwijderd

Recaliberen heet dat, werkt dit programma ook op andere computers?

Verwijderd

Topicstarter
Zo progje bedoel ik:) is dat ergens te downloaden ofzo?

Verwijderd

Op de site van asus staat wel een proggie die je in dos kunt gebruiken. En anders moet je ff kijken op www.passmark.com Ik post zo links.

:D Je moet Battlefm.exe hebben.

http://www.asus.com/suppo...odelName=L84K&Type=Latest

Bij Utilities :P

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2003 10:59 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 oktober 2003 @ 19:13:
[...]

Windows maakt niks uit, ook raar: na een kwartier (eerst half uur) zegt xp dat accu leeg is, gaat op standby. als ik hem weer aanzet staat ie na een kort tijdje op 5%, maar daar blijft ie dan weer een half uur op staan. dus het lijkt me ook dat de dell niet zo goed weet (of windows) wanneer de accu leeg is:S
kijk eens in je energiebeheer. je kunt gewoon zelf instellen wanneer die waarschuwing komt en wanneer hij op stand by springt.

ik zit nu op een desktop, maar volgens mij moet je gewoon dubbelklikken op het batterijtje in de taakbalk en dan even die tabbladen af gaan.

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:07

netblade

Sunrise

Ik heb ook zo'n soort prob, windows zegt dat de accu leeg is en springt van de 50% naar de 3% dit is toch belachelijk en ik heb ook li-on :(

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Verwijderd

Pollewob schreef op 18 oktober 2003 @ 19:03:
Naar mijn weten is dat heel slecht voor een Li-Ion. Een Li-Ion mag nooit 100% leegraken, want dan kun je hem nooit meer opladen. Op deze manier kom je toch erg dicht bij de 100%...

Verwijderd

Topicstarter
Als ik dus op de accu aan het werken ben DENKT xp dat ie na een kwartiertje leeg is en gaat autoatisch op stand by. Ik heb overal al de fucntie automatich op standby gaan uitgezet in xp maar toch doet ie dat, als ie het niet deed konj ik wel een uur ofzo erop werkenb. weet iemand hoe ik deze functie dan wel goed kan uitzetten?
Pagina: 1