Toon posts:

Maximale processoren in dell poweredge 2300

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb twee vragen over een dell poweredge 2300. Ik heb al een hele tijd zitten googlen en informeren, maar kom er niet uit; dus ik hoop dat er iemand is met praktijkervaring op dit gebied.

1). Wat is de maximale processor die er in kan. Er zitten nu 2 P II 450's in. Maar ik ben benieuwd of er ook pentium III processoren in kunnen, en tot hoeveel mhz. Ik heb hier geen uitsluitsel over kunnen vinden.

2). Hoe draait FreeBSD en of linux hier op ? Ik las op internet dat er wel wat probleempjes waren (geweest) met de scsi controller (adaptec), maar kan hier geen uitsluitsel over krijgen.

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Als goed is heeft ieder DELL systeem een registratie code. Deze code even inkloppen in de DELL database en je hebt toegang tot de complete systeem specs. :)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:05
Kijk eens op het Dell forum. Een snelle blik leerde mij dat je er ook Coppermine's in kunt proppen. Dit schijnt wel af te hangen van welke chipset er in die 2300 van je zit; de eerdere 2300's hadden een BX, de latere versies een GX, deze latere versies zijn sowieso geschikt is voor Coppermine's. Zag iemand zelfs positieve ervaringen hebben met Tualatin's en Powerleap slot adapters.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:52

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Xander2000 heeft gelijkt elk Dell systeem heeft een service-TAG.
Als je deze code in geeft op de service-site van Dell dan krijg je alle gegevens en eventuele update's voor het systeem te zien.

http://support.euro.dell.com/nl/nl/home.asp

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de respons. Ik heb de site gevonden en de service tag ingevuld enz.

Het enige probleem is dat de machine _nog_ niet in mijn bezit is. Ik wilde de upgrade mogelijkheden controleren voordat ik hem aanschafte (ruilen voor mijn ultra).

Is er een manier om te kijken wat de max mogelijkheden zijn zonder een programma op de poweredge zelf te installeren?

• hootie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-10-2025
Ja, dat is heel makkelijk te zien. Een bx kan max 1gb ram hebben een een GX kan 2gb ram hebben.

Verder zijn er mensen die op het dell forum 2x p3-1000mhz slot1 hebben draaien.

Ik heb zelf ook een paar 2300's om mee te spelen en p3-650 dual werk iig op bx en gx.

Met de powerleap's heb ik geen ervaring maar die zijn gelijk weer zo prijzig icm een paar snelle socket370 procs. Het makkelijkst is even te kijken wat voor hd aansluitingen er inzitten. Dit kan een vaste of hotswap zijn voor de harddisk en misschien wel een PERC pci raid controller.

Let ook goed op de harddisken. De bracketsledes waar deze in moeten zijn ook los nogal prijzig. Schijven zijn er genoeg te vinden.

Ram geheugen is ook nogal lastig zoeken. Ik heb zelf maar nieuw Dane-Elec gekocht speciaal voor de 2300.

Succes

Specs

Pagina: 1