Intel Core2 6600 @ 2700Mhz | Asus P5W DH | 2048 MB | NVidia Geforce 7950GX2 | Raptor 160GB + WD 260GB
Verwijderd
De X-Box moet op de pc aangesloten worden. Het is gewoon een bridge, hij denkt dat hij is aangesloten op een andere X-Box met een netwerkkabel.Verwijderd schreef op 18 October 2003 @ 18:12:
Heb niet bijster veel verstand van die software, maar moet je die poort niet naar je Xbox forwardenJe PC zal er niet zo veel mee kunnen als de Xbox eigen instellingen heeft en op een eigen poort aan je switch zit..
[ Voor 7% gewijzigd door Plofkotje op 18-10-2003 20:21 ]
Verwijderd
Dat lijkt me wat anders suggererenToriHino schreef op 18 October 2003 @ 18:07:
[..]
Hiervoor zitten beide aangesloten op een E-Tech switch/router.
[..]
1
2
3
4
| Switch/Router--------->Computer met XBConnect <xxxxxxxxxxx> X-Box Standaard UTP/STP/FTP Straight = - Crosscable= x |
Als je het zo aansluit, gaat het echt werken. De X-Box kan op het netwerk geen X-Box vinden, in jouw geval een PC met XBConnect. Sluit hem aan zoals hier boven staat. Je hoeft geen vreemde instellingen ervoor te maken.
Maar blijf wel die poort forwarden naar je pc.
[ Voor 13% gewijzigd door Plofkotje op 19-10-2003 10:12 ]
Thx! Ik heb dit geprobeerd en nu werkt het welPlofkotje schreef op 19 October 2003 @ 10:11:
Als je de X-Box achter de computer hangt, dan moet het werken. Ik maak er ff een schema van:
code:
1 2 3 4 Switch/Router--------->Computer met XBConnect <xxxxxxxxxxx> X-Box Standaard UTP/STP/FTP Straight = - Crosscable= x
Als je het zo aansluit, gaat het echt werken. De X-Box kan op het netwerk geen X-Box vinden, in jouw geval een PC met XBConnect. Sluit hem aan zoals hier boven staat. Je hoeft geen vreemde instellingen ervoor te maken.
Maar blijf wel die poort forwarden naar je pc.
1
2
3
4
| dus: X-BOX---->Switch/Router< - - - -* * - - - - PC (XBConnect)
| wire-less
|
ADSL modem |
Intel Core2 6600 @ 2700Mhz | Asus P5W DH | 2048 MB | NVidia Geforce 7950GX2 | Raptor 160GB + WD 260GB
Een X-Box is te lui om een IP aan te vragen, en gaat gewoon direct communiceren. De router weet niet wat hij met die pakketjes aan moet, en dropt ze dus maar. De makers van XBConnect zeggen ook dat je de XBox aan de pc moet hangen volgens mij. Er wordt voor gezorgd dat er gewoon ruwe data word verstuurd naar je X-Box, dat pakt een router niet zonder headers.ToriHino schreef op 20 oktober 2003 @ 15:34:
[...]
Thx! Ik heb dit geprobeerd en nu werkt het wel... Kan het komen dat de X-Box de PC niet vindt, omdat de PC eerst wire-less aan die E-Tech hing??
code:
1 2 3 4dus: X-BOX---->Switch/Router< - - - -* * - - - - PC (XBConnect) | wire-less | ADSL modem
Dit dacht ik tenminste
kan je dan ook van uit je pc naar je xbox connecten?Plofkotje schreef op 20 October 2003 @ 16:37:
[...]
Een X-Box is te lui om een IP aan te vragen, en gaat gewoon direct communiceren. De router weet niet wat hij met die pakketjes aan moet, en dropt ze dus maar. De makers van XBConnect zeggen ook dat je de XBox aan de pc moet hangen volgens mij. Er wordt voor gezorgd dat er gewoon ruwe data word verstuurd naar je X-Box, dat pakt een router niet zonder headers.
Dit dacht ik tenminste
Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?
cheers!
Nee, daarvoor moet je eerst de software hacken. Je moet ervoor zorgen dan dat hij DHCP gaat gebruiken.Duinkonijn schreef op 21 October 2003 @ 14:05:
[...]
kan je dan ook van uit je pc naar je xbox connecten?
X-Box live is een ander verhaal. In die software van Microsoft zit een DHCP client. Daardoor kan een X-Box dan wel overweg met een switch. Dit werkt dan nog niet met XBConnect, of met dual player via de kabel van MS.
[ Voor 5% gewijzigd door Plofkotje op 21-10-2003 16:51 ]
Mijn situatie:
Internet
|
E-Tech modem/router
|
Server
|
Switch -- PC
|
XboX
Ik gebruik XBConnect op de PC achter de switch. XBConnect ziet de XboX netjes. Ik kan ook bij anderen inloggen om een spelletje te joinen, nu wil ik echter zelf een game hosten.
Ik heb de poort 8602 (vereist bij XBConnect) zowel TCP als UDP toegevoegd op de volgende manier:
Public Port - Private Port - Port Type - Host IP Address
8602 - 8602 - TCP - 192.168.0.100 (IP adres van XboX)
8602 - 8602 - UDP - 192.168.0.100
Ik had hiervoor geprobeerd bij het IP-nummer om mijn interne netwerk-IP in te vullen, dat werkte ook niet. Als ik nu een game host, kan niemand mijn 'room' joinen om te gamen. ze worden keer op keer automatisch gekicked, terwijl ik niet eens iemand zie joinen.
Wat doe ik nu precies verkeerd ?
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Dan de xbox in system link mode zetten (zoekende naar games) en dan xbconnect laten zoeken naar de xbox.
Dan werkt het normaal
XBOX ---(UTP)--->ROUTER---(DRAADLOOS)--->USBONTVANGER----(UTP)----PC
XBConnect ziet mn xbox wel, maar mn xbox ziet niet de game zelf. Moet ik op een of andere manier de UTP vervangen door crosscable?
ps. poorten zijn correct geforwarded.