20*375Wp met Enphase IQ7+ micro's | Stiebel Eltron HGE Water/Water WP 9kW | Tesla M3, powered by SmartEVSE | Servertje @ www.coloclue.net
huh, staat niet in de packages list nee
hm, wel dus: http://packages.debian.org/testing/web/
[ Voor 73% gewijzigd door bredend op 18-10-2003 22:46 ]
A: apache2 staat er niet bijbredend schreef op 18 oktober 2003 @ 22:42:
http://packages.debian.org
huh, staat niet in de packages list nee
hm, wel dus: http://packages.debian.org/testing/web/
B: een evt module voor PHP in Apache2 staat er dus niet bij
Welke dingen moet k installeren wil ik PHP aan de praat krijgen in Apache2??
20*375Wp met Enphase IQ7+ micro's | Stiebel Eltron HGE Water/Water WP 9kW | Tesla M3, powered by SmartEVSE | Servertje @ www.coloclue.net
De laatste tijd schop ik veel meer in serieuse topics die ik open
Ik heb zelf namelijk apache2-mtm-nogwat draaiend en dat werkte prima. Probleem bij mij is weer dat hij geen apxs-ondersteuning biedt, wat mij verhinderd om een bepaalde module te bouwen.
And Bob's your uncle ...
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| less:~# apt-cache search apache2 apache2-common - Next generation, scalable, extendable web server apache2-dev - Development headers for apache2 apache2-doc - Documentation for apache2 apache2-mpm-perchild - Experimental High speed perchild threaded model for Apache2 apache2-mpm-prefork - Traditional model for Apache2 apache2-mpm-threadpool - Experimental High speed thread pool model for Apache2 apache2-mpm-worker - High speed threaded model for Apache2 libapache-mod-dav - A DAV module for Apache libapache2-mod-auth-pam - Module for Apache2 which authenticate using PAM libapache2-mod-auth-sys-group - Module for Apache2 which checks user against system group libapache2-mod-macro - Create macros inside apache2 config files libapache2-mod-python - An Apache module that embeds Python within the server libapache2-mod-python-doc - An Apache module that embeds Python within the server libapache2-mod-python2.2 - An Apache 2 module that embeds Python 2.2 within the server libapache2-mod-python2.3 - An Apache 2 module that embeds Python 2.3 within the server libapache2-mod-security - Tighten the Web application security for Apache 2.x libapache2-mod-xslt - An apache2 module that does on-the-fly XSLT processing libapache2-svn - Apache modules for Subversion - in development, alpha libapr0 - The Apache Portable Runtime libapache2-mod-webapp - Apache 2.0 connector for the Tomcat servlet engine |
ik zie nergens PHP staan...
zelf had ik de prefork versie geprobeert, maar hier krijg ik PHP4 niet aan de praat. De module kan ie niet vinden...
apache1 loopt namelijk tijdens de install vast
Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer
Widexs gaat ook binnenkort over naar Apache2 dus dat lijkt me een goede indicator dat het goed werkt.
Verwijderd
www.apache.orggupje schreef op 22 October 2003 @ 01:37:
wat is nu eik het verschil tussen Apache en Apache2 ??
dat is mij nog niet helemaal duidelijk..
http://httpd.apache.org/ om precies te zijn
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2003 01:45 ]
ik kan wel iedere week even gaan kijken op http://packages.debian.org maar daar staat niet duidelijk bij dat PHP4 met apache2 KAN draaien.
Nu staat er wel dat apache-common nodig is. Als dit in apache2-common veranderd, zou het dan mogelijk zijn??
HOE kan ik zien dat PHP met apache2 kan draaien??
Je kunt ze beide denk ik beter zelf compileren. Via apt-get zijn ze stable nog niet beschikbaar. Hier staat een simpele uitleg.
En als je het idee hebt van niet kan je altijd nog een origineel van www.php.net trekken en die ouderwets en met het handje installeren enzo
http://www.php.net/manual/nl/install.apache2.php
ik heb met:Roelant schreef op 22 October 2003 @ 10:39:
Als je apache 1.3.x draait wordt de libphp4.so gewoon in /usr/lib/apache/1.3/ gedumpt, gebeurt niet hetzelfde met de apache2 versie?
En als je het idee hebt van niet kan je altijd nog een origineel van www.php.net trekken en die ouderwets en met het handje installeren enzo.
1
| LoadModule php4_module /usr/lib/apache/1.3/libphp4.so |
de 1.3 mod proberen te laden, maar dan krijg je:
1
2
3
4
| less:~# /etc/init.d/apache2 restart Restarting web server: Apache2Syntax error on line 2 of /etc/apache2/mods-enabled/php4.load: Invalid command 'LoadModule:', perhaps mis-spelled or defined by a module not included in the server configuration less:~# |
Verwijderd
Misschien toch eens beter die link van MetHod bekijken
Edit your httpd.conf to load the PHP module. The path on the right hand
side of the LoadModule statement must point to the path of the PHP
module on your system. The make install from above may have already
added this for you, but be sure to check.
For PHP 4:
LoadModule php4_module libexec/libphp4.so
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| less:~# cat /var/lib/dpkg/status |grep "Package: php4" Package: php4-cgi Package: php4-pear-log Package: php4-gd2 Package: php4-imap Package: php4-ldap Package: php4-mysql Package: php4 Package: php4-pear less:~# updatedb;locate libphp4.so /usr/lib/apache/1.3/libphp4.so |
zoals je kunt zien, heb ik op m`n debian-bak php4 geinstalleerd via de apt-get.
ook heb ik apache2 geinstalleerd.
Ik probeer nu deze PHP4 installatie te laten draaien op apache2.
het is de enige libphp4.so die ik op m`n sys heb staan!Verwijderd schreef op 26 October 2003 @ 22:50:
Euh ... Je wil een module laden van apache1 die in een apache1 module dir staat terwijl je apache 2 draait ??
Misschien toch eens beter die link van MetHod bekijken
[...]
[ Voor 28% gewijzigd door decramy op 27-10-2003 16:53 ]
Verwijderd
Wat betreft de licentie strijd, stond pas op de FP dat MySQL toestemming aan het PHP team heeft gegeven om het te blijven bundelen.
[ Voor 64% gewijzigd door Jelmer op 31-03-2004 19:07 ]
Verwijderd
Wat is dat nu voor stomme opmerking, de libphp4.so die als module is meegeleverd heeft geen ingebouwde mysql support weet je wat dat betekent, dat betekent dat de php4 module zonder mysql support is gecompiled!!!!Jelmer schreef op 31 maart 2004 @ 19:06:
Misschien even php4-mysql installeren?
Wat betreft de licentie strijd, stond pas op de FP dat MySQL toestemming aan het PHP team heeft gegeven om het te blijven bundelen.
Daarbij is php4-mysql alleen geschikt voor apache 1.
Dus ik zal het nogmaals vragen, weten mensen hier meer van???
Zodra MySQL dus ook werkt, stap k over op apache2
maar als je nu een <? phpinfo(); ?> doet, staat er dan in de Configure Command geen mysql??
Asrock Z77Pro4-M, i7 3770K ; Corsair PC3-12800K CMV8GX3M1A1600C11 x2 ; Zotac GeForce GTX1050 Ti 4GB ; Crucial MX500 500GB; Toshiba DT01ACA300 ; HP M375mw ; Synology DS218j + WD60PURZ ; TP-Asus RT-AC68U asuswrt-merlin 386.10 ; Sony Xperia XZ2 P ; Mazda 323
Als je erop kickt is zelfbouw het antwoord en afwachten op de echte testing/stable release. (misschien staat ie bij unstable ... wil het niet eens weten eigenlijk)
Een site die je op weg helpt om gewoon PHP erbij te zetten is: Apache 2 and PHP. Kan je zelf de laatste PHP erop zetten en genieten
wat staat daar tussen? juist ja, debian. Betekend dat we t willen oplossen via apt!
waarom zou je iets zelf maken als debian een _GEILE_ package manager heeft?
Verwijderd
Ik heb al jaren unstable hoor, en een module wordt wel meegeleverd door debian. Ik heb ook al liggen klagen in 1 van de IRC kanalen van debian en daar werd mij verteld dus dat door de conflicten tussen php en mysql het niet standaard er in zat.LinuX-TUX schreef op 31 maart 2004 @ 23:59:
kijk hier eens
Als je erop kickt is zelfbouw het antwoord en afwachten op de echte testing/stable release. (misschien staat ie bij unstable ... wil het niet eens weten eigenlijk)
Een site die je op weg helpt om gewoon PHP erbij te zetten is: Apache 2 and PHP. Kan je zelf de laatste PHP erop zetten en genieten
Verwijderd
De perfecte tutorial. Wel vanaf source, maar dan heb je meteen de meest recente versies. Ik gebruik hem zelf vaak. Ik lees, dat je via apt-get wilt doen maar dan heb je toch verouderde versies. Dan zou ik voor de nieuwste gaan en from scratch bouwen
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2004 16:41 ]
Ben niet zo'n unstable liefhebber, gewoon om de naamVerwijderd schreef op 01 april 2004 @ 11:48:
[...]
Ik heb al jaren unstable hoor, en een module wordt wel meegeleverd door debian. Ik heb ook al liggen klagen in 1 van de IRC kanalen van debian en daar werd mij verteld dus dat door de conflicten tussen php en mysql het niet standaard er in zat.
Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)
Ik ben nu aan het testen met Apache 2 op mijn debian bak en wil perchild gaan gebruiken.
Zo kan je per virtualhost aangeven onder welke gebruiker hij alles moet uitvoeren.
Ok, leuk
Dus ik vrolijk:
1
2
3
| apt-get install apache2-common apt-get install libapache2-mod-php4 apt-get install apache-2-mpm-perchild |
Nu wil dat gekke management systeem van debian php4 er af gooien als je per child er op zet!? en ik wil juist de php onder de eigen gebruiker uitvoeren...
Ik wil erg graag van het package managemenbt systeem gebruik maken, zo kan je snel extra modules voor php installeren, in plaats van de hele tijd bezig zijn met compilen en welke libaries je allemaal nodig hebt om iets aan de praat te krijgen.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| backup:/etc/apache2# apt-get install apache2-mpm-perchild Reading Package Lists... Done Building Dependency Tree... Done The following packages will be REMOVED: apache2-mpm-prefork libapache2-mod-php4 The following NEW packages will be installed: apache2-mpm-perchild 0 upgraded, 1 newly installed, 2 to remove and 0 not upgraded. Need to get 0B/209kB of archives. After unpacking 3154kB disk space will be freed. Do you want to continue? [Y/n] |
Iemand een idee?
[ Voor 24% gewijzigd door Snow_King op 03-06-2004 17:37 ]
In my experience, Apache 2 Prefork and PHP 4.3 are stable. I'm really impatient for PHP to be suitable for the Perchild MPM though, as you can then run PHP scripts under a different user for each virtual host using the AssignUserID directive.
Jim Dabell - 31st March 2004 10:42 - #
Jim --
Read the posting again. It's not PHP that's unsuitable for the Perchild MPM. It's the libraries you've linked into PHP. If all your third-party libraries are thread safe, then you can safely use the Perchild MPM. (Or, you'll at least uncover valid PHP threading bugs.)
Adam Trachtenberg - 31st March 2004 16:29 -
Er wordt daar gezegt dat er helemaal geen duidelijke bewijzen zijn dat er iets instabiel is..
Overigens zou je wel PHP als cgi binary kunnen gebruiken, maar of je daar zo blij mee moet zijn
Toch ben ik terug naar apache 1.3 gegaan, en wel vanwege de ondersteuning: Modules als mod_trottle (niet voor 2.x) en mod_watch (telt dubbel als je download accelerator gebruikt) werken dus niet goed.
"tis offtopic, maar als iemandnog een goede vervanger weet...
Voor zover ik weet gebruiken webalizer & andere log analyzers het log om file downloads te zien waardoor de grootte niet klopt.
Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)
Dus dat wordt lekker php zelf compilen
Zelf was k eigenlijk alweer van apache2 afgestapt, maar ik denk zomaar dat ie nu weer es naar beneden wordt getrokken
Wel erg balen, wil graag de php onder de eigen gebruiker uitvoeren.
[ Voor 28% gewijzigd door Snow_King op 20-06-2004 14:06 ]
Verwijderd
Als jij misschien niet weet (of de moeite genomen hebt om het uit te zoeken) hoe een distributie in elkaar steekt, kan je beter gewoon geen uitspraken doen. Wat je nu zegt is gewoon klinklare nonsens namelijk (en dat is niet de eerste keer dat je dat gebeurt (een uitspraak doen die niet klopt, zonder te vermelden dat je niet zeker bent van je zaak)).pierre-oord schreef op 02 april 2004 @ 09:25:
Ik draai Debian, en heb onderhand wel geleerd om zo'n beetje alles from source te compileren; apt-get is geloof ik na de vorige eeuw nietmeer geupdate ofzo. De meeste packages zijn zó oud... doe mij de nieuwe maar met nieuwe features enzo. M'n servers zijn nog nooit gecrashed
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2004 21:49 ]