In de toekomst: Stel je eigen game samen!

Pagina: 1
Acties:
  • 232 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-10 09:31
Stel je voor, alle game ontwikkelaars besluiten met z’n allen om te stoppen met het maken van nieuwe games.
Om 2 redenen:
• Veel games worden gedowload en niet meer gekocht
• Verbieden van (sommige) games in sommige landen
Ze beseffen dat dit natuurlijk een drama is voor alle gamers en daarom besluiten ze het volgende: Iedereen mag 1 keer in zijn leven zijn eigen game samenstellen.
Dit doe je door alle positieve punten uit andere games toe te voegen tot je favoriete spel, maar alleen van games die gold/uitgebracht zijn. (Dus geen HL2 voor de slimmeriken)
Positieven punten zoals bijvoorbeeld de models, maps, wapens, gameplay, verhaal, ect.
Je kunt combineren wat je wilt en met dit spel zul je, je de rest van je leven moeten vermaken.

TS begint dus hier gaat ie:

Zelf zou mij een realistische WWII shooter geweldig lijken, met realistische wapens en voertuigen, zonder dat je aan kleine maps vast zit.
Soort van….. Operation Flashpoint meets Day of Defeat (HL mod) en dan ook nog eens massive multiplayer.

Het infanterie gedeelte mag zo goed als DoD zijn, de wapens en feeling zijn geweldig en het realisme gehalte is wat mij betreft precies goed.
Dus de wapens, models, geluiden mogen ze uit DoD halen.

Voertuigen moeten er natuurlijk ook in, en dan een menging van OFP en BF1942.
De voertuigen van Forgotten Hope (BF1942 mod) maar met het realisme van OFP.
Dus met 3/4 man in een tank en niet met een boogje schieten en een echt commander die je opdrachten geeft en waar je gewoon naar luistert.

Dit alles mag zich afspelen op maps zoals OFP heeft, enorm.
Je wilt dus echt niet met je Zero neerstorten en een paar kilometer van het gevecht af raken.

Het aantal spelers en gevechtssituatie mogen ze wel zoals in PlanetSide doen, enorme gevechten om kleine stukjes land, een soort MMOFPS (Massive Muliplayer Online First Person Shooter) dus met een paar duizend spelers.
En het liefst nog met echte ranken, dus dat je echt hoge heren krijgt die invasies en missies voorbereiden en tacktieken beslissen.

Geen echt verhaal van een game maar gewoon WWII naspelen met misschien wel een hele andere uitkomst.

Wat me ook wel leuk lijkt is zoiets als ze in America's Army hebben, ik ben er niet erg bekend mee maar het idee is me vrij duidelijk.
Je moet dus eerst echte trainingen doen voor je iets mag doen.
Ja klinkt heel scheef, maar je moet bijvoorbeeld eerst een echte vlieg training doen voor je in dit spel ook echt een vliegtuig mag besturen.
Vooral om zo n00bs die bij het opstarten al neerstorten tegen te houden.

De engine…. Sja.
Ik kan me geen enkele engine bedenken die dit op het scherm zou kunnen toveren (vooral vanwege dat MMOFPS gedeelte, servers… bla bla.) maar omdat ik toch voor één moet kiezen neem ik die van UT2003 (Unreal Warfare ?).
Wat ik er tot nu toe van gezien heb is erg fijn en loopt lekker soepel, speelt lekker soepel en met mooie graphics.
Als je mij vraagt kan deze nog wel even mee.

Ik ben benieuwd wat jullie graag zouden willen zien.
Het hoeft niet haalbaar te zijn maar laat je fantasie de vrije loop.
Zolang je maar punten uit bestaande games gebruikt.

:)

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Een soort Scorched Earth maar dan met vliegtuigen.
Scorched Earth is een 2d spel uit het 286 tijdperk waar je zelf een tankje bestuurt, en probeert je tegenstander weg te knallen met verschillende wapens die je voor iedere ronde kan kopen, simpele zoals de missiles, tot nukes die meerdere tegenstanders tegelijkertijd uit kunnen schakelen.

Zelf je vliegtuig samenstellen met een beperkt budget wat hij aan bewapening, motoren (plafond, actieradius snelheid, vermogen) heeft, en dan lekker online je medespelers uit de lucht knallen.

Het moet wel realistisch zijn, een beetje IL2 Stuvornik (of hoe dat spel ook mag heten), dus schade heeft effect op het gedrag, gewicht en vleugelvorm heeft invloed enz..

Regelmatig terugkeren naar de basis voor nieuwe brandstof en ammo, maar ook de mogelijkheid tot het 'maken uit niets' van die dingen, een zware generator (je moet wel ergens een nadeel mee hebben) die dat aanmaakt.

Met als missie het buiten gevecht stellen van je tegenstander, door hem simpel uit de lucht te knallen, en/of zijn basis te vernietigen, waar ook een soort Real Time Strategie bij komt, als je geen zin hebt om te vliegen stuur je grondtroepen aan die de tegenstander uit de lucht halen, maar de bases net ver genoeg uit elkaar om elkaar niet op de grond aan te kunnen vallen.
Je basis en je grondtroepen stel je ook samen uit het zelfde 'budget' waarmee je je vliegtuig 'optuigt', je kan kiezen voor een zwakke basis en een sterk vliegtuig (de flightsim) of voor een zwakker vliegtuig en sterke basis (de RTS)

Je kan als team vliegen, of solo.

[ Voor 23% gewijzigd door Resistor op 18-10-2003 17:46 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een kruising tussen Simcity/Simtower/Simfarm, The Sims, GTA Vice City

Je moet de mogelijkheid hebben om je eigen steden te bouwen, maar dan echt gedetailleerd (dus ook de mogelijkheden van bijv. Simfarm elementen moeten erbij komen). Uiteraard ook met de mogelijkheid om ieder persoon apart te gaan besturen in zijn doen en laten en zelf de gebouwen kunnen maken (ala sims en simtower).

verder kun je hier doorheen vliegen, varen, lopen, rijden zoals je ook in Vice City kan doen, uiteraard met de nodige missies (waar jij als burgemeester van de stad ook weer invloed op hebt).

Ik denk alleen niet dat dit echt lekker gaatdraaien op de huidige systemen :P

Uiteraard kan dit allemaal online

[ Voor 3% gewijzigd door TERW_DAN op 18-10-2003 18:05 ]

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
een kruising tussen mp2 en morrowind (alleen voor de groote), dikke 100 uur schiet fun

http://www.twitch.tv/jannustitannus

• Spruit_elf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-08 01:09

Spruit_elf

Intentionally left blank

offtopic:
[quote]Terw_Dan schreef op 18 oktober 2003 @ 18:05:
.....

verder kun je hier doorheen vliegen, varen, lopen, rijden zoals je ook in Vice City kan doen, uiteraard met de nodige missies (waar jij als burgemeester van de stad ook weer invloed op hebt).

.....
[/quote]

Dat laatste klinkt als Simcity 4 rush hour.

Daar kan je al in beperkte mate door je stad heen rijden/varen /vliegen, en missies doen
wel in de simcity view dus niet als first person.

en dat heeft ook effect op je burgemeester schap, en bijv de brandweermissies zijn natuurlijk niet te doen als je geen brandweer kazerne hebt :D

Ik denk dat ik dat spel van M@nic ook wel zou spelen, het zou me wel heel cool lijken. helaas moet ik het nu nog bij savage houden.

[ Voor 24% gewijzigd door Spruit_elf op 18-10-2003 18:18 ]

Those who danced were thought to be quite insane by those who could not hear the music.

• kamerplant
  • Niet online
Terw_Dan schreef op 18 October 2003 @ 18:05:
Een kruising tussen Simcity/Simtower/Simfarm, The Sims, GTA Vice City

Je moet de mogelijkheid hebben om je eigen steden te bouwen, maar dan echt gedetailleerd (dus ook de mogelijkheden van bijv. Simfarm elementen moeten erbij komen). Uiteraard ook met de mogelijkheid om ieder persoon apart te gaan besturen in zijn doen en laten en zelf de gebouwen kunnen maken (ala sims en simtower).

Ik denk alleen niet dat dit echt lekker gaatdraaien op de huidige systemen :P

Uiteraard kan dit allemaal online
Hmm, dan zou ik graag een aangepaste versie van deze game willen bestellen, maar dan dat je je toch meer in 1 persoon gaat verplaatsen dan even iedereen controllen.
Het lijkt me wel l33t om in zo'n wereld een dubbelleventje te hebben; 's nachts een crimineel, en overdag wat anders.
En dat dan online ja. O+

🌞🍃

Verwijderd

guys pas op met wat je zegt hier het kan zo gestolen worden.

• kamerplant
  • Niet online
Verwijderd schreef op 18 October 2003 @ 18:46:
Graag, het zou geweldig zijn als een gek zo dit in elkaar gaat draaien :D :+

🌞🍃

Verwijderd

Edit: was reactie op david2003

En das maar goed ook, komt er eindelijk eens iets goeds op de spellenmarkt. ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2003 18:52 ]

Verwijderd

Niet haalbaar idee. Games zijn te complex qua code, om dit alla modules op te bouwen op de manier die jij voorstelt.

• RSP
  • Laatst online: 24-10 09:55

RSP

Schitterend topic om te kijken wat iedereen vind van dit soort dingen. ik ben zelf bezig met een GBA game en merk echt hoe lastig het is om je idee om te zetten naar een goede game!

Ik zelf denk aan realisme, ik zou zo graag een spel hebben waarbij je allemaal verschillende dorpen kan bezoeken, iedereen een eigen wil en leven heeft. niet op de manier waarop je nu sidequests hebt maar je draait echt mee in een leven. Natuurlijk zijn er games die een benadering hebben van dit alles maar tot nu toe is er nog niet iets wat in de buurt komt van wat ik in m'n hoofd heb zitten met zo'n spel. misschien kan ik er ooit zelf aan werken :)

Verwijderd

LOL en ik d8 dat ik veel fantasie had :D

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 October 2003 @ 18:56:
Niet haalbaar idee. Games zijn te complex qua code, om dit alla modules op te bouwen op de manier die jij voorstelt.
het gaat nu ook meer om fantasie dan om iets verwezenlijken :)

Ikzelf zou een kruizing tussen Zelda en Baldur's gate geweldig vinden :9 .... Maar dan nog groter. Zelda vind ik de beste spellenserie ooit, en ik zou benieuwd zijn naar het effect dat je krijgt als je dat mixt met een core-rpg :)

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:55

SD5k

>4&X

Verwijderd schreef op 18 October 2003 @ 19:45:
[...]

het gaat nu ook meer om fantasie dan om iets verwezenlijken :)

Ikzelf zou een kruizing tussen Zelda en Baldur's gate geweldig vinden :9 .... Maar dan nog groter. Zelda vind ik de beste spellenserie ooit, en ik zou benieuwd zijn naar het effect dat je krijgt als je dat mixt met een core-rpg :)
Erg goed idee, lijkt mij ook geweldig om zelda eens te zien als een echte RPG!

Maar de ultieme game voor mij is meer iets als een volledig 3D Metroid game ala Metroid prime.. maar dan met de gameplay en sfeer van Super Metroid!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:46

Wom

Hoewel ik al veel ideën ben vergeten, is er eentje die ik nog steeds onthou en eigenlijk nog nergens ben tegengekomen.

Stokecity, een klein stadje in het Wilde Westen waar iets niet pluis is. De straten zijn verlaten, de ramen en deuren gesloten. Het enige wat hier door de straten gaat is wind en opwaaiend zand. Maar dan, het lijkt wel uit het niets, zijn er voetstappen te horen. Laarzen met ijzeren sporen, zoals wel vaker in het Wilde Westen. Langzaamaan kunnen we zien waar het geluid vandaan komt, en doemt een gedaante op.

Het is de lokale sherrif....

Plots is er het lopen van een paard hoorbaar, wat opeens weer stopt. De berijder stapt af en loopt richting de sherrif. Maar zon 50 meter van hem vandaan stopt hij opeens.

"This town belongs to me !"

- "And it's my duty to protect it from scum like you !"

Plotsklaps is het duidelijk waarom het stadje verlaten lijkt, er speelt zich hier namelijk een machtstrijd af tussen twee gewapende mannen, met elke hetzelfde doel voor ogen: niet neergaan.

Beide mannen zetten zich schrap, elkaar strak aankijkend vanonder hun hoed. Het opstuivende zand bemoeilijkt het zicht... De stilte lijkt bijna onnatuurlijk.

Langzaam verplaatsen de handen zich naar de geladen sixxers, en de blik wordt nogmaals verscherpt.

BAM BAM !

*plof*

De stilte slaat om in gejuich, uit alle huizen en cafe's stromen mensen richting de plek des onheils. De sherrif wordt op de schouders genomen, en er wordt gevierd dat de stad weer veilig is.

In ieder geval totdat de volgende schurk zijn tronie vertoond....

Voor diegene die het nu nog niet weten, het is een spel waarin je een shootout moet doen, zoals uit de Western films. Het hele sfeertje erbij dus inclusief zand en rollend hooi. Het komt dus aan op actie/reactie met daarbij richtvermogen en dit alles in een Outlaws sfeertje. Mij lijkt dat helemaal top :P

[ Voor 4% gewijzigd door Wom op 18-10-2003 20:07 ]

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• agentorangina
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-08-2024
Precies !, wanneer maken ze dit nou eens !

Anders gewoon Planetside revisited:

Het teamplay, voertuigen, wapens van planetside, maar dan met het level design van bijvoorbeeld MOHAA op een grote schaal, veel detail, sfeer, en herkenbaarheid [niet dat elk stuk van een landschap op elkaar lijkt, en de andere eilanden gewoon bijna een reskin van elkaar zijn] Ook is het een must dat de eilanden geen idiote heuvel/berg vorming hebben, en moeten grote tank battles [dus grote open vlaktes] mogenlijk zijn.

Maar ook dat de bases verschillende tactieken nodig hebben om in te nemen,een fort waar je alleen via het water kan komen, een basis in een berg [waar je alleen naartoe kan vliegen] of een basis grotendeels onder de grond, zodat close combat belangrijk is.

Natuurlijk moeten er ook verschillende missies en bonussen komen, maar daar moet ik ff langer over nadenken :P .

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02:22

me1299

$ondertitel

Een soort vice city, maar dan Massive Multiplayer.. en dan echt met banen en heel de mikmak.. Dus echt alles er op en eraan.

Dat je bijvoorbeeld bouwvakker kan worden en een stuk extra map kan gaan bijmaken. Een super grote simulatie van de wereld zeg maar.

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

AudiRS4 schreef op 18 October 2003 @ 20:04:
Stokecity, een klein stadje in het Wilde Westen.....
Lijkt me ook geweldig om dit in een Simcity variant te zien. Je eigen western town van de grond af opbouwen.
incl alle cowboys, indianen, wild vee, gigantische open vlakten, de eerste stoomtreinen, gebergten, voortvluchtigen met een prijs op hun hoofd.
lijkt me echt prachtig. (ik zou sowieso wat meer spellen willen zien in wild west stijl, die zijn er echt weinig. Desperados vond ik bijvoorbeeld geweldig, het sfeertje, de personages, echt mooi gewoon).

• Marruk
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09-2023
Een zeer onwaarschijnlijk scenario maar goed. Here goes : (edit: bericht van de TS welteverstaan :) )

Ik zou een single player game maken, het is turn based á la final fantasy. Je begint met de hoofdpersoon (held) en maakt kennis met verschillende mensen. Samen met deze mensen zul je een heel groot avontuur te wachten staan, goede en slechte tijden zullen komen en het verhaal is zeer meeslepend.

Zo meeslepend zelf dat je aan het eind zult janken van het goede (of slechte) einde en er dagenlang nog een vreugdig gevoel of slecht gevoel over hebt.

De reden dat ik een single player game wil is omdat deze mij simpelweg meer boeien dan de rest. Natuurlijk speel ik ook wel eens day of defeat of counter-strike maar deze 2 games blijven mij niet gewoon bij. Bepaalde woordspreuken of gezegden uit de final fantasy reeks of infinity engine (baldur's gate, torment etc.) geeft gewoon stof tot nadenken.

[ Voor 3% gewijzigd door Marruk op 18-10-2003 21:19 ]

TMAXTINT

• Valentino Rossi
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-07-2012

Valentino Rossi

VDW Racing Team

Dat wordt dan natúúrlijk een super wegracespel :)
Alles in één;
- MotoGP,
- World Superbike,
- World SS600,
- Alle ONK klassen,
- NMC (Nederlandse Minibike Cup :P )
En een super online gelegenheid, natuurlijk 8)
Met gigantische kampioeschappen wereldwijd :)

Moet nou maar stoppen met fantaseren... ik word alleen al knettergeil van de gedachten ;) :P

Edit:
Titel:
World Road Racing (Litl' peace of heaven on screen :) )

[ Voor 10% gewijzigd door Valentino Rossi op 18-10-2003 21:51 ]

..::|VDW Pocketbike Racing Team|::..

• ko9
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:52

ko9

hockey-spel :)
zegmaar fifa, maar dan met een tak in de hand :P

Of iets van een racespel waarbij je echt een hele carriere kan doen en in alle verschillende klasses kan rijden (vanaf karten) incl sponsormanagement enzo
Zo'n spel is er geloof ik al wel maar ik wil wel graag een goeie uitvoering :)

• Necreo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-08-2021
Bij mij eerder een mix van EVE(space mining - combat - trade) maar dan met aarde als uitvals basis, met de mogelijkheid, dan in de vorm van mp2, op de aarde (gebouwen en dergelijke) rond te lopen, schieten, vechten, maffia vormen, of winkel houden, gaan werken, (dus goede en slechte kant) deze kant gaat dan ook voort in de ruimte waar de wij de players (online natuurlijk) de ruimte door cruizen in onze modifierbare spacecruisers, players met veel geld kunnen space stations openen, ook daar kan men door lopen alla max payne2 met good en evil side, verder een heel groot heelal met nieuwe rassen die te ontdekken vallen, hun technology te stelen, laten onderzoeken en verder ontwikkelen, planeten die te invaden zijn, rassen uit te moorden, of juist niet en samenwerken met de rassen.

Dus alles effe op een rijtje:
-Mix van Max Payne 2 met goede en slechte kant die je kan kiezen en tijdens het spel zelf van kunt veranderen.

- Space exploring (nieuwe technologieen, planeten, rassen)

- Interactie met die planeten (bewoond - niet bewoond)

- Vechten met de rassen (wezens op de planeten) of samenwerken ermee

-Elke planeet een andere structuur:
bv: Desert planet (alleen maar woestijn) met hier en daar kleine vestigingen en rare wezens
bv: Water Planet (waar je dan met je space ship ook onderwater kan) om daar dan de wezens te vinden in hun onderwater wereld
bv: Swamp planet
bv: look like eart planet, met straten, economie, wolkenkrabber enz...
enz...

Met als uiteindelijke bedoeling je leven te leiden en je eigen gang te gaan.

que?

Verwijderd

een race+ vlieggame in 1

spullen van fabriek naar circuit worden vervoert :P

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-10 14:41

BaRF

bijna kerst

what about een life-sim?

Zeg maar the sims online, maar dan ECHT! Dus in de stijl van laten we zeggen vice city. Je kunt gewoon door een heel land lopen/reizen zo vrij als je wilt. Door de steden lopen, openbaar vervoer

met échte tijden, dus als je een end wil reizen met de trein, dan moet je gewoon een uurtje iets anders gaan doen :P (ok, optioneel ;))

Je kunt een baan zoeken. Van alles, van schilder tot notaris. Uiteraard moet je wel verschillende diploma's etc kunnen verdienen!

Je kunt ook dingen doen die niet mogen >:) Ga bv eens naar een achterbuurt, koop een gun, en overval de lokale benzine pomp.

Het leuke is dat het wel Massive Multiplayer is, en dat dus zon beetje bijna iedereen die je ziet lopen/rijden gewoon andere spelers zijn! :D

Dat lijkt me echt zo strak gewoon :)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wat mij wel leuk lijkt is een voetbalspel waarbij je 1 specifieke speler bent.
Je begint dan als een talentje vers uit de jeugd,waarbij je skills nog niet briljant zijn, of wel als je dat wilt instellen.
Dan als je gaat spelen, heb je alleen maar controle over die ene speler, waarbij je bovendien je aan je rol moet houden, bijv spitsen moeten in de spits blijven en niet continu verdedigen ofzo. Je hebt ook niets te zeggen over de taktiek, das tenslotte de taak van de coach, die ook weer bepaalt of je wel of niet wordt opgesteld en waar en of je wordt gewisseld of niet.
Uiteraard wordt je speler ook nog beter, mits de training goed genoeg is (die je niet zelf hoeft te doen, of als je dat wilt, wel)
Nagoe, dan na een aantal jaar, stuk of 15 ofzo, ga je met pensioen en kun je ala Championship Manager een club gaan managen. Eventueel later nog voorzitter worden ofzo van een club.
Ondertussen ook een paar statussymbolen vergaren, zoals als je gruwelijk veel verdient een gigantisch huis, paar autootjes enzo.

• M@NIC
Verwijderd schreef op 18 October 2003 @ 18:46:
Ik zou alleen maar erg blij zijn. :D
Mocht iemand dit lezen: STEEL MIJN IDEE! :P
Verwijderd schreef op 18 October 2003 @ 18:56:
Blaat. :Z

• Krukar
  • Laatst online: 22-10 21:21
M@NIC: misschien voegt mijn reactie niet zoveel toe, maar vergeet je niet een belangrijk aspect?
Als iedereen zijn eigen droomgame samenstelt, dan heeft waarschijnlijk dus niemand exact dezelfde game.
Je idee van multiplayer ligt dan aan diggelen :+

• M@NIC
Misschien vinden mensen het idee van een ander wel leuker dan die van zichzelf.
Of begint hun eigen "spel" te vervelen ofzo, I dunno.
Maar het maakt verder niet uit en het gaat daar ook helemaal niet om.
Het gaat om het idee en niet of het wel of niet realistisch is want dat is het niet.

Verwijderd

Een mix tussen Postal 2 en the sims is misschien ook wel een leuk idee >:)

• M@NIC
Nou, wie weet kan dat met The Sims 2.
Met The Sims 1 kon je iig al aardig wat grafstenen in je achtertuin krijgen. >:)

• NoTimeRemains
  • Laatst online: 16:04

NoTimeRemains

I know

Een game waarin je een mod bent van een bekend forum ... :+ ...

Een hyper realistische ww2 game waarin je met teams van 100 vs 100 players tegen elkaar gaat ... wie wint verandert de geschiedenis ...

uitgebreide realistischer versie van postal ... executies enz

This is the Way.

• Helmet
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-10 13:15
HIValicious schreef op 20 October 2003 @ 00:34:
Een game waarin je een mod bent van een bekend forum ... :+ ...

Een hyper realistische ww2 game waarin je met teams van 100 vs 100 players tegen elkaar gaat ... wie wint verandert de geschiedenis ...

uitgebreide realistischer versie van postal ... executies enz
T nadeel van spellen als postal is dat ze erg snel gaan vervelen, ik ben bang dat postal, zelfs met executies, dat ook zal gaan doen.

Een ww2 game is inderdaad iets wat ik ook wel kon waarderen, en dan in de stijl van saving private ryan, en veel mee rop teamplay gericht waarbij je zelf kan bepalen waar je heen kan en je ook in een unit bevind (je luisterd naar de captain)

Icons are overrated

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-10 21:52

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Ik zou graag Total Annihilation zien met een mooie 3D-engine.
En dan iets zoals de Earth-Engine [Earth 2150]. De C&C:Generals engine is me te cartoonachtig.

Ik speelde vroeger heel veel RTS games [Dune², C&C, Earth2140, TA, Earh2150] maar tegenwoordig zo goed als niet meer. De meeste RTS games kunnen me niet boeien.
Ik heb een tijdje C&C: Generals gespeeld, maar aangezien elk potje hetzelfde ging [Rush de ander dood] ben ik ermee gestopt. ook vond ik dat er veel te weinig units waren en de maps te klein.

Voor het multiplayer gedeelte komt er iets als BoneYards, maar met de uitzondering dat er meer dan 1 battle op een battlefield gespeeld kan worden [dus bijv 20v30 oid]

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Verwijderd

LEuk zo'n topic. Zelf kan ik het helaas met niemand eens zijn aangezien ze meestal niet voldoen aan de K.I.S.S regel (Keep It Simple Stupid). Lets face it, een gta/sims/simcity is gewoon niet haalbaar omdat je dan eerst aan 500 regels moet voldoen voordatje eens echt kan beginnen. Of zonder die regels wordt het een choas van spawn-killers (imho).
Om toch ook zelf mijn eigen game samen te stellen:

Evolva 2; Een FPS waarin je 4 beesten tot je beschikking hebt. Door elke kill kan je bepaalde eigenschappen upgrade (soort rpg). Deze beesten zijn ook echt van jouw en zullen dus niet elke keer worden gereset als je stopt met spelen. DMV echt eigenschappen uniek te maken ontstaan er geen god beesten. vb; Een beest wat én snel kan lopen én goed kan richten én hoog kan springen.

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:01
StarLite schreef op 20 October 2003 @ 00:54:
Ik zou graag Total Annihilation zien met een mooie 3D-engine.
En dan iets zoals de Earth-Engine [Earth 2150]. De C&C:Generals engine is me te cartoonachtig.
Klikkerdeklik! :)

Okay, tis een mod van de UT2003 engine, maar ze proberen het spel wel opnieuw te maken met een 3d engine.

What a fine day for Science! | Specs

Verwijderd

Ik wil iig gewoon een shooter waarbij je letterlijk ALLES in de omgeving aan gort kunt schieten/manipuleren. })

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-10 10:03
Gewoon een spel waar je echt alles in kan doen wat je in de echte wereld ook kan doen.

Dus zegmaar opgroeien van kleuter tot opa.
En dat je dan gewoon zelf kan bepalen wat je allemaal kan doen.
Beetje GTA achtig alleen dan veel groter en met geen vast verhaal.

Zodat je dan gewoon eerlijk kan gaan werken, maar ook crimineel kan worden.

De ultieme vrijheid. :)

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Verwijderd

Vanitas schreef op 20 October 2003 @ 12:56:
Gewoon een spel waar je echt alles in kan doen wat je in de echte wereld ook kan doen.

En dat je dan in dat spel weer je eigen computer spel kan maken 8)7

• Slurpie Blauw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-09 10:14
Vanitas schreef op 20 oktober 2003 @ 12:56:

Zoiets had ik ook in gedachten, en zo interactief mogelijk, VR wellicht.

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Hmmm, ik zou een game als Elite 1! willen hebben.

Key features:

[list]• Minstens 100 verschillende schepen, het liefst modulair op te bouwen.
• Een veelvoud aan wapens, shields, storage etc etc.
• Een realistische galaxy, dus met 1000en sterrenstelsels.
• Totale vrijheid in storyline, eigen carriere bepalen, met random quests die je wel of niet accepteerd.
• (zeer) moeilijk op te bouwen reputatie, mijn inziens een van de dingen die Elite zo geweldig maakte, voordat je eens een keer "Mostly Harmless" was je al een mooi tijdje bezig.
• Mogelijkheid tot het bouwen van een thuisbasis
• Mogelijkheid tot het landen op planeten, en on-planet interactie.
• Graphics a la 2003
• Mogelijkheid tot het maken van een vloot, al dan niet simultaan bestuurbaar

[ Voor 7% gewijzigd door zion op 20-10-2003 15:11 ]

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

• ratsja
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09-2023

ratsja

bi polair

een volleybalspel van EA lijkt me zeer gaaf

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-10 15:49

MicroWhale

The problem is choice

Wat dacht je van een MM online wereld waarin verschillende zones gedefinieerd zijn. In één zone woon je, kun je vrij rondlopen (first of third person), en zijn er allerlei dingen die je kunt doen. Je kunt je huis verbouwen (met totale vrijheid binnen jouw grondgebied) je uiterlijk bepalen, etc...
Verder kunnen er allerlei games in de wereld gestopt worden. Dus ook wargames. Hier is dan bijvoorbeeld een speciale war-zone voor gedefinieerd waar je in allerlei 3d-shooter-are(n)a's deel kan nemen. Als je wilt surfen, skaten, vliegen of kiten kan dat natuurlijk ook. Daar worden dan area's voor gemaakt. Mocht je nu "There" gaan roepen, ja en nee. Ik zie het namelijk graag geheelomvattend qua online 3d entertaining. Alleen dan zou ik er graag voor willen betalen. Nu is alles beperkt tot een bepaald doel.

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

• Loadichus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-06-2021
Uit al deze posts kun je bijna opmaken dat iedereen vrijheid, gameplay en realisme wil.

Maar mijn ideale game zou zoiets zijn als "Ultima Online" een MMORPG, maar met iets meer vrijheid.
Bijvoorbeeld bij de start van de game is er alleen maar een heel groot landschap,... de eerste spelers zullen beginnen met de skills "Carpentry" en "Lumberjacking" , om zo hun eigen huis te kunnen bouwen. Vervolgens komen er meer mensen bij, en onstaat er een dorp, en is vraag naar andere skills,... en ga je "Hunting" skill ontwikkelen om eten te krijgen. Ondertussen worden op andere plaatsen ook "Dorpen" gebouwd,... en zal er vanzelf een keer een ruzie komen, waardoor er legers worden gebouwd, verdediging moet worden opgezet etc.

Ook zullen er bepaalde spelers zich afzonderen, en zich specifiek concentreren op 1 skill,... om bijvoorbeeld een heel hoog geskillde wizard te worden, en de mogelijkheid om eigen spreuken uittedenken via 1 of ander systeem, de andere speler zondert zich misschien af als blacksmith, en gaat enchantent weapons maken, die door normale spelers tegen een hele hoge prijs kunnen kopen, en zo heel rijk te worden. Op die manier kunnen ze weer eilanden kopen, en zich nog meer afzonderen.

Maar misschien wordt je wel huurmoordenaar ofzo....

Uiteindelijk als dorpen steden worden, kunnen wachten worden getrained etc.

Misschien is dan iets van rassen ook een leuk idee, en dat je alleen accounts kan krijgen als bijvoorbeeld als mannelijke speler, een kind krijgt met een andere speler die een vrouwlijk personage heeft.

En als je een of ander systeem bedenkt als je doodgaat

[ Voor 9% gewijzigd door Loadichus op 21-10-2003 10:47 ]

• StarLite
  • Laatst online: 28-10 21:52

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

zion schreef op 20 October 2003 @ 15:09:
Hmmm, ik zou een game als Elite 1! willen hebben.

Key features:

[list]• Minstens 100 verschillende schepen, het liefst modulair op te bouwen.
• Een veelvoud aan wapens, shields, storage etc etc.
• Een realistische galaxy, dus met 1000en sterrenstelsels.
• Totale vrijheid in storyline, eigen carriere bepalen, met random quests die je wel of niet accepteerd.
• (zeer) moeilijk op te bouwen reputatie, mijn inziens een van de dingen die Elite zo geweldig maakte, voordat je eens een keer "Mostly Harmless" was je al een mooi tijdje bezig.
• Mogelijkheid tot het bouwen van een thuisbasis
• Mogelijkheid tot het landen op planeten, en on-planet interactie.
• Graphics a la 2003
• Mogelijkheid tot het maken van een vloot, al dan niet simultaan bestuurbaar
Kijk eens naar Eve:online , voldoet aan de meeste eisen :Y)
Landen op planeten kan nog niet, maar gaat zeker komen.
Huntor schreef op 20 October 2003 @ 08:53:
Klikkerdeklik! :)
Okay, tis een mod van de UT2003 engine, maar ze proberen het spel wel opnieuw te maken met een 3d engine.
Tnx, bookmarked ;)

[ Voor 13% gewijzigd door StarLite op 21-10-2003 18:17 ]

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
StarLite schreef op 21 October 2003 @ 18:16:
Kijk eens naar Eve:online , voldoet aan de meeste eisen :Y)
Landen op planeten kan nog niet, maar gaat zeker komen.
Ja, had ik al naar gekeken, maar ben niet zo'n sucker voor per maand betalen.

Alhoewel EVE me bijna overstag heeft, nu alleen nog een CC aanvragen.
edit:
CC aangevraagd :P

[ Voor 5% gewijzigd door zion op 22-10-2003 16:52 ]

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

• zeikstraal
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-10 17:18
Ik zou niet zozeer een ultieme game willen, maar een universeel multiplayer protocool. Zodat je als je met je flightsim over een slagveld vliegt, de soldaten door fps spelers worden gespeeld en de bemanning van tanks door spelers van een tank sim. Boten idem dito. Op deze manier kun je de besturing realistisch houden en toch de individuele spellen niet te complex.
Het liefst zou ik in het heden spelen met spellen als Lomac, iets met de gameplay van infiltration, sub command, enzovoort.

Quidquid id est, timeo puellas, et oscula dantes

• Bosmonster
  • Laatst online: 31-10 10:10

Bosmonster

*zucht*

Ik droom al eeuwen van een goed MMOFPS.. Soort post-apocalyptische stedelijke omgeving waar je als loner rond kan dwalen. Handelen/moorden/stelen of je aansluiten bij een grotere organisatie en belangrijke punten verdedigen. 24/7 dus. Geen wazige planetside-achtige shit. Het hele skills-gebeuren hoeft van mij zelfs niet. Je kunt gewoon doen wat je wilt en je 'skill' hangt af van je FPS-kunde en karakter. Geen NPC's of quests, maar alles player-controlled. Om dit te bereiken moet je ook af van het multi-server gebeuren, maar een enkele wereld waar werkelijk (tien)duizenden mensen samen kunnen spelen. Perma-death zou toevoegen aan het realisme. Een nieuwe char maken is simpelweg beginnen, maar zonder de relaties/equipment uiteraard die je eerder had.

Verwijderd

M@NIC schreef op 18 October 2003 @ 17:33:
TS begint dus hier gaat ie:

Zelf zou mij een realistische WWII shooter geweldig lijken, met realistische wapens en voertuigen, zonder dat je aan kleine maps vast zit.
Soort van….. Operation Flashpoint meets Day of Defeat (HL mod) en dan ook nog eens massive multiplayer.

Het infanterie gedeelte mag zo goed als DoD zijn, de wapens en feeling zijn geweldig en het realisme gehalte is wat mij betreft precies goed.
Dus de wapens, models, geluiden mogen ze uit DoD halen.

Voertuigen moeten er natuurlijk ook in, en dan een menging van OFP en BF1942.
De voertuigen van Forgotten Hope (BF1942 mod) maar met het realisme van OFP.
Dus met 3/4 man in een tank en niet met een boogje schieten en een echt commander die je opdrachten geeft en waar je gewoon naar luistert.

Dit alles mag zich afspelen op maps zoals OFP heeft, enorm.
Je wilt dus echt niet met je Zero neerstorten en een paar kilometer van het gevecht af raken.

Het aantal spelers en gevechtssituatie mogen ze wel zoals in PlanetSide doen, enorme gevechten om kleine stukjes land, een soort MMOFPS (Massive Muliplayer Online First Person Shooter) dus met een paar duizend spelers.
En het liefst nog met echte ranken, dus dat je echt hoge heren krijgt die invasies en missies voorbereiden en tacktieken beslissen.

Geen echt verhaal van een game maar gewoon WWII naspelen met misschien wel een hele andere uitkomst.

Wat me ook wel leuk lijkt is zoiets als ze in America's Army hebben, ik ben er niet erg bekend mee maar het idee is me vrij duidelijk.
Je moet dus eerst echte trainingen doen voor je iets mag doen.
Ja klinkt heel scheef, maar je moet bijvoorbeeld eerst een echte vlieg training doen voor je in dit spel ook echt een vliegtuig mag besturen.
Vooral om zo n00bs die bij het opstarten al neerstorten tegen te houden.

De engine…. Sja.
Ik kan me geen enkele engine bedenken die dit op het scherm zou kunnen toveren (vooral vanwege dat MMOFPS gedeelte, servers… bla bla.) maar omdat ik toch voor één moet kiezen neem ik die van UT2003 (Unreal Warfare ?).
Wat ik er tot nu toe van gezien heb is erg fijn en loopt lekker soepel, speelt lekker soepel en met mooie graphics.
Als je mij vraagt kan deze nog wel even mee.

:)
:D :D

OMG

jouw perfecte spel is Precies/Exact het zelfde in alle details als het ideale spel dat ik nu maanden over fantaseer :D.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2003 16:39 ]

• Beat691
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-08-2022
Dit lijkt me een mooie..

GTA maar dan met van alles er in, je eige leven in een game :)
Beetje legaal/illegaal geld verdienen en op een sport gaan en dat je dan zoort van fifa krijgt dat je lekker kan voetballen en een prof. voetballer kan worden, vind je dit niet leuk dan kan je gewoon een beetje gaan scaten(tony hawk) door de stad of gewoon auto's jatten of motoren jatten en zelf tunen of verchoppen bije en motor bende gaan.. street racen.. noem maar op, gewoon alles wat je in het echt ook zou kunnen doen in zo'n GTA city :)
En dan alle grote bekende steden van de wereld, ga je emigreren kom je in een andere stad, of je wordt soldaat en ga je een zoort van Battlefield spelen maar dan ben je soldaat van het land waar je momenteel woont en vecht je tegen een ander land.. duitsland ofzo :)
Denk wel dat er dikkere pc's voor ontwikkeld moeten worden, en met een dvd of 10 komen ze niet zo ver als alle bekende grote steden er in moeten komen en dan ook nog al die build in games zo als voetbal of basketbal.. maar dan niet zo'n crap af geraveld voetbal veldje met een bal een een paar mannetjes die net een balletje kunnen trappen maar meer een zoort van Pro Evolution soccer of NBA Street..

Dus gewoon een super game waar alle spelfabrikanten aan me werken.. rockstar voor het gta geburen konami voor het voetbal EA voor de oorlog en.. noemaar op geen gezeik van game fabriekanten van.. "heej das van ons gejat, en dit en dat" gewoon samen werken :)

Een super mega alles in 1 super game voor een super pc _/-\o_

Dat lijkt me HET spel :)

[ Voor 15% gewijzigd door Beat691 op 27-01-2004 16:43 ]

Honda viertakt, often imitated, never duplicated!

Verwijderd

ik een mix van de sims met gta vc maar dan dat als je net naar bed gaat en je zoiet dieven in de juwelierszaak tegenover je dat je de politie kan bellen maar oo kkan zwijgen en die mensen een geldsom eisen opdat je niks tegen de politie zefgt maar met het risico dood geschoten te worden etc.

• Beat691
Dus gewoon alles mogelijk maken, daar is een gigantisch team voo nodig, laat die fabriekanten samen is iets bedenken en maken... of ea moet alles op kopen, die hebben namelijk al van alles wat. maja dat moet nog samen gevoegd worden tot 1 game :)

Ik weet niet of iemand het spel pizza nog ken, moet je eige pizza maken en de concurerende pizzarias tegen zitten met bommen leggen of pizzas saboteren enzo, zo iets in gta is ook echt tof volgens mij.. je eige pizza ria of coffee shop, en dan zelf inrichten enzo :)
Contracten regelen enzo.. maar het probleem is, dat je meer met je cariere in de game bezig bent dan met je eige cariere :P

Verwijderd

Beat schreef op 27 januari 2004 @ 17:01:
Dus gewoon alles mogelijk maken, daar is een gigantisch team voo nodig, laat die fabriekanten samen is iets bedenken en maken... of ea moet alles op kopen, die hebben namelijk al van alles wat. maja dat moet nog samen gevoegd worden tot 1 game :)

Ik weet niet of iemand het spel pizza nog ken, moet je eige pizza maken en de concurerende pizzarias tegen zitten met bommen leggen of pizzas saboteren enzo, zo iets in gta is ook echt tof volgens mij.. je eige pizza ria of coffee shop, en dan zelf inrichten enzo :)
Contracten regelen enzo.. maar het probleem is, dat je meer met je cariere in de game bezig bent dan met je eige cariere :P
ThemePizzeria :?

• Beat691

• Kliniclown
  • Laatst online: 21-03 19:20
pizza-tycoon...

• Tripp
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

Wat me opvalt :).

Iedereen wil een game waar je je een ander voorstelt, een keer iemand zijn die je altijd graag al willen zijn. Je Idool (idols :X) , Je supermannetje, je legerheld en weet ik veel :).

En inderdaad moet dat in een levensechte wereld zijn . Of in een fantasy wereld die alsnog kwa fantasie volgens jou mogelijk kan zijn, voorbeeld is natuurlijk SWC, volgens mij is die nog aardig gelukt voor de SW fans :).

Laat nou die feeling die jij graag wil krijgen nou gigantisch moeilijk te cre-eren zijn :/. (ok, HL had zoveel sfeer dat deze echt in de buurt kwam).

Nog even over het soort van the SIMS voorstel, maar dan in een stad zoals VC. Leuk natuurlijk dat je een boef/crimineel/moordenaar wordt. Maar als je dan deze kant kiest zullen er ook goede en levensechte maatregelen getroffen worden als je gepakt wordt( en die kans moet dan ook nog reel zijn). Anders gaat iedereen boefje spelen en dat schiet ook niet op. Je wil altijd wel eens anders doen dan je voorgeschoteld is >:).

specs

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 januari 2004 @ 16:57:
ik een mix van de sims met gta vc maar dan dat als je net naar bed gaat en je zoiet dieven in de juwelierszaak tegenover je dat je de politie kan bellen maar oo kkan zwijgen en die mensen een geldsom eisen opdat je niks tegen de politie zefgt maar met het risico dood geschoten te worden etc.
LOL ik snap er geen hout van. Dat spel is niks voor mij dan ;)

• Mr_Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-05-2023
Een spel wat van mij mag uitkomen is een first person point and click adventure.

Het spel is dan een soort van King's quest. Met prachtige sfeervolle tekenfilm/schilderachtige graphics. Je hebt vrij veel vrijheid. Je hebt bijvoorbeeld een leuk dorpje waar je met de mensen kan praten. Je kan er op uit trekken in het bos en leuke dingen vinden. Wanneer je ergens naar kijkt, dan zie je een textballonetje met een mooie omschrijving van het gene wat je gezien hebt, in ware romanstijl.

Verder zijn de puzzels die je kan verwachten van een King's quest spel. Voorwerpen vinden en gebruiken ergens op. Geen Myst of Riven achtige shit. De puzzels kan je dan indelen in hoofdverhaallijn en in subplots. De puzzels voor het hoofdverhaal moet je oplossen om het uit te spelen. De puzzels voor de subplots zijn niet noodzakelijk, maar geven net dat extra achtergrond verhaal. Of geheime gebieden waar je opzich niet hoeft te komen om het verhaal uit te spelen, maar wel net dat extra geven. Die puzzels zijn uiteraard veel moeilijker en alleen de echte diehards lossen die op of komen erachter. Je kan dan voor die puzzels bijvoorbeeld extra punten krijgen.

Net als in Gabriel Knight, dan kan je bijvoorbeeld maximaal 900 punten halen, maar je kan het uitspelen met 600 bijvoorbeeld. Dan is het dus interessant om het nog een keer te spelen om achter die extra dingen te komen.

• writser
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-10 11:59
Een soort spel als Maffia, maar dan in MMorpg vorm. Dat je je eigen bendes opricht en als je genoeg speelt, een soort don Corleone kunt worden. Rondrijden in je limousine en alle andere gangsters opdrachten geven. Uiteraard kun je dan ook weer samenzweren in een bende om bijvoorbeeld de leider te vermoorden, maar die heeft altijd een paar persoonlijke bodyguards bij zich, omdat hij zo enorm veel geld heeft :D
En dat er ook winkels zijn, waar je dan "bescherming" aan verleent voor een klein bedrag. Andere bendes gaan dan jouw bedrijven aanvallen enz.. Ik zie het al helemaal voor me :D

Onvoorstelbaar!

Pagina: 1