Toon posts:

HELP! hoe draadloos internet mbv sweex wireless routr+pcmcia

Pagina: 1
Acties:
  • 57 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
HELP

Ik heb een wireless router van sweex gekocht met daarbij een wireless pcmcia card (ook Sweex) met als doel het internet (kabel van @home) wireless te delen naar een laptop.

Wat moet ik precies doen (welke instellingen en zo) om het draadloos internet tot stand te krijgen?

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand of dit uberhaubt wel gaat met deeze hardware of zij n er andere spullen nodig :? ?

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-08 09:14

Tux

Voordat je je topic omhoog mag schoppen moet je minstens 24 uur wachten. Verder wordt het niet echt gewaardeerd als je HELP! in je topictitel zet.

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:37
Router verbinden met de modem. Dan voor de wireless een kanaal kiezen en dingen als encrypty en SSID goed zetten. Deze instellingen ook voor je laptop instellen en dan zou het in priciepe moeten werken.

Verwijderd

lees eens de handleidingen door die erbij zitten zou ik zeggen of lees de faq op deze forum

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:18

tozzke

aka tozzert

volgens mij zit er vast wel een handleiding bij

Verwijderd

Topicstarter
Hoe moet ik de drivers van het pcmcia kaarttje op de laptop installeren? op de cd van sweex staan alleen 4 mappen, ik zou niet weten welke sub-map ik moet hebben.

Ik heb wel wat geinstalleerd, nl. RTL 8180, maar als ik deze open krijg ik een venster waar ik eerst: "Device "Realtek 8180 wireless lan (mini-)PCI NIC is disabled do you want to diable it? yes/no als ik yes klik krijg ik het venster waar ik alles kan instellen maar dit springt na een seconde of 2 ineens weg, als ik no klik zegt hij: wireless adaptor not found

Ik weet het allemaal ook niet meer

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-08 22:16

weebl

YARR!

Ok

Als het goed is herkent je pc het draadloos netwerk kaartje wel, maar zijn de drivers noeg niet goed geinstalleerd, ga hiervoor naar het apparaat in hardwarebeheer, en dubbelklik erop, ga nu naar drivers, en klik op drivers bijwerken. Geef nu zelf de locatie op van de drivers (CD). Nu zou het moeten werken. Gewoon mappen overzetten heeft geen nut.

Ik vind dit topic trouwens een erg hoog helpdesk gehalte hebben. En Sweex heeft ook een helpdesk, daar had je het ook kunnen vragen...

Verwijderd

Zie alle hulpzame replies. Dit moet je zelf met behulp van je handleiding en eventueel een manual op internet kunnen uitzoeken. Wij gaan je echt niet een stap-voor-stap-tutorial geven..

Lees de volgende links eens door om je een idee te vormen over hoe het hier op GoT gaat. Jouw topic is op z'n zachtst gezegd 'ongeschikt' voor dit forum. Je laat zelf geen enkel initiatief zien, je dumpt enkel je vraag.
Help Help!!!!!!!
Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)
FAQ Network Troubleshooting
Wireless lan FAQ

Verder wil ik je nog even wijzen op de editknop: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif, waarmee je je post kan editten in plaats van een half uur later je topic te kicken.

/Dicht

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2003 18:18 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.