netwerk werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• Pieter.txt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:22
Ik heb een oude pc benoemd tot server. Echter deze pc schijnt het daar niet mee eens te zijn.

Ik heb een eenvoudige realtek 10/100 nic geinstalleerd en vervolgens mbv een onder xp (op de computer zelf draait win98) gemaakte netwerk-installatie-diskette geprobeerd de netwerkverbinding aan de gang te krijgen. Op een of andere manier werkt dit niet. Er komt geen netwerkverbinding tot stand.
Mbv winipcfg wilde ik de instellingen controleren, maar daar staat alleen een PPP adapter en geen netwerkkaart. Bij netwerkomgeving staat alleen volledig netwerk en niet de naam van mijn thuisnetwerk. Bij apparaatbeheer staat de netwerkkaart wel en er worden geen conflicten aangegeven.

Ik heb de procedure van het installeren van de driver voor de NIC een aantal keer herhaalt en ook het installeren van het netwerk mbv de diskette heb ik meerdere malen geprobeerd, maar een en ander mocht niet baten.
Ik heb zelf geen idee wat de oorzaak kan zijn. Ik hoop dat iemand hier het wel weet.

O'Toole's Commentary on Murphy's Law: Murphy was an optimist.

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Welk OS :? Windows 98 of Windows XP waar je problemen hebt :? Kan je je verhaal duidelijker maken .

Post eens een screenshot van je ipconfig of winipcfg :?

Add / remove Hardware geprobeerd en daar je kaart verwijderd ? Reboot en wat gebeurt er dan :?

[ Voor 24% gewijzigd door aReaRe op 18-10-2003 17:08 ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Pieter.txt schreef op 18 October 2003 @ 16:56:
Ik heb een oude pc benoemd tot server. Echter deze pc schijnt het daar niet mee eens te zijn.
Met een PC kun je ook geen nuttige discussies voeren.
Tenzij je iets van Naturally Speaking draait 8)7
Mbv winipcfg wilde ik de instellingen controleren, maar daar staat alleen een PPP adapter en geen netwerkkaart.
[...]
Ik heb de procedure van het installeren van de driver voor de NIC een aantal keer herhaalt en ook het installeren van het netwerk mbv de diskette heb ik meerdere malen geprobeerd, maar een en ander mocht niet baten.
Ik heb zelf geen idee wat de oorzaak kan zijn. Ik hoop dat iemand hier het wel weet.
Probeer eerst eens zonder die pokke-diskette van XP werkende netwerkkaart installatie te doen.

Dus zorgen dat je een werkende tcp/ip stack hebt, je handmatig een IP kan opgeven en de andere PC kan pingen op z'n IP adres.

Benodigde info kun je uit de FAQs bovenaan halen (hoe deel ik internet en FAQ netwrk aanleggen)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Pieter.txt
Ik zal proberen het wat duidelijker te zeggen.

Oude comp met win98
Hier een NIC ingezet (die in een andere comp altijd heeft gewerkt, dus ik heb geen reden hieraan te twijfelen). Vervolgens hiervan de drivers geinstalleerd. Ik heb deze drivers twee of drie keer opnieuw geinstalleerd mbv apparaatbeheer.
Ik heb geprobeerd de computer binnen het netwerk aan het werk te krijgen mbv de netwerk-installatie-diskette waarmee ik ook alle andere computers in het netwerk heb geinstalleerd. Deze diskette heb ik gemaakt mbv de wizard op mijn normale werk-pc waarop xp staat. Ook deze procedure heb ik een keer of twee, dire herhaald.

NIC geeft geen conflicten aan in apparaatbeheer.
Winipcfg geeft aan dat de enige optie een of andere PPP adapter is. Ik kan dus niets kiezen in het menuutje wat te maken heeft met de NIC.

Verwijderd

heb je wel het tcp/ip protocol geinstalleerd?

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Wizard gebaseerde Netwerken?

YUCK!

Handwerk, dat werkt beter. Gewoon zelf de NIC installeren, protocollen installeren en instellen. Want dan WEET je wat je doet ( of fout doet ).

NIC + Windows Networking + TCP/IP ...meer heb je niet nodig. Files Delen? Efkes Filesharing erop zetten.

Heb je internet op het netwerk...HANDMATIG het IP daarvan instellen.

Klaar is kees. De reden waarom ik Win XP Home uitkots... WIZARDS...ze vern****** meer dan ze goed doen.

[ Voor 46% gewijzigd door swampy op 18-10-2003 17:38 ]

There is no place like ::1

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:19

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Staat bij netwerkeigenschappen TCP/IP wel geinstalleerd en aan je NIC gekoppeld?

Hier stond een dode link.

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 22:24

Arfman

Drome!

Jongens .. LEZEN. Bij WinIPCFG staat alleen een PPP adapter .. conclusie: de NIC is niet juist geinstalleerd. Dan kun je alle adviezen al voor je houden, want voordat je verder gaat moet eerst de NIC geinstalleerd zijn.

Pieter.txt: welke netwerkkaart is het en welke drivers gebruik je ?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• Pieter.txt
NIC: Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC
Drivers: deze zijn meegeleverd op een diskette, dus die heb ik gebruikt

IPS/IPX en TCP/IP zijn beide aan bovenstaande netwerkkaart gekoppeld

Verwijderd

Mja, die protocollen zijn dus niet gekoppeld aangezien de hele NIC niet eens geïnstalleerd is :P Probeer eens nieuwe drivers te zoeken (www.realtek.com.tw) en het nogmaals proberen..

• Pieter.txt
Verwijderd schreef op 18 October 2003 @ 18:36:
Mja, die protocollen zijn dus niet gekoppeld aangezien de hele NIC niet eens geïnstalleerd is :P Probeer eens nieuwe drivers te zoeken (www.realtek.com.tw) en het nogmaals proberen..
Waarom staat deze dan wel in Apparaatbeheer ?
En de protocollen staan wel aangegeven in combinatie met die NIC, dus voor zover ik weet houd dat in dat ze zijn gekoppeld aan die NIC

Verwijderd

Als jij met winipcfg geen netwerkkaart ziet en alleen de ppp adapter, dan is je netwerkkaart nIEt goed geinstalleerd...
Opnieuw doen dus..

• Pieter.txt
Ik zal het nog eens proberen dan

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
Ej als je die IPX protocol nou eens weg doet, want in zo'n netwerkje heb je die toch niet nodig. Stel de ip adressen VAST in, want ik geloof niet dat je daar ergens een DHCP server hebt. Ga ook eens naar www.driverguide.com (username: driver pass: all <<< is gewoon gratis....) Als je daar ff op netwerkkaart zoekt en dan de realtek 8139 chipset zoekt voor win98 kan het (bijna) niet mis gaan.

SUC6!!
swampy schreef op 18 October 2003 @ 17:33:
De reden waarom ik Win XP Home uitkots... WIZARDS...ze vern****** meer dan ze goed doen.
Ehm waarom? Winxp kan het ook handmatig hoor.. HOME en PRO. Dus waarom zit je zo te zielepiete :P

[ Voor 31% gewijzigd door WiNlUx op 19-10-2003 13:00 ]

• Pieter.txt
nog eens geprobeerd en wat blijkt "driemaal is scheepsrecht" en alles doet het nu

bedankt voor alle adviezen

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

WiNlUx schreef op 19 October 2003 @ 12:56:
Ej als je die IPX protocol nou eens weg doet, want in zo'n netwerkje heb je die toch niet nodig. Stel de ip adressen VAST in, want ik geloof niet dat je daar ergens een DHCP server hebt. Ga ook eens naar www.driverguide.com (username: driver pass: all <<< is gewoon gratis....) Als je daar ff op netwerkkaart zoekt en dan de realtek 8139 chipset zoekt voor win98 kan het (bijna) niet mis gaan.

SUC6!!

[...]

Ehm waarom? Winxp kan het ook handmatig hoor.. HOME en PRO. Dus waarom zit je zo te zielepiete :P
Tuurlijk kan het handmatig. Doe ik ook altijd.

Maar ja, als je een netwerk per WIZARD instelt en bepaalde pc's accepteren de diskette setup niet...tja......

Het beste is en blijft alles handmatig op te zetten. Dan weet je wat er draait, welke pc's sharing open hebben, hoe en waar het internet loopt. En dat soort dingen.

Ook weet je dan hoe je protocollen moet instellen als er iets fout is, of iets niet goed werkt :-)

There is no place like ::1

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
swampy schreef op 19 October 2003 @ 13:04:
[...]

Tuurlijk kan het handmatig. Doe ik ook altijd.

Maar ja, als je een netwerk per WIZARD instelt en bepaalde pc's accepteren de diskette setup niet...tja......

Het beste is en blijft alles handmatig op te zetten. Dan weet je wat er draait, welke pc's sharing open hebben, hoe en waar het internet loopt. En dat soort dingen.

Ook weet je dan hoe je protocollen moet instellen als er iets fout is, of iets niet goed werkt :-)
Haha. WINXP for n00ps :P Iig handmatig is de beste en nog de meest snelste oplossing als je weet waarmee je bezig bent ;)
Pagina: 1