Toon posts:

Linksys router instelling icm Mxstream

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voordat jullie beginnen met search te roepen, ik heb de search gebruikt en alle related topics ongeveer doorgelezen maar geen oplossing gevonden. De router is 2 weken oud dus ook geen nieuwe Firmware beschikbaar de nieuwste staat er al op.

Ik heb een Linksys-router die wel internet verbinding maakt (lees zegt te maken), maar als ik dan een site wil openen vind hij de server niet. Ik heb het op wel 15 verschillende manieren geprobeerd aan de gang te krijgen maar het lukt niet.
Op de site waar ik hem gekocht heb staat dat de router wel werkt met Mxstream.

Specs:
Router: Linksys BEFSR41
ADSLmodem: een "oude Speedtouch"

Alle instellingen in windows staan op automatische configuratie dus daar kan het niet aan liggen.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Klinkt alsof je DNS niet geresolved wordt. Probeer in XP maar eens je DNS-instellingen te maken; kijken of ie dan nog geen server kan vinden.
En hoe staan je DNS-instellingen in je router? heb je die gemaakt? Ook al zou je ze normaal gesproken door je provider toegewezen krijgen, dan nog kun je ze makkelijk hard inkloppen; scheelt ook weer zoekwerk. En probeer anders eens de DNS-servers van een andere provider. Overigens DNS instellen op OF router OF XP en niet tegelijk :P

BTW: je zegt dat je al 15 dingen geprobeerd hebt....ik kan niet in jouw hoofdkijken welke dat zijn ;) Post ze ff

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Ben je al eventjes langs www.linksys.nl gesurft? Toen ik mijn linksys kocht stond er nl ook de nieuwste firmware op, maar deze was niet geschikt voor ADSL.

Heb toen van de site een aangepaste firmware moeten downloaden.

Verwijderd

Topicstarter
ja de dns servers staan goed en komen (op de router) overeen met de standaarden van hccnet.

• InfoTracer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:15
volgens mij moet je een andere firmware hebben want ik had eerst ook de nieuwste er op maar die werkte niet want er is speciale firmware voor mxstream alleen die staat niet meer op de site van linksys.
Ik zal hem ff op me ftp zetten weet alleen niet welke het is dus ik upload ze alle 5 ofzo wel heb zelf v2 van die wireless router

linkje naar 1 van de werkende firmware:

www.planet.nl/~wijne116/linksys.rar

[ Voor 11% gewijzigd door InfoTracer op 18-10-2003 16:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb geen wireless het is een gewone router, en ik heb overigens de v3

• InfoTracer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:15
sorry versie nummers leken veel op elkaar ik denk dat je het beste ff de nederlandse afdeling van linksys kan mailen en vragen naar die firmware

of gewoon ff bellen

Email: europe-support@linksys.com

Telefoon: 0900 - LINKSYS (5465797)

[ Voor 27% gewijzigd door InfoTracer op 18-10-2003 16:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok tnx bedankt voor de moeite.

• smaij
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 19:15
Heb je ze al en kan je ze mij mailen?
Pagina: 1