Pc loopt vast bij xp logo

Pagina: 1
Acties:

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ok ik heb net een pc verhuisd het gaat om deze:
Shuttle mini pc met een athlon 2500xp 512mb DDR onboard gf4 mx draadloze mx700 muis en logitech keyboard en met een acer al718 17" flatscreen monitor en als OS winxp pro NL zonder service pack.
Nu zat deze eerst op het kabelinternet via een extra 3com netwerkkaart, deze heb ik er eerst uitgehaald en daarna gekeken of hij het deed en toen werkte alles. Daarnaast zat hij ook op een klein huisnetwerk dmv de onboard netwerkkaart.
Het was tevens de host pc in de oude setup. Ik heb hem niet nog een keer opgestart nadat ik de normale netwerkkabel eruit heb gehaald dus ik weet niet of het daar aan ligt.
Nadat ik alles aangesloten had start hij op en heb ik beeld totdat windows opstart dus dan komt het laadbalkje en op het moment dat normaal gesproken het login scherm zou moeten kopen springt de monitor op stand-by (no signal). Ik dacht dat de monitor misschien te weinig stroom kreeg, maar dat was het niet, aangezien ik die daarna op een aparte contactdoos heb gezet.
DE computer kan wel gewoon in het boot menu een uur blijven staan zonder dat het beeld weg valt.

Ik hoop dat iemand weet wat er aan de hand is, want ik ben ten einde raad.

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Mischien een keer de recovery cd van Win XP gebruiken

Verwijderd

Lijkt mij alsof de refresh rate verkeerd is ingesteld (te hoog?).
Kun je wel nog in veilige modus inloggen?

• StephaN900
  • Niet online
Nu moet ik eerlijk zijn dat ik niet weet hoe ik in safe mode in moet loggen ;) maar dat zal ik even opzoeken.
En het probleem is dat die pc dus heel ergens anders staat, maar alle ideeën hier neem ik gewoon mee. Maar die monitor en refresh rate, die heb ik niet veranderd, dan is het toch raar dat hij nu opeens veranderd zou zijn?

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

StephaN schreef op 18 oktober 2003 @ 16:42:
Nu moet ik eerlijk zijn dat ik niet weet hoe ik in safe mode in moet loggen ;) maar dat zal ik even opzoeken...
Voordat je het Window opstart scherm ziet ff op de F8 knop drukken, en dan krijg je een menu waarin staat hoe je Windows wilt opstarten, staat ook veilige modus tussen.

Juist

• StephaN900
  • Niet online
Bedankt, dat zal ik proberen, maar nog andere ideeën als dat niet werkt? Ik heb namelijk geen internet bij die pc, dus ik ga het liefst alle dingen uitproberen die het probleem zouden kunnen verhelpen ;)

• StephaN900
  • Niet online
Ok, ik denk dat het bij de andere pc nog iets is dat hij staat ingelogt in het oude netwerk (kan ik morgen bekijken). Maar nu heb ik een ander probleem, een andere computer in het oude netwerk wilde opeens niet meer opstarten in normale modus (wel veilige) En nadat ik heel veel troep eraf heb gehaald in veilige modus starte hij op(maar wel heeeeel heeel traag de muis kon je 1 keer in de 10 seconden bewegen). Nu ben ik erachter gekomen dat dit door de netwerkkaart komt, als ik namelijk de kabel eruit haal gaat alles gewoon snel, zodra ik die er weer in stop loopt het weer helemaal vast. Ik heb de netwerkkaart al een vast ip-adres gegeven, dus dat kan het niet zijn..
Voorheen had ik geen problemen met deze pc:

Athlon 1800xp
512mb
geforce 4Ti4200 64mb
SB Live
Realtek 10/100mb netwerkkaart

De Host van deze pc was voorheen de Shuttle, maar is nu deze geworden:
Athlon 1800xp
512mb ddr
geforce 3 Ti500 64mb
Realtek 10/100mb netwerkkaart
3com netwerkkaart (voor de kabel)

Ik hoop dat iemand een oplossing weet ik heb al de hele search afgezocht, maar kon helaas niks vinden..
Pagina: 1