Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

w-force super panel => raar probleem :S

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb laats een w-force super panel gekocht die je cpu fan kan snelheid kan aanpassen met zo'n draaiknop en nog allemaal andere dingen. dus ik connect stroom en alles enzo, sluit het kabeltje van mijn cpu fan aan op het aparaat. ff testen, ja werkt allemaal perfect! volgende stap: sluit het kabeltje aan van het apparaat naar je moederbord (waar dus je cpu fan in hoort te zitten). braaf gedaan, zet ik de pc weer aan begind dat ding keihard te piepen en weergeefd geen rpm en de cpu fan staat stil :S ik alles nog een keer nagakeken en ja alles zit goed! maar nog steeds piept ie en geen rpm weergave, haal ik het stekkertje voor naar me mobo eruit gaat de cpu fan vrolijk draaien, ik zie hoeveel rpm hij draait en kan weer alles doen! doe ik dat draadje er weer op PIEP PIEP PIEP :( wat kan dit zijn ik weet het niet meer :?

[er is geen reset button of iets dergelijks]

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2003 15:53 ]

• Freek
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-11 13:22
Weet je zeker dat de stroom aansluiting op de goede plaats zit? En die piep die je hoor, is het een kortsluitings piep of komt het uit een speakertje ofzo?

Verwijderd

misschien zit het rpm-draadje in het verkeerde gaatje van het stekkertje op het mobo? dat gepiep kan trouwens ook komen door een beveiliging in het BIOS die waarschuwt wanneer de CPU fan een te laag toerental heeft... misschien wat meer duidelijkheid over de specs zou geen kwaad kunnen!

Verwijderd

Topicstarter
ja de stroom zit goed want alles werkt verder goed en het is echt uit de speaker wat als ik me vinger op dat gaatje hou van de speaker is het geluid zachter, en wat voor specs wil je weten?

en de bios heeft geen te laag toerental waarschuwing of zoiets want ik heb ook eens een dag zitten gamen zonder de cpu fan aangesloten |:( 8)7 heeft gellukig wel overleefd :)

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2003 16:15 ]

• Fire_Bird
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:01
die fan-regelaar heeft m waarschijnlijk zo 'laag' staan dat je bios hem niet af kan lezen, heb zelf een Zalman fan erop hiero en is ook te laag voor t bios, onder windows met software gewoon uit te lezen..
oplossing? CPU Fan Fail detection gewoon op DISABLED zetten en klaar

Verwijderd

Topicstarter
Fire_Bird schreef op 18 October 2003 @ 17:22:
die fan-regelaar heeft m waarschijnlijk zo 'laag' staan dat je bios hem niet af kan lezen, heb zelf een Zalman fan erop hiero en is ook te laag voor t bios, onder windows met software gewoon uit te lezen..
oplossing? CPU Fan Fail detection gewoon op DISABLED zetten en klaar
je snapt het niet helemaal me bios heeft nieteens zon functie, het is dat ding dat een conflict heeft met het mobo :S waardoor hij niks meer kan doen met de fan offzo :?

• DoD Cerberus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06 21:49

DoD Cerberus

blabla!

en als je m niet aansluit op het mobo, werkt alles dan ? zo belangrijk is de rpm van die fan toch niet? als ie maar draait :)

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

Verwijderd

Topicstarter
DoD Cerberus schreef op 18 oktober 2003 @ 19:50:
en als je m niet aansluit op het mobo, werkt alles dan ? zo belangrijk is de rpm van die fan toch niet? als ie maar draait :)
ja dat is waar maar ik vind het toch wel raar en ik ga binnenkort een nieuw mobo kopen dus ik wou graag ff weten of het nou me mobo is dat dwars zit want want die andere heeft waarschijnlijk wel zo'n beveiliging

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 October 2003 @ 15:53:
ik heb laats een w-force super panel gekocht die je cpu fan kan snelheid kan aanpassen met zo'n draaiknop en nog allemaal andere dingen. dus ik connect stroom en alles enzo, sluit het kabeltje van mijn cpu fan aan op het aparaat. ff testen, ja werkt allemaal perfect! volgende stap: sluit het kabeltje aan van het apparaat naar je moederbord (waar dus je cpu fan in hoort te zitten). braaf gedaan, zet ik de pc weer aan begind dat ding keihard te piepen en weergeefd geen rpm en de cpu fan staat stil :S ik alles nog een keer nagakeken en ja alles zit goed! maar nog steeds piept ie en geen rpm weergave, haal ik het stekkertje voor naar me mobo eruit gaat de cpu fan vrolijk draaien, ik zie hoeveel rpm hij draait en kan weer alles doen! doe ik dat draadje er weer op PIEP PIEP PIEP :( wat kan dit zijn ik weet het niet meer :?

[er is geen reset button of iets dergelijks]
hmm waarom maak je er een probleem van? dan doe je dat stekkertje niet in je mobo.. Als je koeling namelijk al stroom heeft en je gaat hem extra stroom geven via je mobo dan gaat dat natuurlijk niet lekker. de stroom komt namelijk via het mobo en via die controller direct van je voeding.. Waarschijnlijk krijgt hij dan de veel stroom en draait hij overtoeren waardoor hij gaat piepen.

als je fan al stroom krijgt via dat paneel niet meer op het mobo pluggen is mijn advies :)

suc6

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2003 14:54 ]

Pagina: 1