Toon posts:

PC boot niet meer na nieuwe koeler

Pagina: 1
Acties:
  • 396 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Nadat ik mijn oude koeler heb verwisseld door een volcano9 (met Artic Silver3) boot mijn pc niet meer. De koeler en HD spinnen wel als ik hem aan doe, maar verder komt er nix op het scherm; hij zegt gewoon no signal input. Het HD ledje blijft continu branden. Ik heb geprobeerd om mijn oude koeler terug te zetten maar nog steeds zelfde probleem. Ik heb een Asus A7A266 mobo, 1.4 Athlon processor, WD 80 gig HD, 640mb ddr geheugen. Daarvoor deed ie het nog prima. Bij het testen heb ik alleen de power plug, muis, keyboard en vga aangesloten.
Wat moet ik doen?

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:30
heb je misschien de beschikking over een andere pc waarin je de viodekaart / cpu kan steken?

Strava | AP | IP | AW

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Zit die klip erg strak (of gaat deze met schroeven) ? Ik heb hetzelfde probleem als m'n koeler te strak zit :/

MSI 645E Max U, een P4 bord betreft het bij mij.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Mm je hebt kans dat je de core hebt beschadigd bij het installeren van de nieuwe cooler.

Check dat eens.

Twitter | Linkedin

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:17

Duinkonijn

Huh?

probeer eens voor de gein een andere voeding

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• dude88
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Ja ik zeg ook waarschijnlijk je cpu (core) een beschadiging of te hard duwen gaat die zo stuk bij een amd. :(

Probeer ff ergens een cpu vandaan te halen en kijken of het met die beter gaat.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb helaas geen ander systeem om mijn hardware te testen. De koelers gaan met klippen en ze zitten volgens niet te strak; hij deed het nog met oude koeler, maar toen ik opnieuw ermee probeerde niet meer. Maar ik heb bij de koeler switch nix met de videokaart gedaan, behalve dan ff eruit te hebben gehaald omdat ie beetje in de weg zat. En bij mijn proc heb ik ook alleen maar wat artic silver opgesmeerd nadat ik het met alcohol heb schoongemaakt. Snap echt niet waarom hij niet meer boot?

Kan ik ook zien of de core beschadigd is? Of moet ik echt een nieuwe proc proberen? Ik heb nl. nu geen proc...

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2003 15:55 ]

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:56

Piggen

Lekker bakkie

Koelpasta gemorst?

Verwijderd

Topicstarter
nope geen koelpasta gemorst.

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 18 October 2003 @ 15:49:
Kan ik ook zien of de core beschadigd is? Of moet ik echt een nieuwe proc proberen? Ik heb nl. nu geen proc...
Je kan dat zien door heel goed op de Core te kijken, en kijken of er kleine stukjes afgebrokkelt zijn. Als dit het geval is denk ik dat je moet gaan denken aan een nieuwe processor.
Je hebt de koeler toch niet eerst schuin erop gezet om dat eerste clipje erop te zetten? dat mag niet, gewoon recht op de 4 nopjes zetten en clipjes vastmaken :P

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 10:13
no signal unput lijkt meer op een videokaartprobleem...

[ Voor 4% gewijzigd door Rody op 18-10-2003 20:14 ]

Verwijderd

Nee, is niet, had ik ook, en toen was mijn AMD Duron 1400 naar de knoppen, ik vrees het ergste voor je jongen :S

Verwijderd

Topicstarter
ik heb eens goed naar mijn processor gekeken...maar volgens mij is er niets afgebrokkeld. Maar ik heb idd wel de koeler eerst schuin erop gezet voor de eerste clip. Die volcano 9 is nl zo'n groot ding dat ie maar net op mijn mobo past. Ik deed dit wel voorzichtig en volgens mij had ik bij die actie de processor niet beschadigd.

Is het nu echt zeker dat mijn processor naar de maan is? Want ik zit dan te denken om morgen naar PC Discount te gaan om een A7N8x Delux met 2200+ processor te halen. Wil dit natuurlijk voorkomen, want ik heb wel genoeg aan mijn systeem nu, maarja ik kan nergens nog een nieuwe 1.4 Athlon krijgen... Dus als het zeker is dat het aan de processor ligt en ik er verder nix meer aan kan doen, kan ik beginnen met geld te sprokkelen.

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Nou jah, het hoeft ook geen zichtbare schade te zijn he... :(

[ Voor 51% gewijzigd door Frietsaus op 18-10-2003 21:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
oki, dus ik kan beginnen met geld sprokkelen. :(

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:30

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Het kan ook aan de signaaldraad van de koeler liggen. heb ik al eens meegemaakt dat deze nix doorgaf en dat daardoor de pc niet wilde starten. casefan op de CPU_fan aansluiten en de CPU fan op de casefan aansluiten.

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Verwijderd

Heb je de koelprut van de volcano9 verwijderd (als die erop zit tenminste)? Probeer anders de CMOS eens te resetten.

• PC-Medic
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-08 07:55
Als je geen beschadiging kan zien zou ik eerst kijken of het niet aan een ander component ligt :? dan kun je dat iig uitsluiten voor je voor niets een nieuwe proc koopt!

denk aan eerdere tips: videokaart (kijken of die goed zit, testen met een andere)
voeding verwisselen
monitor checken

doe dit met zo min mogelijk onodige schakels (die eventueel het hardware probleem kunnen veroorzaken). Test het booten zonder HD, CD-ROM, enz

succes

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de monitor getest en die deed het. Videokaart kan ik op dit moment niet echt testen, maar naar mijn mening zit ie er wel goed in. Voeding testen wordt ook moeilijk... Ik heb verder proberen te booten zonder HD en CD-ROM, maar helaas ook geen succes :'( Ook geprobeerd zonder geluidskaart voor de zekerheid.

Hoe reset ik mijn CMOS? Ik krijg nix op mijn scherm.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2003 00:10 ]

Verwijderd

Heb je de videokaart er wel even uit gehaald en weer gemonteerd ?

De VGA kaart kan scheef zitten, omdat je voor de koeler montage goed op het bord hebt moeten drukken. Het is niet iets wat je had kunnen voorkomen, het is vaak ook niet eens te zien, de AGP bus heeft nu eenmaal van die %#$@ dunne baantjes.

Ik zou hem er gewoon even uithalen en er weer kalmpjes in zetten.
(in alle rust ;) )

Verwijderd

SinSpawn welk deel van het land woon je?

misschien woont anders wel tweaker in de buurt die zo aardig is ff langs te crossen en kan kijken wat het probleem is als je er zelf niet uitkomt :)

en dat wat Hooi zegt moet je idd ook maar eens proberen,

suc6 iig ;)

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-08 23:07
Hmmmz, geen reactie van SinSpawn, zal inmiddels wel naar pc-discount zijn?? LoL

En kijkende op de beursagenda van pc disount, schat ik dat ie ofwel in omg Venlo, of Rijswijk woont :+

Back ontopic, ik heb volgens mij wel eens gelezen, dat die 1,4-kachels erg gevoelig zijn voor core beschadigingen, dus ik vrees het ergste. Als uiteraard z'n videokaart niet uit het slot geschoten is.

Verwijderd

SinSpawn heb je nergens nog een pci videokaart liggen? Of vriendjes in de buurt?
Probeer eens een andere videokaart. Misschien ligt het dar wel aan.

NO signal input klinkt als videokaart probleem niet als cpu pobleem.

• CARman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-06 21:34
Heb je niet per ongeluk de koeler 180 gedraaid eropgezet.

Zelfs ik heb dat es gepresteerd met mijn eigen XP2200+, ook met een Volcano 9. PC bootte wel, maar ging met een seconde of 4 weer uit, of bleef steeds rebooten. Zakje uit elkaar gehaald, alles nog es goed bekeken, bleek de koeler net 180 graden gedraaid te zitten, en dus net op de rand van de socket te liggen aan 1 kant. Koeler omgedraaid, en het probleem was verholpen. Waarschijnlijk is dat wel de reden dat mijn XP2200+ nu niet hoger wil dan 138 MHz FSB, heeft toch net ff een tikkie mee gekregen, maar verder werkt alles nog perfect.

Gelukkig stond op mijn ASUS A7V333 de CPU overheat protection standaard aan. Anders had ik waarschijnlijk ook gelijk aan een nieuwe CPU kunnen gaan denken.

Asrock Extreme9, AMD9590, Kraken X61, 32GB

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-08 12:51

CaDje

Framedrops for life

Ik heb ook eens problemen gehad met m'n athlon 1400. Ik had toen een beetje Artic Silver gemorst en zo een paas L bruggen met elkaar verbonden. Ik heb toen alles weer schoon gemaakt en opnieuw probeert. En alles deed het weer :D.

Verwijderd

Topicstarter
ai ik ben niet naar de pcdiscount gegaan, moest wat dingen doen... Ik heb wel net ff mijn videokaart eruit en weer erin gedaan, maar hielp niet. De koeler zit er goed op, maar misschien is het idd zo dat de core van cpu beschadigd is. Alleen ik heb geen andere cpu om het even te testen :( Het is denk ik of cpu of mobo kapoet, toch? Oh ik woon trouwens in Rotterdam, loopafstand van de Erasmus Universiteit.

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-08 17:10

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Als je videokaart niet goed zou zitten zou je een bios piep code krijgen. Zoals eerder gemeld zou het mobo geen rpm signaal van de koeler kunnen krijgen en daardoor niet opstarten óf je CPU is inderdaad naar de core-hemel. Dit blijft toch een zwak punt van die AMDs

• Len
  • Laatst online: 13-08 20:21

Len

Leeg

Ik ken het probleem... koeler zat schreef op de cpu.. en daardoor brande de cpu door (erg snel :( )

Ik kreeg ook geen beeld meer.

Free Tibet

• bazs2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

CARman schreef op 19 oktober 2003 @ 12:32:
Heb je niet per ongeluk de koeler 180 gedraaid eropgezet.
Zonder een hamer erbij te gebruiken kan dit niet zonder dat je het door hebt. :+
Een socket heeft een hoek waar geen gaatje zit en de processor heeft een hoek waar geen pinnetje zit (een XP zelfs twee) en dat zorgt ervoor dat een processor er maar op één manier in kan. Als je het verkeerd om doet dan merk je dat aan de moeite die je ervoor moet doen om de processor te plaatsen. ;)

Krankzinnige muziek vind je hier.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

bazs2000 schreef op 19 October 2003 @ 12:59:
[...]

Zonder een hamer erbij te gebruiken kan dit niet zonder dat je het door hebt. :+
Een socket heeft een hoek waar geen gaatje zit en de processor heeft een hoek waar geen pinnetje zit (een XP zelfs twee) en dat zorgt ervoor dat een processor er maar op één manier in kan. Als je het verkeerd om doet dan merk je dat aan de moeite die je ervoor moet doen om de processor te plaatsen. ;)
Helaas gaat dat wel, heb ik maar al te vaak mogen bewonderen :/ (bij computers van klanten, that is)

Dan is er ook een aardig stk van je core af.

edit: Jij hebt het zo te zien over de CPU zelf, maar ik bedoel dus de koeler :)

[ Voor 7% gewijzigd door dreeke op 19-10-2003 13:04 ]

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-08 23:07
bazs2000 schreef op 19 October 2003 @ 12:59:
[...]

Hmmmz, je kan de KOELER er niet 180° gedraaid erop zetten, omdat de CPU er maar op 1 manier inkan?? Dat lijkt me niet erg logisch, je heb namelijk aan allebei de kanten vd socket hetzelfde aantal pinnetjes om de koeler aan vast te maken. Je zit nog wel met een opstaand randje aan 1 kant, waar als het goed is een uitsparing voor zit op de onderkant van je koeler, maar ik ken ook koelers die dat niet hebben, de V9 ken ik persoonlijk niet, dus ik weet niet of die die mogelijkheid heeft

• bazs2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Oh, oeps jullie hebben gelijk, ik mag wel een leesbril gaan kopen. :)

Een koeler kun je er inderdaad op twee manieren opzetten en dat gaat inderdaad vrij makkelijk. In principe is dat een grote ontwerpfout in de socket want als je de aansluitingen voor de clip anders maakt dan kun je er zo voor zorgen dat de koeler en maar op één manier op kan.

Het valt trouwens wel op dat hier nog nooit iets aan gedaan is, naar mijn weten kan alleen de koeler voor een P4 er op één manier op en dat is wel prettig. Nu is er zoveel aan gedaan om alles fool-proof te maken zoals kleurtjes, IDE-aansluitingen met een uitsparing, etc etc en de socket is altijd achterwege gebleven. Toch vreemd aangezien het voor een fabrikant helemaal niet duurder hoeft te zijn als er een aanpassing gemaakt is.

Krankzinnige muziek vind je hier.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb ff rondgekeken in de search of mijn a7a266 rev. 1.03 denk BIOS 1006 een AMD XP 1800+ of 2200+ aankan. Ik heb ook ff naar asus gemaild, maar nog geen reactie. Op de asus site staat dat ik rev. 1.10 en BIOS 1012 moet hebben hiervoor. Dus is mijn vraag kan ik een XP 2200+/1800+ kopen en plaatsen op de huidige mobo en dan vervolgens flashen naar BIOS 1012 en dat mijn systeem dan in het algemeen goed moet doen, terwijl mijn rev. 1.03 is? Of pakt mijn mobo die XP gewoon niet? Ik wil nl niet dat ik een instabiel systeem krijg na een nieuwe cpu.
Ik heb ook ff gekeken naar V&A en er staat een TBird 1.4 te koop voor 35 euro...anders probeer ik die wel.
De volcano9 heb ik niet 180 graden gedraaid erop gezet.

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-07 07:51

t!mP

is inflatie gevoelig

Mja ik heb zoiets ook wel es gehad, en het lag bij mij aan de agp kaart. Ik had soms als ik de stekker uit me stopcontact haalde en me pc weer wou aanzetten, dat me hele pc niet boote. Dan moest ik eeerst me agp kaart soms wel tot 10x eruit trekken en er weer instoppen. En dan ging die weer gewoon normaal booten.

Het schijnt te liggen aan me stopcontact, die bevat geen randaarde. Ik weet niet hoe het met jou zit....

Het klinkt idd erg stom, maar bij mij werkte die pas weer nadat ik em eruit erin eruit erin tot ie het deed.............gl

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hem al paar keer eruit getrokken en erin gedaan maar probleem blijft.

heb in de search gevonden dat de a7a266 rev.1.03 geen AMD XP ondersteund die 0.13 gebakken is, is dit idd zo? Als dit zo is kan ik dus geen XP 2200+ gaan halen en hem in mijn mobo prikken? Als mijn mobo uberhaupt kan booten met die nieuwe cpu (zie vorige post).

Verwijderd

Ik heb precies het zelfde probleem. Heb van de week een andere processor op mijn asus A7V333 mobo gezet, er zit nu een Athlon XP2000+ op. Tot dus ver werkt het perfect. Maar ik kreeg de tip om er wat nieuwe koel pasta op te doen, dus ik kreeg een beetje koel pasta. voorzichtig de koeler van proc af gehaald en er een klein beetje op de koeler gesmeerd. na mijn idee niet te veel (maarja dat is toch een beetje moeilijk in te scahtten) toen de koeler weer op proc gezet. Pc weer aangezet. Patsboem meteen een melding in mijn Bios scherm. dat de cpu snelheid niet conform de processor snelheid was. Dwars dat ik ben natuurlijk de snelheid op 1,6 Ghz gezet en op nieuw rebooten, en ja hoor PC zit zo vast als een huis. Blijft zwart beeld. Weer naar bios toe en snelheid op 1,2 ghz gezet en dan start ie wel op. Wat zou bij mij het euvel kunnen zijn. Zelf denk ik dat mijn processor naar zijn frootje is of er moet een mobo probleem zijn. Maar wat zou ik het beste eventueel kunnen proberen.

Zelf zit ik te denken om mijn proc te testen bij iemand op zijn mobo en/of die gene zijn proc op mijn mobo.

Maar zou het door die pasta gekomen kunnen zijn?

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-08 10:14
Heb je al geprobeerd om je CMOS te resetten, daarvoor zit er zo'n jumpertje op je mobo ergens in de buurt van de batterij. Er is hier ook een comp met zo'n bord dus als het moet kan ik wel voor je opzoeken waar precies.
Maargoed: zet die jumper over de middelste en het tot dan toe lege pinnetje, start op, sluit af, zet jumper terug en start weer op en dan hoop ik dat je oefening in schietgebedjes van de afgelopen tijd heeft geholpen ;)

Verder moet je me toch eens uitleggen waarom je vage coolers op een a7a266 (weet je zeker dat het niet de a7v266 is :? )
Persoonlijk vind ik het een )*(%#%@$!()(_+^&($@C!^(*&(|?><|^%$&@$%*&(*&_()**^%#?>*&^*&%^ (ja al die shit hoort daar echt) chipset. Het is nou ook niet echt iets waarop je hard gaat zitten overklokken, en zeker niet met een thunderbird 1400. Overigens heb je met een palomino athlon xp nog de meeste kans dat ie het doet op dat mobo, ik heb zelf ook uitgebreid uit zitten zoeken wat er op zou kunnen en volgens mij doet ie het niet zo jofel met thoroughbred's.

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
Ken je niemand anders die even je CPU wil testen? Je zou hem ook naar een winkel kunnen brengen en vragen of ze hem daar willen testen. Meestal willen ze dat wel even voor je doen :)

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-08 11:10

Madrox

Oh, Pharaoh!

en een kleine tip om schade aan je core te voorkomen;

schroef eerst de fan van je koelblok af, verwijder clip. Doe koelpasta op de core, plaats het koelblok kaarsrecht. Met 1 hand hou je het zaakje kaarsrecht op de core, met de andere ga je de clip monteren. "t is een beetje lastig, maar geeft bij mij vreemd genoeg het beste resultaat. Niet vergeten de fan er daarna weer op te schroeven :+
Voordelen: je weet zeker dat ie er kaarsrecht opzet en de kans dat je zo de core beschadigd is vrijwel nihil. En in mij geval koelde ie daarna het allerbeste, na 3 montages (2x volgens het "standaard" schreef recept). Denk dat het ook te maken heeft met je pasta, als je een druppel op de core zet , in het midden en dan het blok erop zet ga je hem vanaf 1 kant aandrukken zodat de koelprut niet goed verspreid. Ja, je kan het van te voren verdelen, maar dan nog pers je het deels 1 kant op. hier heb je dus geen last van als je het blok er recht opzet.

In mijn geval: 3 montages
1) oude manier 44c 56+
2) oude manier 41c 50+
3) nieuwe man. 33c 40+

Xp2400+ icm. een simpel Glacialtech Igloo 2200 (wel een 4500 rpm 6inch fan op gezet)

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Verwijderd

Topicstarter
Yup ik heb asus ff gebeld en ze zeiden dat ik beter geen XP thoroughbreds op mijn mobo moet prikken. Das dus zwaar balen. Ze zeiden ook dat het niet zon goed idee is om met een nieuwe cpu een BIOS update te doen, is dit echt een groot probleem? Ik kan nl. alleen een nieuwe cpu kopen en dan BIOS updaten.
Het systeem van mij is bijna 2,5 jaar oud en toen waren de A7A266 en Athlon 1.4 wel ok.

Verwijderd

Topicstarter
heb net een amd xp 1600+ erin gedaan en het probleem blijft hetzelfde. ook heb ik mobo batterij eruitgehaald, maar mocht niet baten. wat is er nu dus kapot? cpu's, mobo, geheugen, of iets anders?

Verwijderd

Ik denk zo langzamerhand inderdaad het mobo zelf of het geheugen..... ;(

Verwijderd

Topicstarter
ook is het zo dat wanneer ik zonder videokaart de pc boot ik geen gepiep hoor vanuit het mobo. hetzelde geldt wanneer ik zonder geheugen boot en ik weet vrijwel zeker dat de pc speaker aangeloten staat. Dus blijkt hieruit 100% zeker dat mijn mobo kapoet is? Dat mobo aan/uit lichtje gaat wel aan en cd-roms, hd en ledjes spinnen/lichten wel op wanneer ik op de powerknop heb gedrukt. ik heb net trouwens de cpu's bij een zaak achtergelaten om ze te laten testen; ze hadden nu ff geen tijd om het te doen, dus mischien dat ze het morgen doen :(. wou nog vragen of ze ook mijn mobo wouden testen maar daarover deden ze erh moeilijk over zelfsal voor de cpu's. wil eigenlijk heel graag weten of het idd aan het mobo ligt.

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-08 10:14
Ik heb het vermoeden dat je bios dood is. Niet noodzakelijk overleden oid, maar hij doet gewoon niet wat jij wil dat ie doet (net als linux dus >:)).
Je kan em laten testen bij Flashbios.org. Hij kan em testen en eventueel een nieuw bios erop flashen. Of je moet iemand kunnen vinden waar je een hotflash uit kan voeren.

Verwijderd

Topicstarter
hen net de cpu's getest en ze doen het allebei. zelfs op de athlon 1.4 waar ik uit mijn frustratie een hoekje van de core heb gesloopt... een hoekje eraf maar hij doet het nog wel (je komt iig in windows met die cpu) dan is die cpu toch nog wel ok of niet? dus is het nu mijn mobo of geheugen?
een hotflash? uhm my bad maar ik weet niet echt wat dat is en hoe dat moet... ik ga wel nu ff in de search duiken. Maar als het idd mijn mobo is, is het toch erg raar; ik heb slechts een koeler zitten verwisselen en dan opeens mijn mobo/bios dood!? een avond ervoor deed ie het nog prima, kan dat gewoon? zonder echt aan hardware te veranderen mobo overleden?

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Nokko schreef op 18 oktober 2003 @ 19:48:
[...]

Je hebt de koeler toch niet eerst schuin erop gezet om dat eerste clipje erop te zetten? dat mag niet, gewoon recht op de 4 nopjes zetten en clipjes vastmaken :P
sure dude, op die manier is het met sommige koelers echt onmogelijk!

Bovendien raak je bij het schuin opzetten nooit de rand van de core, maar wel van de PCB van de proc. Niet dat je die kapot wil hebben, maar goed.

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman (F60) Cooper S (Stage 1 tuned)

Verwijderd

Topicstarter
ok ik weet intussen ongeveer wat hotflashen is :) uhm nu dus de vraag of iemand een a7a266 rev.1.03 heeft en de risico wil nemen om mijn BIOS te hotflashen.

overigens weten jullie het zeker dat het aan de BIOS ligt? of zit ik er weer naast net als bij die cpu?

heeft BIOS resetten niet (dmv batterij of soldeerpunten) hetzelfde effect als BIOS hotflashen?

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2003 21:46 ]

Verwijderd

misschien koelers verwisseld met je mobo in de kast nog ?
dan is je mobo verrot.

Verwijderd

Topicstarter
mijn mobo zat er idd nog in toen ik mijn koeler ging verwisselen, maar gaat je mobo dan al kapoet?

Verwijderd

He SinSpawn,

Ik heb hier een systeem staan zonder CPU, daarin kan je m testen. Ik woon ook op loopafstand van het Erasmus (MC), dus in het centrum.

Ik hoor het wel.

Verwijderd

CaDje schreef op 19 October 2003 @ 12:40:
Ik heb ook eens problemen gehad met m'n athlon 1400. Ik had toen een beetje Artic Silver gemorst en zo een paas L bruggen met elkaar verbonden. Ik heb toen alles weer schoon gemaakt en opnieuw probeert. En alles deed het weer :D.
so he heb jij ff mazzel gehad :7

Verwijderd

Topicstarter
Hi Radvo,

Dank je voor je aanbod, maar ik heb de cpu's al bij iemand getest en die deden het gewoon. Ik wil wel weten of mijn mobo kapot is of mischien voeding of geheugen (weet niet precies hoe dat getest moet worden, kan ik dat bij jou doen?)...enneh ik woon op loopafstand van die Erasmus (Economie), maar ik kan zonder probleem naar Erasmus MC gaan, want daar woont mijn oma op loopafstand :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2003 00:55 ]

Verwijderd

Hmm ik heb het ook een keer gehad dat m'n pc niks anders deed dan de hdd opspinnen.
Na een beetje kutten heb ik de bios gereset en toen werkte alles weer...

Verwijderd

Je kan even met de spullen langskomen. Je kan wellicht even de voeding testen e.d. Ik hoor het wel.

Verwijderd

Topicstarter
Heb nieuw moederbord ingedaan en nu doet hij het weer. Dus blijkbaar was het toch het mobo :(.
of de BIOS brak of hele mobo, hoe dan ook bedankt voor al jullie hulp.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 October 2003 @ 11:12:
Heb nieuw moederbord ingedaan en nu doet hij het weer. Dus blijkbaar was het toch het mobo :(.
of de BIOS brak of hele mobo, hoe dan ook bedankt voor al jullie hulp.
Denk de hele mobo. Verwacht nl. dat je met het plaatsen van de koeler iets te hard op het mobo hebt gedrukt, of dat de ondersteuningspunten van je mobo niet echt slim zijn gekozen ndoor de fabrikant. Als je mobo nl. iets te ver doorbuigt kunnen je sporen beschadigen (evt zelfs in de print), en dan doet ie niet veel meer.
Pagina: 1