Toon posts:

Na overklokken geen NTLDR, sata install werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beste mede tweakers,

systeem:
moederboard: GIGABYTE GA-7VAXP-A Ultra
processor: AMD 2600+ Barton :)
geheugen: 2x 256mb samsung DDR 333
ata harddisk: DiamondMax Plus 9 SATA 120gb
2e hd: 30gb maxtor schijf.

Ik ben gister zomaar eens begonnen met het overklokken van mijn mooie moederboardje maar dit ging nou niet helemaal precies zoals gewenst.. Op een gegeven moment had ik mn fsb wat te hoog gezet met Easy Tune 4 en viel mn pc uit. Toen ik opnieuw wilde opstarten kwam ik er echter achter dat NTLDR niet gevonden kon worden. Ik balen.... Daarna dan maar ff tweakeren voor een oplossing.

Stond er ergens dat je fixboot kon doen en daarna fixmbr. Dus ik doe dat... Vervolgens kan ik kiezen veilige modus, normaal enz... maar wat ik ook doe.. hij valt daarna meteen weer uit en reboot weer. Toen kwam ik dus op het idee om op mn 2e hd (wel ata 133) win xp te zetten en daar mn SATA partities te formatteren.. maar dit werkte echter ook niet want ik kan heel die SATA hd niet eens zien dan als ik in windows zit..

Het laatste wat ik probeerde is win xp opnieuw te installeren op mn SATA hd met behulp van f6 drukken en dan driver van hd installeren.. Als ik dat doe kan je daarna kiezen of je xp wilt installeren of wilt herstellen R je kent et wel... maar als ik 1 van die 2 opties kies krijg ik meteen een blue-screen met de foutmelding:

"stop 0x00000024 c0x001902fa,0xf89b5700,0xf89b5400,0xf81b2bef

ntfs.sys - adress F81B2BEF base at F814E000, datestamp 3D6DE5C1"

en kan ik zodoende dus de hd niet eens formatteren oid.

Het enige wat ik wil is gewoon weer een werkende windows partitie op mn SATA schijf... Liefst zonder formatteren, maar als het niet anders kan.... helaas dan maar :S

Please Help!!!

• genosis
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-03 19:23
heb je al eens checkdisk gedraaid vanaf de winxp cd? dat wil ook nog wel eens helpen...

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-03 17:43

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Heb je al teruggeclockt?
Controleer in je bios even of multiplyer ed. goed staan.

Verwijderd

Topicstarter
jah hij is al terruggeclocked..hardwarematige settings heb ik nooit aangezeten dus die staan ziezo nog goed..

en checkdisk kan ik niet draaien omdat ie dan zegt dat ie geen schijven kan vinden.. (ik heb die 30 gig schij nml losgekoppeld want het probleem is duidelijk op die SATA schijf.. Het rare is echter wel dat als ik opstart.. voordat ie zn cd boot gaat doen gaat is zn SATA schijven checken en dan vind ie em wel gewoon 120gig ok..

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-03 17:43

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Verwijderd schreef op 18 October 2003 @ 15:44:
jah hij is al terruggeclocked..hardwarematige settings heb ik nooit aangezeten dus die staan ziezo nog goed..
Wat denk je dat Easy Tune 4 doet?
Nogmaals:
Je hebt in je bios gecontroleerd of alle snelheden stonden zoals ze 'normaal' behoren te staan?

Verwijderd

Topicstarter
jaja bios is weer goed gezet... ik bedoelde alleen ik heb niet aan mn multiplier gezeten ofzo :) vandaar...

• pt0x
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01-2025

pt0x

Why are we here..

ik denk zelf dat dat prog Easy Tune wat je dus in windows draaid ervoor heeft gezord dat je NTLDR beetje dood is.
wat er dus op neer komt dat je NTFS tables corrupt zijn

dit concludeer ik omdat je een stop code krijgt:
Stop 0x00000024 etc

die 0x024 heeft te maken met je NTFS tables. het beste wat je kan doen is even op
microsoft technet kijken (zoeken) op deze code en daar een eventuele oplossing zoeken. (als die er zijn)
succes

Verwijderd

Topicstarter
dit is het enige wat ik kon vinden:

Stop 0x00000024 or NTFS_FILE_SYSTEM
This Stop message, also known as Stop 0x24, indicates that a problem occurred within Ntfs.sys, which is the driver file that allows the system to read and write to NTFS volumes.

ik kan verder alleen maar dingen over win nt vinden... niet xp :S
weet je zeker dat die harddisk niet kapot is? :( ik heb em nog maar 2 weken.. en volgende week heb ik een LAN party dus ik kan dat ding echt niet missen.. :S

plz help..

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

@ TS:

Windows XP en 2000 BSOD guide met daarin deze link :)
Mocht je probleem nog niet opgelost zijn, dan is er blijkbaar meer aan de hand. Hieronder vind je een lijst met alle MS Knowledge Base artikelen die met een bepaalde STOP foutcode te maken hebben:

0x00000024 NTFS_FILE_SYSTEM
veel leesplezier :)

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien ik volgende week naar de Core-lan moet leek et me wel verstandig nog ff een image te maken... ik hed dus eerst al die door elkaar gelopen NTFS partities weg moeten gooien en vervolgens een nieuwe install gedaan.. meteen een image gemaakt voor et geval dat et nogeens voorkomt :)

allemaal bedankt iig

grtz, wes
Pagina: 1