Toon posts:

Ping ip-adres lukt wel, maar naam ping niet

Pagina: 1
Acties:
  • 626 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een netwerk met 3 computers welke via een router op Wanadoo internet zijn aangesloten.

2 pc's werken zonder problemen in het netwerk en ook internet werkt daarop prima. Tot voor kort werkte mijn derde pc ook prima, maar sinds vandaag plotseling niet meer.

De pc ontvangt netjes een ip van de router. pingen naar een ip-adres op het internet werkt ook prima, maar pingen naar een domein op internet lukt niet. Via internet explorer worden ook geen pagina's weergegeven. Er stond geen dns in gevuld, dus deze handmatig ingevoerd maar dat bood ook geen soelaas.

Iemand een idee wat dit kan zijn?

Verwijderd

je moet wel op de pc met problemen de router als gateway instellen, en dan de dns van je isp invullen..
Het lijkt erop dat ie geen dns communicatie krijgt.. probeer eens een ping naar de dns servers, werkt dat niet probeer dan eens een firmware upgrade van je router... wil ook wel eens helpen

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
Kun je wel pingen naar je andere 2 pc's in je netwerk? Als dat ook niet lukt, dan denk ik dat er iets met je netwerk instellingen aan de hand is ;)

• Mathijs1
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Probeer ook eens een andere netwerkkaart, altijd lullig als je na uren klooien erachter komt dat het met een andere kaart wel goed lukt...

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

Met het DOS commando nslookup kan je een naam bij een IP adres zoeken. Dan zie je als het goed is ook meteen welke DNS server jouw PC probeert te raadplegen.

Dus bv:
nslookup 62.63.64.65

Wees consequent, maar niet altijd

• reiker
  • Laatst online: 16:30

reiker

dan jij!

Ik heb zo'n probleem ook, waar ik nu achter ben is dat mijn computer via mijn internet-dns server probeert een naam bij een ip van mijn interne netwerk te zoeken... Dat lukt natuurlijk niet. Is er een mogelijkheid om dat in de router te fiksen?

[ Voor 3% gewijzigd door reiker op 20-10-2003 10:54 ]

Zo gezegd, zo gedaan.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:04

job

reiker, zorg ervoor dat je bij de dns van je pc, het ip van je router invult.

Verwijderd

Bij windows 95/98/me zou je dit ff kunnen proberen: (lol daar moest dus / me staan) :)

1. Open via configuratiescherm, Software, Windows-setup, Communicatie
2. Verwijder "Externe toegang" (WinME = "Inbelnetwerk")
3. Start de computer NIET opnieuw op!

4. Open regedit (Star, Uitvoeren, Regedit)
5. Ga naar sleutel: HKEY_LOCAL_MACHINES\System\CurrentControlSet\Services\

Verwijder - Winsock en Winscock2 uit de map Services

Ga nu naar de map VXD

Verwijder - AFVXD, DHCP, MSTCP, WINSOCK, WINSOCK2

6. Start de computer NOG STEEDS NIET opnieuw op!
7. Heraal stap 1 en 2 alleen nu voeg je "Externe toegang/inbelnetwerk" weer toe!

De sleutels zullen opnieuw worden aangemaakt in het register, nu kun je de computer wel opnieuw opstarten ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2003 11:12 ]

Verwijderd

Dns probleem :)

• Ook
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

Nou als ie het met jouw geweldige adviezen nog niet kan oplossen weet ik het ook niet meer :/

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

linux
code:
1
echo "nameserver 1.2.3.4" > /etc/resolv.conf

1.2.3.4 ff vervangen voor je DNS ip should do the trick :9
Pagina: 1