Toon posts:

[JBuilder 9] meerdere classes lukt niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik werk onder Windows normaal met JCreator en die doet het gewoon goed met mijn Applet. De applet bestaat op dit moment nog uit twee klassen in twee .java bestanden in dezelfde directory. Als ik allebei de bestanden toevoeg aan een JCreator project, dan kan ie zonder problemen compilen en uitvoeren.

Nu dacht ik: dat moet ook onder Linux kunnen (RedHat 9 en een beetje RawHide)! Uitvoeren van de door JCreator gecompilede .class-bestanden gaat wel met de nieuwste SDK, en de Applet werkt ook goed, maar Borland JBuilder 9, de IDE die ik gebruik, wil de .java-bestanden niet compilen.

Het probleem is dat JBuilder niet allebei de .java-bestanden tegelijk behandeld, waardoor de klassen elkaar niet kunnen 'aanspreken'. De error:
[quote]"HoofdKlasse.java": cannot resolve symbol: class SubKlasse in class HoofdKlasse at line 21, column 9[quote]

Hoe krijg ik JBuilder wijsgemaakt dat ie allebei de bestanden 'tegelijk' compiled? Overigens wil de applet commandline (javac *.java) wel compilen!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:03

Robtimus

me Robtimus no like you

De tweede klasse toevoegen aan het project al geprobeerd? JBuilder weet gewoon niet dat ie hem mee moet compilen, en is niet zo slim om gewoon alles in de directory te compilen.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb allebei de .java bestanden toegevoegd aan het project, en in die bestanden staan de twee klasses. Dan zijn toch beide klasses toegevoegd aan het project?
Of bedoel je wat anders, en zo ja, hoe moet ik dan een klasse toevoegen aan het project?

• MrBucket
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-10-2022
Hmm... en heb je je classes in een package zitten? Mijn ervaring is dat als 'ie symbolen niet kan vinden, dat er meestal iets niet in de haak is met je package/directorystructuur.

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:03

Robtimus

me Robtimus no like you

Verwijderd schreef op 18 October 2003 @ 17:08:
Ik heb allebei de .java bestanden toegevoegd aan het project, en in die bestanden staan de twee klasses. Dan zijn toch beide klasses toegevoegd aan het project?
Of bedoel je wat anders, en zo ja, hoe moet ik dan een klasse toevoegen aan het project?
Theoretisch gezien zou dat moeten werken.

Probeer anders eens een nieuwe class te maken (File | New, dan Class), en daarin de inhoud van je subklasse te pasten.

Ik heb hier thuis geen JBuilder, maar als je er nog niet uitkomt zal ik maandag op school eens kijken.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Verwijderd

Topicstarter
MrBucket schreef op 18 October 2003 @ 17:45:
Hmm... en heb je je classes in een package zitten? Mijn ervaring is dat als 'ie symbolen niet kan vinden, dat er meestal iets niet in de haak is met je package/directorystructuur.
Sorry, zo geweldig thuis in Java ben ik nou ook weer niet. Ik weet nog niets van packages, dus je vraag kan ik niet beantwoorden... Ik zal zo eens kijken of dat met die nieuwe class van IceManX werkt... Alvast bedankt voor de moeite!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-08 18:56

alienfruit

the alien you never expected

Ik zal er morgen eens naar kijken, ik heb er tot heden nog geen problemen meegehad. Moet wel bekennen dat ik nog niet veel gewerkt heb met JBuilder, maar meer tijd heb besteed aan C++BuilderX. Wat ik eerlijk gezegt wel een mooi programma is, nu alleen nog de juiste mobiele telefoons :)

Verwijderd

als ik me niet vergis krijg je deze foutmelding als je .java bestanden niet in de source directory van je project staan.

Je kan in de project properties je src dir instellen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 October 2003 @ 15:33:
als ik me niet vergis krijg je deze foutmelding als je .java bestanden niet in de source directory van je project staan.

Je kan in de project properties je src dir instellen.
Appelmeloen wint de jackpot! Dat was 'm inderdaad! Bedankt allemaal, ik ben weer een stuk wijzer geworden :) !
Pagina: 1