Toon posts:

8 pc's mandrake 9.1

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier 8 dezelfde pc"s staan, en zou via het 100Mbit netwerk de HD van 1 geintaleerde pc naar alle andere willen kopieren.
Wat voor progie kan ik daarvoor het best gebuiken?
Is het slim om eerst een IMAGE van de HD te maken?

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:09

JaQ

Verwijderd schreef op 18 October 2003 @ 12:49:
Ik heb hier 8 dezelfde pc"s staan, en zou via het 100Mbit netwerk de HD van 1 geintaleerde pc naar alle andere willen kompieren.
Wat voor progie kan ik daarvoor het best gebuiken?
Is het slim om eerst een IMAGE van de HD te maken?
dd ?

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-04 06:42

Swerfer

Hmm...

Gebruik Ghost om een image te maken, en zet die image dan op de overige pc's. De pc's moeten wel gelijk zijn, vooral als het om een windows besturingssysteem gaat.

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 31-03 15:17

Valium

- rustig maar -

Partition image is een zeer uitgebreid systeem wat hier de oplossing zou bieden. Dat is een linux-based "ghost-achtig" product. Je kunt daarmee een image-server opzetten waar je dan een image vanaf kunt trekken voor de andere 7 PC's.

(Misschien iets om Mandrake 9.2 te installeren trouwens? Die is net uitgekomen.)

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
ghost4unix
What is it?
g4u ("ghost for unix") is a NetBSD-based bootfloppy/CD-ROM that allows easy cloning of PC harddisks to deploy a common setup on a number of PCs using FTP. The floppy/CD offers two functions. First is to upload the compressed image of a local harddisk to a FTP server. Other is to restore that image via FTP, uncompress it and write it back to disk; network configuration is fetched via DHCP. As the harddisk is processed as a image, any filesystem and operating system can be deployed using g4u. Easy cloning of local disks as well as partitions is also supported.

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Swerfer schreef op 18 October 2003 @ 12:55:
Gebruik Ghost om een image te maken, en zet die image dan op de overige pc's. De pc's moeten wel gelijk zijn, vooral als het om een windows besturingssysteem gaat.
Lees je uberhaupt wel in welk subforum je zit ? :/

DD kan je gebruiken, maar dan moet je schijven liggen ontkoppelen wat niet zo handig is...
Maar als ik me niet vergis heeft Mandrake 9.2 een feature waardoor je de installatie als script kan uitvoeren op andere bakken :)

Dus 1x installen, file op floppy en dan auto install op de andere...

Verwijderd

Mandrake heeft, net zoals redhat, na de installatie een kickstart.cfg file aangemaakt, waarmee alle opties die jij gebruikt hebt om te installen te gebruiken zijn op de andere machines. Dat is optie 1. Optie 2 is dat je de andere machines op laat booten vanaf rescue cdrom, om vervolgens via ssh een image over te pompen.
code:
1
clientX# /usr/sbin/sshd

code:
1
2
3
master# for i in $(seq 8); do
>         dd if=/dev/hda | ssh root@client$i dd of=/dev/hda
> done

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2003 17:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Waar kan ik dat Kickstart.cfg vinden?

Verwijderd

NOS policy - updated 01/04/03

Dat word zowel tijdens het installen verteld, als dat het met een simpele find(1) te vinden is. Zie onze policy mbt dit soort replies. Simpele zoekvraagjes zijn hier not-done. Op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.