Toon posts:

Laptop met GPRS verbinding wel Internet, geen MSN messenger?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij helpen met het volgende?

Ik kan met mijn laptop via een GPRS verbinding prachtig internet pagina's bekijken, maar aanmelden met MSN Messenger 6 lukt voor geen meter... Iemand een idee?
Mijn MSN settings zijn goed, want het zijn de zelfde als op mijn PC (nee daar ben ik niet al aangemeld :D)

Paar gegevens (beetje onnodig misschien, aangezien ik echt wel een goede GPRS verbinding heb):

GSM: Nokia 6610 via Infrarood GPRS van T-Mobile
Windows XP Pro met MSN Messenger 6

Verwijderd

Topicstarter
Nou ben ik heel de dag al aant proberen... MSN Messenger wil gewoon niet aanmelden :(
Firewall etc ook al uitgezet.
iemand die me kan helpen, iemand die ook via GPRS msn't misschien. Dank bij voorbaat.
//edit
Nu nog eens geprobeerd met Trillian, dan connect hij wel, maar verbreekt binnen 1 seconden. NIet eens mijn contactenlijst in beeld.
Ook via Trillian Yahoo network geprobeerd. Iemand een idee. PLease want dit is mijn enigste comminicatie op mijn werk (op een boot)|:(

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2003 13:34 ]

Verwijderd

Al geprobeerd om je firewall uit te zetten?

sorry had niet goed gelezen |:(

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2003 20:25 ]

Verwijderd

Misschien blokt T-Mobile die poorten of zo? Ik zou hun klantenservice even bellen als ik jou was.

Verwijderd

Ja zal dat het kunnen zijn? zal morgenochtend eens proberen of ik ze te pakken krijg

• ludo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04-2024
Heb vandaag ook m'n laptop draadloos aan m'n gsm geknoopt. Heb net geprobeerd te msnen en het werkte gewoon in een keer. Heb niks in hoeven stellen ofzo. Dit is met Telfort over gprs.
Heb je een speciaal gprs abo bij t-mobile? Of niet? Volgens mij zitten er bij t-mobile een aantal beperkingen aan het gebruik van gprs als je niet zo'n gprs actief abo ofzo neemt. Maar ik weet niet zeker of dat hier mee te maken zou hebben...

[ Voor 3% gewijzigd door ludo op 19-10-2003 20:33 ]

Verwijderd

ik heb T-Moblie GPRS-Actief, dus maar alles werkt alleen MSN niet, vreemd toch?

Verwijderd

het probleem ligt denk ik aan tmobile. Je kunt niet op een poort connecten of je zit via een proxy die alleen http requests accepteerd. Ik heb het zelfde met orange. deze hebben het zo opgelost:
2 apn's :
eentje die heet internet. Dit is voor normaal internet.(msn ftp enz) zonder proxy
andere is wap. Dit is alleen voor het bekijken van internet pagina's. Hierbij kan ik alleen via een proxy webbestanden ophalen.

misschien heeft tmobile ook wel 2 van deze instellingen?

wapag imsn werkte webbased totdat MS het netwerk omgooide:
Because of Microsoft's MSN poilicy, it is no longer possible to login at this moment
Sorry for the inconvenience

Verwijderd

Dus wat zou ik kunnen doen? T-Mobile bellen en vragen of ze dat blocken? toch raar vin ik wel internetpagina's maar geen simpele MSN Messenger Connection :S pfff

Verwijderd

Topicstarter
Ja hoor lekker weer! net gebeld met t-MOBILE en hun zouden het niet weten misschien is MSN verkeerd gedownload? en wat is MSN? en Wat heeft uw laptop met ons te maken...
>>zucht<< wie kan mij verder helpen AUB!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-11 07:03

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Ook met Orange share is het geen probleem om te msn-en

/dev/null

Verwijderd

Topicstarter
Ja zit ik dan met mijn 2jarig T-mobile abbo :S kan dit toch wel oplossen hoop ik? GPRS is toch GPRS? Wie heeft er T-Mobile en GPRS en wel MSN op zijn Laptop?

Verwijderd

Is msn-en over gprs duur?

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:00
kan je ook niet webbased msn?

via www.mijnmessenger.nl

CISSP! Drop your encryption keys!

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-11 15:23
Ik gebruik ook PC+Infrarood > Nokia 6100, met KPN DirectInternet.
Waarom gebruik je GPRS? Het hoeft niet eens via GPRS, voor GPRS betaal je nog voor je aantal bytes die je hebt verzonden/ontvangen.

Ik heb een connectie gemaakt, ipv 56k modem selecteer je dan je infraroodpoort, connect je telefoon en laat je computer inbellen. Dan gaat het gewoon van je belminuten af.
Ik had hier over nog met T-Moble gebeld, paar keer zelfs.

MSN werkt gewoon hier goed met Nokia6100+Infrarood+PC+Win2k

Verwijderd

Topicstarter
Mijn Messenger geprobeert, kom er gewoon niet op. Microsoft natuurlijk ook alweer geblockt:

MSN Messenger Account Setup

Contacting server... logging in... requesting data... failed!

Sorry, our server is currently experiencing technical difficulties. Please try again later. Details:

Server did not return fields for transport registration.

Return

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar GPRS of Inbellen, GPRS is toch goedkoper als je af en toe een berichtje plaatst? Ik bedoel anders kun je net zo goed je contact persoon bellen (in holland dan natuurlijk)
Toch bedankt voor je reactie. Maar ik wil gewoon MSN via GPRS van T-Mobile is het dan allemaal zo moeilijk te realiseren?

en idd ik ga gewoon nog paar keer T-Mobile bellen!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2003 14:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het is me nu gelukt om via MIJNMessenger in te loggen, werkt bijna nooit, maar nu dus wel en het werkt voor mij in iedergeval perfect! Dank je laurens0619
Pagina: 1