Probleem installatie Glftpd 1.26 onder RedHat 9.0

Pagina: 1
Acties:

• Impulsive_nl
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-04 20:33
Ik probeer Glftpd werkend te krijgen op een pc waar RedHat 9.0 op draait. Helaas is dit tot op heden nog niet gelukt.

Ik heb de installatie uitgevoerd met het install script, er worden geen foutmeldingen weergegeven. Maar wanneer ik probeer in te loggen, dit doe ik vanaf diezelfde pc "ftp 127.0.0.1". Krijg ik de volgende melding:

Connected to 127.0.0.1 (127.0.0.1).
421 Service not available, remote server has closed connection

Ook na een handmatige install die beschreven staat in de glftpd manual loop ik tegen dezelfde melding op.

Na het handmatig opstarten van glftpd krijg ik de volgende melding in "/var/log/messages"

getpeername (/usr/local/etc/glftpd/glftpd): Socket operation on non-socket

Na zoeken op google ben ik ook niets wijzer geworden, weet iemand wat het probleem is??? :?

• MikevanEngelen
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20-04 19:33
Weet je zeker dat je niet een huidige ftp daemon op poort 21 hebt lopen...
Ik geloof dat redhat wu-ftpd en/of vsftpd standaard installeerd...

Verder mocht Glftpd niet werken is pure-ftpd of proftpd een goed alternatief (kan ik beide aanraden, ook voor professionele setups).

EDIT: Het is ook mogelijk dat Glftpd eerst wil dat jij wat in zijn config veranderd.
Kijk dan eens in /etc/glftpd.cf of .conf (oid)

[ Voor 20% gewijzigd door MikevanEngelen op 18-10-2003 12:34 . Reden: toevoeging ]

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Impulsive_nl schreef op 18 October 2003 @ 12:18:

Ook na een handmatige install die beschreven staat in de glftpd manual loop ik tegen dezelfde melding op.

Na het handmatig opstarten van glftpd krijg ik de volgende melding in "/var/log/messages"

getpeername (/usr/local/etc/glftpd/glftpd): Socket operation on non-socket
Dat komt doordat je glftpd niet handmatig op kunt starten, dat moet via inetd, zoals ook in de docs staat vermeld :)

• Impulsive_nl
Nee er stond nog geen standaard ftp deamon geinstalleerd. Glftpd luistert ook gewoon op poort 21.

En in de config file kom ik ook niets tegen wat ik zou moeten veranderen, ik gebruik overigens nog de standaard glftpd.conf

• Impulsive_nl
blaataaps schreef op 18 October 2003 @ 12:39:
[...]

Dat komt doordat je glftpd niet handmatig op kunt starten, dat moet via inetd, zoals ook in de docs staat vermeld :)
Ok thnx weet ik dat ook weer, maar ook na het opnieuw opstarten van xinetd lukt het nog niet :?

• Impulsive_nl
Probleem opgelost :) !!!Na veel gekloot is het eindelijk gelukt kheb in de xinetd.conf file de parameter megegeven dat "DNS resolving" gedisabled moest worden en toen kon ik pas inloggen :)

Bedankt voor het meedenken mensen

[ Voor 16% gewijzigd door Impulsive_nl op 18-10-2003 16:48 ]

Pagina: 1