Toon posts:

SIS 6326 WinXP driver

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik draai nu (nog altijd) op Windows ME met als beeldkaart SIS 6326 8mb.
Ga binnekort wel een nieuwe kaart kopen, maar wil vanavond een format doen, en er Windows XP opzetten. Nu heb ik voor mijn modem enzo al allemaal de drivers gevonden, maar voor die SIS 6326 heb ik al liggen zoeken, en op de site van SIS kan je niet kiezen voor XP, en als ik op google zoek, kom ik maar onbetrouwbare site's tegen, en soms zelfs een driver voor Xp met als size 112kb. Dat betrouw ik niet echt, en als ik dan iets vindt wat er op kan trekken, moet je 5EUR betalen.

Hebben ze eigenlijk wel drivers voor WinXP van die kaart? En waar vindt ik die dan?

PS: op voodoofiles.com staan ze er ook niet bij

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Daar heb je volgens mij geen specifieke drivers voor nodig hoor, als ik me goed herinner
(* alt-92 heeft ook nog zo'n kaart)

[ Voor 9% gewijzigd door alt-92 op 18-10-2003 12:20 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:56

momania

iPhone 30! Bam!

idd, daar zal je waarschijnlijk niet eens aparte drivers voor nodig hebben.
En waarschijnlijk heb je die modem driver ook niet eens nodig, de meeste hardware (zeker de iets oudere) wordt gewoon standaard ondersteund in windows xp ;)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
Geen drivers? Ik heb er nogtans een CD van, maar denk niet dat ie Windows XP ondersteunt, is al 3jaar oud ofzo.

Dus gewoon laten zo? geen drivers?

edit: Maar waarom staan er dan op de site van SIS wel drivers voor die kaart? (spijtig genoeg tot en met Win2000)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2003 12:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb er de CD bijgehaald. Wel geen doos, alleen cD. Hij is van "Palit" Er staat op: Daytona CD-ROM ver. 034 VGA driver compact disk. En bij de installation instructions staat ook dat je de VGA kaart er moet inproppen, dan Win95,98 of NT laden, dan wizard pakken, en dan driver installation doen

Wat denken jullie hier allemaal van? Gewoon geen drivers?

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op 18 October 2003 @ 12:25:
edit: Maar waarom staan er dan op de site van SIS wel drivers voor die kaart? (spijtig genoeg tot en met Win2000)
Waarom denk je nou?
Omdat de kaart standaard ondersteund wordt in windows xp worden er geen aparte drivers uitgebracht.

Ga het nou maar gewoon proberen ;)
Sowieso wordt elke vga kaart iig als default vga kaart ondersteund, dus beeld krijg je altijd.

[ Voor 17% gewijzigd door momania op 18-10-2003 12:32 ]

Verwijderd

De SiS 6362 wordt door Windows XP gewoon standaard ondersteund, drivers zijn dus niet nodig.
De reden dat er voor Windows 2000 wel drivers zijn is vrij simpel, dit OS ondersteunde de kaart nog niet standaard.

Verwijderd

Topicstarter
Ahzo, op site van palit staat de driver voor de SIS 6326, maar ook weer alleen voor Win2k en NT4.0.

OK, zal het gewoon laten, hoop dat ie goed werkt

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-05 13:12
Ik zou zeggen, probeer het, misschien ondersteunt XP die kaart out-of-the-box (is nl. een vrij populaire kaart geweest een jaar of 4 geleden). Hij wordt ook door Windows 2000 ondersteund (ik heb 'm hier draaien), met of zonder externe drivers. Ik denk zonder.

Mocht het niet werken, dan kun je voor erg weinig geld een betere kaart kopen ;)

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Verwijderd

Topicstarter
ben van plan om binnenkort een Geforce 4 MX 440 te kopen ter vervanging, maarja, wil vandaag nog een format doen, en dan XP erop. Beeld krijg je zobieso, wist ik wel :) Maarja, wil natuurlijk ook wel filmpies en nog een paar games spelen die er goed op draaien.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Mja, je ziet het snel genoeg hoor, check je display properties; zie je bij advanced de chipset van de kaart vermeld wordt-ie uit de driver-db van XP zelf al gehaald.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik ga binne een kwartiertje ofzo beginnen met mijn format en XP erop.

Nu moet ik zeggen: heb het nog nooit gedaan.

Ik ben 16 en doe informatica pas van dit jaar, maarja, wat hebben we al gedaan: Pentium 1's in elkaar flutsen, partioneren, en windows 2000 instaleren, en beetje netwerk opstellen, dus nog niet echt format met XP.

Nu, ik ga het zo doen: Heb paar belangrijke bestanden op CD gebrandt. Ga gewoon Windows XP Pro nederlands in de CD-rom, dan doe ik restart, in bios Cd op eerste boot-device, dan start "normaal" de installatie, en dan moet ik ergens kiezen tss upgrade en format als ik me niet vergis!? dan pak ik format eerst, dus dan format hij, en installed hij Windows XP, en is men pc klaar.

Juist? Moet ik nog ergens opletten ofzo?

Hoop dat het werkt, is enigste pc hier thuis, en als hij kapoet is, mag ik naar de winkel met mijn geld :)

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op 18 oktober 2003 @ 18:46:
Nu, ik ga het zo doen: Heb paar belangrijke bestanden op CD gebrandt. Ga gewoon Windows XP Pro nederlands in de CD-rom, dan doe ik restart, in bios Cd op eerste boot-device, dan start "normaal" de installatie, en dan moet ik ergens kiezen tss upgrade en format als ik me niet vergis!? dan pak ik format eerst, dus dan format hij, en installed hij Windows XP, en is men pc klaar.

Juist? Moet ik nog ergens opletten ofzo?
Als je niks hoeft te bewaren van de harde schijf, dan moet je het gewoon doen.
Al doende leert men :)
Dat is ook beter dan dat wij alle stappen voor je voor gaan kauwen.

Dus: cd erin, booten en volg de instructies :)

Kom je ergens niet uit, gebruik dan de search om een oplossing te zoeken. Veel dingen zijn nml. al een keer gevraagd op GoT.
Neem anders ook even hier een kijkje: Windows Operated Systems - FAQ

Nu moet je er verder wel uit komen denk ik, dus ik doe dit topic op slot en gooi je in het diepe.
Succes :Y)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.