Toon posts:

ADSL op 2 computers

Pagina: 1
Acties:
  • 88 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb nu dus de oplossing om het USB ADSL modem op mijn tweede computer aan te sluiten als ik daarop wil internetten, maar dan kan er maar 1 iemand internetten. Een netwerk zal er niet komen want dat willen Pa en Ma niet... Maar is er een andere oplossing? een splitsing ofzo waarop ik het modem aansluit die het naar 2 kabels maakt, zodat ik op 2 computers kan netten... Ik wil alleen internetten, hoef geen bestanden van die andere computer en geen kaartjes in de computer erbij... Dat wil ma niet... Is er zoiets?

Ik heb overigens oudere computers dus geen USB 2.0

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Nee je zou echt een netwerkje moeten aanleggen; of een router (in combinatie met
een ethernet modem) welke ook een netwerk vormt.

Andere oplossingen zijn er niet.

[ Voor 12% gewijzigd door avon op 18-10-2003 12:08 ]

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:49

GaMbiNo

1337

Het enige dat je kan doen is een kleine hardwarematig routertje te installeren...

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:33
Ik snap je probleem niet ... In je andere topic zit je te mauwen dat er geen kabels gelegd mogen worden van de ene naar de andere computer, maar nu begin je ineens over het aanleggen van kabels ... :?

Leg dan gewoon een netwerkkabel van de ene naar de andere pc --> probleem opgelost en iedereen is blij :)

-

Verwijderd

AvOn schreef op 18 October 2003 @ 11:56:
Nee je zou echt een netwerkje moeten aanleggen; of een router (in combinatie met
een ethernet modem) andere oplossingen zijn er niet.
Met een router heb je toch ook een netwerk? :+

• Pieter.txt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:45
deze router is een oplossing: http://www.draytek.nl/vigor.php?show=2200usb

O'Toole's Commentary on Murphy's Law: Murphy was an optimist.

• RoccoS
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05 16:24
router met usb-modem is geen oplossing, moet één computer alsnog altijd aanstaan om op de andere te kunnen internetten. Simpelste oplossing is netwerkkabel tussen de twee computers en internet connection sharing gebruiken van Windows, of een vergelijkbaar programma gebruiken om de verbinding te delen.

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-04 01:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

RoccoS schreef op 18 October 2003 @ 12:01:
router met usb-modem is geen oplossing, moet één computer alsnog altijd aanstaan om op de andere te kunnen internetten. Simpelste oplossing is netwerkkabel tussen de twee computers en internet connection sharing gebruiken van Windows, of een vergelijkbaar programma gebruiken om de verbinding te delen.
? Volgens mij draai je het om.

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:37
gewoon 2 netwerkkaarten kopen die via usb zijn aan te sluiten, en daar een crosslinkkabel tussen

Tijd van werken, tijd van rusten

Verwijderd

Topicstarter
"In je andere topic zit je te mauwen dat er geen kabels gelegd mogen worden van de ene naar de andere computer, maar nu begin je ineens over het aanleggen van kabels"
Huh? Ik snap je ff niet. Mij boeie die kabels geen ene flikker, waar het om gaat is de kaart: de computer moet open en da wil ma niet :(
"gewoon 2 netwerkkaarten kopen die via usb zijn aan te sluiten, en daar een crosslinkkabel tussen"
Sluit je die kaarten dan op je USB aan? en dan een crosslinkkabel? Dus de computer hoeft niet open(dat is het probleem)?

• Casteloni
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:09
Wat je eventueel ook kan proberen is het draadloos op te lossen. Dus 2 USB WLAN-kaartjes in beide computers ( ze hoeven niet open) en daarmee proberen een netwerk op te zetten.

Het nadeel hiervan is wel dat je toch 1 computer aan moet laten staan wil de andere internetten.

[ Voor 3% gewijzigd door Casteloni op 18-10-2003 12:29 ]

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Koop anders een usb ethernet adapter en een netwerk kabel. Zo heb je een netwerk, maar dan met usb en dan hoef je de pc niet open te doen. Verwacht wel geen hoge snelheden om bestanden te kopieren, maar voor gewoon te internetten is het voldoende.

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Kom op, dit is zo basic, zoals je in je andere topic ook al werd verteld. Met Google zijn echt zoveel manieren te vinden om 2 PC's bijvoorbeeld via USB aan mekaar te hangen :/

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.