[Apache] Geen site op eigen IP

Pagina: 1
Acties:

• SnakeMind
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-09-2025

SnakeMind

Silence...

Topicstarter
Voordat een ieder gaat roepen dat je je site via je interne ip kan benaderen, forget it.
Wat ik heb, is dat ik meerdere sites host op mijn internet ipadres. Ik wil dus ook deze sites kunnen bekijken, en dat gebeurt op hostname.
Als ik dus in de browser een van de sites benader, krijg ik niets terug (uiteraard, daar is het interne adres normaal gesproken voor).
Is het nu gewoon een kwestie van intern de name server aanpassen om de sites te kunnen bekijken of heb ik gewoon pech?
Ook als ik een site laat forwarden, kom ik er niet bij, dus bijvoorbeeld, in dit geval host alphamega mijn site, en stuurt dit ipadres door.
Als ik de site dig, zie ik ook gewoon het alphamega adres. Toch zie ik deze pagina niet. Is dit hetzelfde principe? Van "buiten" zie ik de pagina's wel..........
edit:

Tis trouwens een dsl (tiscali) verbinding met een getweaked modem. Nat is geconfigureerd op de router (router/firewall linuxsysteem) en niet op de modem.

[ Voor 15% gewijzigd door SnakeMind op 18-10-2003 11:33 ]

Still Cripple as Hell

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-05 17:29

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Klopt, intern zal je machine zien dat hij op het interne adres wordt aangeroepen, en daarvoor heb je geen namevirtualhost staan. Makkelijkst zou zijn om gewoon een random internetporxy te nemen, zodat je toch gewoon extern connect (alleen is het wat trager) en anders kun je idd de interne view van je dns server aanpassen en alsnog voor je interne ip ook alle namevirtualhosts aanmkaen...

Verwijderd

Je moet intern een dns gaan draaien, die voor de door jou gehoste sites het interne ip van de server doorgeeft, en alle andere dns requests gewoon doorroute naar je internet gateway of isp dns.
Je kan ook, als je maar weinig werkstations intern hebt de hostnames aanhet interne ip koppelen via de hosts file die je vind in de windows directory system32/drivers/etc

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:56

momania

iPhone 30! Bam!

Of gewoon je host file aanpassen...

edit:

traaag... ^^ dus ;)

[ Voor 37% gewijzigd door momania op 18-10-2003 11:40 ]

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• SnakeMind
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-09-2025

SnakeMind

Silence...

Topicstarter
In ieder geval zullen al deze oplossingen traag zijn, maar wel werken :)
en zo te zien is het inderdaad het makkelijkste om de dns goed te configureren...
Even meteen een ander vraagje wat ik toevallig in mijn startuplog zag, apache geeft aan dat er een "virtualhostoverlap" is en "first has precedence". Toch heb ik de virtualhosts staan zoals het wordt aangeraden door apache zelf, en ik ook overal ben tegengekomen...
dus:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
NameVirtualHost *:80

<VirtualHost *:80>
    ServerAdmin lala@teletubbies.land
    DocumentRoot /var/www/sites/domein1
    ServerName domein1
    ErrorLog logs/domein1-error_log
    CustomLog logs/domein1-access_log common
</VirtualHost>
<VirtualHost *:80>
    ServerAdmin lala@teletubbies.land
    DocumentRoot /var/www/sites/domein2
    ServerName domein2
    ErrorLog logs/domein2-error_log
    CustomLog logs/domein2-access_log common
</VirtualHost>

Dit is volgens mij toch precies zoals het moet.... klopt het dan dat apache zo'n melding geeft bij het opstarten? En is die melding dan gewoon to be ignored?

Btw: die *:80 heb ik ook al gewoon met alleen * en met het externe ip-adres geprobeerd.

Still Cripple as Hell