Game/Internet Café starten? (zaandam)

Pagina: 1
Acties:
  • 672 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-04 11:23

Collaborator

You! Cake or Death?

Topicstarter
Heej, een vriend/kennis, uit zaandam heeft een kledingwinkel met grote maten, nu is hij pas verhuisd naar een ander pand, maar aan zijn oude pand zit hij nog tot 2007 vast.
Hij kan het natuurlijk weer doorverhuren, maar hij wil er liever iets zelf mee doen.
Nou was ik toevallig gisteren bij hem, en toen bood hij aan om in die ruimte een internet/game café te starten.

Nou wilde hij zelf alleen een internet café, en om te kunnen concureren met een ander café in de stad wilde hij 2/3 euro per uur vragen (het andere café vraagt 4 euro)
Maar ik vertelde hem dat je dan 's avonds bijvoorbeeld game avonden te houden, met CS WC UT Q3 enz. dat je het verhuurt aan een groepje, als je dat voor een leuke prijs doet, met een goede sfeer, en lekker eten/drinken, lijkt het mij een heel goed idee.

Nou ben ik zelf nog maar 16 (hij is 30 ofzo) maar hij weet dat ik wel verstand van computers heb 8) B) Dus nou wilde hij het zo regelen, dat hij alles financiert, en ik een aantal avonden in de week langs ga om alles weer op orde te houden in de pc's (iemand anders blijft overdag in het café.

Dus hij financiert alles en ik verzin game avonden, onderhoud de pc's en dat soort dingen en hij regeld alle zakelijke dingen. Natuurlijk zal ik er ook wel wat aan verdienen (iig meer dan die 2.90 bij de AH :X)

Is het ook mogelijk om bv. gesponsord te worden, en dat wij bv hun logo als wallpaper instellen of iets dergelijks :Y)

Lijkt dit jullie een rendabel, haalbaar idee?

Het is dus in Zaandam, vlakbij het centrum (vlakbij een parkeerplaats waar vaak de kermis/ markt is)

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-05 22:18
Haalbaar zal het vastwel zijn, maar je moet natuurlijk heel erg rekening houden met wat voor spellen je wilt gaan spelen. En dan doel ik vooral op de specificaties van de PC's, want internetten kan je al goed met een P2 333 Mhz, maar voor de wat nieuwere spellen heb je toch zeker al snel een AMD Athlon XP 1800+ voor nodig met een vrij zware videokaart. En dan vraag ik me af, verdien je dat terug door 's avonds game-avonden te organizeren en is er wel animo voor?

En je moet ook nadenken over hoe groot je die game-avonden wilt hebben. Wil je een 5 on 5 war hebben dan heb je 'maar' 10 gamePC's nodig, wil je er een wat grotere LAN van maken dan heb je toch al snel zo'n 20 PC's nodig en dat kost natuurlijk gelijk een stuk meer.

Sponsoring zal trouwens best mogelijk zijn, maar alleen een wallpaper op de achtergrond zetten zullen de meeste sponsors denk ik niet goed vinden, als je gaat spelen/internetten zie je daar natuurlijk niks van ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:17
Als ik het zo lees dan lijkt het me wel te doen. Alleen je moet aan veel dingen denken zoals GOEDE pc's dus het liefste gewoon het nieuwste van het nieuwste (maar hoef niet ofcourse) Ook moet je zorgen dat de bezoekers niet meer kunnen doen dan dat ze mogen doen.. dus als jij stelt dat de gebruiker niks zelf mag instaleren dan mag dat ook kunnen en als het dan toch gebeurd moet dat bij een reboot gefixt zijn. (reborn kaartjes anyone?)

Verder is het natuurlijk ook nog zo dat je gewoon eerst moet kijken welke games veel gespeeld worden en misschien is het handig om met de buurtbewoners een onderzoekje te starten over wat zei erin zien, wat voor games ze willen en zo..

p.s. over dat sponsoring verhaal. men zal vast bereid zijn om jou te sponsoren mar dan moet je er ook at tegenover stellen. Op lans zie je vaker gewoon vlaggen hangen van coolermaster, intel, amd etc etc en foldertjes wordt je ook dood mee gegooid op sommige lans.. DOE dat ook :D

[ Voor 18% gewijzigd door Webgnome op 18-10-2003 11:32 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Topicstarter
Ik za te denken aan 12 pc's (6 tegen 6 bij lan's) (of 5 tegen 5 en 2 vrij voor Internet)

En spellen als UT2k3 e.d hebben alleen zin als je echt hele dikke pc's hebt, en dat word een beetje TE duur (als je UTK3 op lan gaat spelen met 15 fps is het niet echt leuk :X)

Ik zat dus meer te denken aan de wat oudere spellen, zoals Unreal Tournament (misschien met Hi-res Skinpack ) en CS 1.5 en 1.6 (beide met Fusion Pack _/-\O_) Dan heb je toch nog graphics en prestatie, want dat lijkt me wel een vereiste.

Voor de specs van de pc's zat ik te denken aan 1 ghz, dan spelen alle spellen wel @ 100 FPS, en draait alles heerlijk soepel.

Ik probeer dus echt een combi te maken tussen gamen en internetten. overdag Inet, en 's avond's gamen. (avondje @ 10/12 pc's = 25/30 euro? (op mn gevoel?) of is dat veel te hoog laag?

Ohja, MOET je windows gebruiken (is zo duur voor 12 pc's) :X ik ben bang dat linux niet echt gaat werken met alle spellen, en dat mensen het niet zo handig er mee zijn.
En ook de volgende features leken me wel handig:
een aparte pc voor:

scannen/ printen
cd copy's maken (1 euro voor cd'je?)

scannen is handig voor mensen die dat thuis niet hebben en het nodig hebben voor school enzo (kunnen ze het meteen mailen enzo)

over sponsoring: banners, stickers enzo is allemaal goed, als het maar wat opleverd, want we willen natuurlijk zoveel mogelijk gratis/ zo goedkoop mogelijk :P :P

[ Voor 10% gewijzigd door Collaborator op 18-10-2003 11:45 ]

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Laatst online: 02-05 13:01
Vorig jaar was ik klaar met mijn studie als systeembeheerder en toen kwam ik ook met hetzelfde idee om samen met vrienden zo'n internet/game cafe te starten.
Beetje research gedaan en het kost verschrikkelijk veel geld en werk, maar dan vooral het geld werdt moeilijk.
Ook kan iedereen in groningen al kabel of adsl nemen dus toch maar niet gedaan.

De vriend van 30 loopt het meeste gevaar omdat hij alle geld zaken moet regelen, denk niet dat de bank iemand van 16 een lening geeft :+
Dus je kan best mee doen maar ga dan gewoon in loondienst veel makkelijker.
TheEvilCuber schreef op 18 oktober 2003 @ 11:43:
Ik za te denken aan 12 pc's (6 tegen 6 bij lan's) (of 5 tegen 5 en 2 vrij voor Internet)

En spellen als UT2k3 e.d hebben alleen zin als je echt hele dikke pc's hebt, en dat word een beetje TE duur (als je UTK3 op lan gaat spelen met 15 fps is het niet echt leuk :X)

Ik zat dus meer te denken aan de wat oudere spellen, zoals Unreal Tournament (misschien met Hi-res Skinpack ) en CS 1.5 en 1.6 (beide met Fusion Pack _/-\O_) Dan heb je toch nog graphics en prestatie, want dat lijkt me wel een vereiste.

Voor de specs van de pc's zat ik te denken aan 1 ghz, dan spelen alle spellen wel @ 100 FPS, en draait alles heerlijk soepel.

Ik probeer dus echt een combi te maken tussen gamen en internetten. overdag Inet, en 's avond's gamen. (avondje @ 10/12 pc's = 25/30 euro? (op mn gevoel?) of is dat veel te hoog laag?

Ohja, MOET je windows gebruiken (is zo duur voor 12 pc's) :X ik ben bang dat linux niet echt gaat werken met alle spellen, en dat mensen het niet zo handig er mee zijn.
En ook de volgende features leken me wel handig:
een aparte pc voor:

scannen/ printen
cd copy's maken (1 euro voor cd'je?)

scannen is handig voor mensen die dat thuis niet hebben en het nodig hebben voor school enzo (kunnen ze het meteen mailen enzo)

over sponsoring: banners, stickers enzo is allemaal goed, als het maar wat opleverd, want we willen natuurlijk zoveel mogelijk gratis/ zo goedkoop mogelijk :P :P
Alleen maar oudere games? Dus als mensen Half-Life 2 willen spelen dan kunnen ze het vergeten en idem met Doom III, STALKER, Far Cry en ga zo maar even door.
Lijkt mij niet verstandig om het zo aan te pakken.
Misschien zijn wat consoles een leuk ideetje?

Ik weet niet hoeveel ruimte je hebt maar ik zal meer pc's doen met een lounge hoekje en een bar erbij.
Is de ligging een beetje gunstig met het uitgaansleven? Kan me best voorstellen dat er mensen zijn die even willen knallen voordat ze uitgaan. Tis weer eens wat anders dan lasergamen :) En je gaat er zelfs niet van zweten :P

Al die extra dingen kunnen ook wel handig zijn, vergeet niet dan een beetje printer tering duur is. En ja voor elke pc heb je een aparte windows licentie nodig.
Vergeet je niet dat je voor elk pc ook de games apart moet kopen? Anders krijg je misschien gezeik met cd keys etc.

En je moet een bussines dsl verbinding hebben wil de mensen een beetje fatsoenlijk snel kunnen laten internetten. Ook niet echt goedkoop.
Veel succes

[ Voor 74% gewijzigd door Loev op 18-10-2003 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Topicstarter
DarkJedi schreef op 18 oktober 2003 @ 11:48:
Vorig jaar was ik klaar met mijn studie als systeembeheerder en toen kwam ik ook met hetzelfde idee om samen met vrienden zo'n internet/game cafe te starten.
Beetje research gedaan en het kost verschrikkelijk veel geld en werk, maar dan vooral het geld werdt moeilijk.
Ook kan iedereen in groningen al kabel of adsl nemen dus toch maar niet gedaan.

De vriend van 30 loopt het meeste gevaar omdat hij alle geld zaken moet regelen, denk niet dat de bank iemand van 16 een lening geeft :+
Dus je kan best mee doen maar ga dan gewoon in loondienst veel makkelijker.
Hij heeft al een kleding winkel, en geld is geen probleem (hij heeft veel gespaard)
lenen doet/wil hij niet. maar hij vind het niet erg om risico's te nemen.
Alle dingen die hij start doet hij altijd als eenmansbedrijf, en ik ga dan idd denk ik in loondiens (oproepkracht? :P)
De ruimte is het probleem niet, want dat is dus zijn oude pand, het is dus puur de PC's en de animo.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-04 06:03

White Dust

PlaneScape: Torment

Het is puur de PCs en software.
Voor elke geinstalleerde game (en zoals je zelf al aan geeft het OS) moet je een apparte licentie nemen, vaak kun je wel een korting krijgen als je meerdere licenties neemt...
Waar je ook op moet letten zijn de game keys, dezen worden meestal de eerste de beste mogelijkheid van de PCs gestolen.

Als je een X aantal PCs in eens gaat bestellen, bij een PC boer, krijg je meestal ook nog wel een leuke korting.

[ Voor 3% gewijzigd door White Dust op 18-10-2003 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THPSrulez
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:08

THPSrulez

Kijk uit malloot een kokosnoot

Is zaandam niet zo'n toeristisch plaatsje? Kun je dan niet beter voornamelijk internet pc's neerzetten zodat de toeristen naar het thuisfront kunnen mailen enzow? :P
Maar ik denk dat voor gewone inwoners een internet café steeds minder aantrekkelijk word, omdat internet thuis alsmaar toegankelijker word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Topicstarter
THPSrulez schreef op 18 oktober 2003 @ 12:24:
Maar ik denk dat voor gewone inwoners een internet café steeds minder aantrekkelijk word, omdat internet thuis alsmaar toegankelijker word.
Ik dacht ik dus ook al, daarom ook het game idee omdat niet iedereen 10 pc's thuis heeft staan :) (via het internet is anders)

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:52
TheEvilCuber schreef op 18 oktober 2003 @ 11:43:

Fusion pack lijkt me niet verstandig. Meeste cs'ers spelen met standaard models en dan meestal ook nog met eigen config.
Trouwens met een 1 Ghz en cs+fusion pack heb je echt GEEN 100 fps, geloof me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roodhoedje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-05 16:05
Zowieso is een 1ghz computer wat moeilijker te vinden dan de standaard athlon xp configs die winekels zelf in elkaar hebben geknutseld.

Ik zou eerder een 2000+ nemen die zijn niet duur en kunnen wat langer mee dan een 1ghz. Mocht je later beslissen om toch voor de wat zwaardere games te gaan kan heb je al een redelijke processor.

Je kan natuurlijk ook een traag systeem nemen maar houd er wel rekening mee dat upgraden uiteindelijk goedkoper is en een platform dat makkelijk te upgraden is erg belangerijk is dan.

Voor de wat oudere spellen is het verschil tussen een gf4mx en een gff4ti ook belangerijk als het er mooi uit wil zien :). (hoge resolutie boeit best wel)

Hoe ga je de pc dicht gooien dat er dus niemand je windows/linux kan verkloten. Want je zal toch wat moeten dichtgooien kwa opties.

Verder veel succes :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:43

Boss

+1 Overgewaardeerd

Internetcafe's op zo'n kleine schaal zijn bijna niet rendabel te krijgen. Reken maar na: dat pand zal toch iets van 1000 euro in de maand aan huur of hypotheek kosten (ook al is het pand van hem, dat is gewoon wat je minimaal zal moeten binnenhalen om het rendabel te krijgen). Dan heb je nog 12 PC's en een server nodig, printers, kabels en netwerk apparatuur: zeg ff 15.000 euro voor het gemak. Die PC's moeten up to date blijven als je spelletjes wilt doen, dus je zal ze binnen 1,5 jaar weer moeten vervangen. Da's dus nog 10.000 euro per jaar aan hardware kosten. Nog een beetje voor personeel, internet aansluiting: 8.000 euro per jaar (zal meer zijn, maar ff voor het rekenvoorbeeld).

Dan moet je dus per maand 2.500 euro in het laatje krijgen om alleen nog maar uit de kosten te zijn, maak je dus geen winst. Voor 3 euro per uur moet je dus je PC's in totaal 2500/3 = ruim 800 uur verhuren. Dus per dag 800/25 (paar dagen in de maand gesloten) = 32 uur per dag, dus iedere PC iedere dag minimaal 2,5 uur bezet. IEDERE DAG, dus ook op maandag, tijdens vakantie, rustige periodes... En dan maak je nog geen winst!

Kan je echt beter een andere bestemming zoeken voor dat pand.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45837

STIMPPYYY schreef op 18 October 2003 @ 12:51:
[...]

Fusion pack lijkt me niet verstandig. Meeste cs'ers spelen met standaard models en dan meestal ook nog met eigen config.
Klopt, eerder 40 FPS ofzo :X

Ik denk dat je toch minimaal Athlon XP 1800+jes met een Ti4200 ofzo neer moet zetten, wil je een beetje gamen. Maar daarmee word lekker UT2K3en of Half-Life 2 natuurlijk niet mogelijk en veel mensen zullen ook nieuwere games willen spelen.

Hardware + software (licenties voor OS, games, en ik neem aan dat je ook tooltjes al Winrar e.d. erop wilt hebben) en dat x10 is een hele hoop geld, ik denk dat dat je nog tegen gaat vallen...

[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 45837 op 18-10-2003 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-05 21:53
Waarom maak je er geen console corner van. wat xbox-en, wat ps2's (stuk goedkoper dan state of the art gamepc's) netwerkje in elkaar knustelen, xbox live abbo, flinke verbinding met internet. Wat trage pc's voor de mensen die willen internetten overdag/'s avonds (kan dus lekker goedkoop)

en wat tv's (wel beetje flinke natuurlijk)

Ik bedoel als je wat live abbo's afsluit worden ook nog eens alle statistieken per console en dergelijk bij gehouden (hoef je niets voor te doen) geen gedoe met lui die lopen te kloten op de pc';s waardoor je blijft herinstalleren.
Daarnaast is een netwerkje van wat ps2's en een netwerk voor xbox-en zo in elkaar gezet.

geen gezeur met licenties voor windows alhoewel spellen natuurlijk duur zijn (maar die moet je ook kopen voor de pc's) (maar dat hoeft niet natuurlijk....)
Tsja het is maar een id tje maar al met al wel goedkoper denk ik. En vergeet niet de beamer he! om finales en dergelijke op te presenteren.

My 2 cents.

p.s. ga je het uitvoeren op mijn manier wil ik wel een keer komen kijken he ennuh... 5% van de inkomsten })

[ Voor 48% gewijzigd door OcNewB op 18-10-2003 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45837

Ik denk dat je meer kans op succes hebt met het idee van OcNewB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-05 10:43

klaaz

it's me!

Boss schreef op 18 October 2003 @ 13:12:
Internetcafe's op zo'n kleine schaal zijn bijna niet rendabel te krijgen. Reken maar na: dat pand zal toch iets van 1000 euro in de maand aan huur of hypotheek kosten (ook al is het pand van hem, dat is gewoon wat je minimaal zal moeten binnenhalen om het rendabel te krijgen). Dan heb je nog 12 PC's en een server nodig, printers, kabels en netwerk apparatuur: zeg ff 15.000 euro voor het gemak. Die PC's moeten up to date blijven als je spelletjes wilt doen, dus je zal ze binnen 1,5 jaar weer moeten vervangen. Da's dus nog 10.000 euro per jaar aan hardware kosten. Nog een beetje voor personeel, internet aansluiting: 8.000 euro per jaar (zal meer zijn, maar ff voor het rekenvoorbeeld).

Dan moet je dus per maand 2.500 euro in het laatje krijgen om alleen nog maar uit de kosten te zijn, maak je dus geen winst. Voor 3 euro per uur moet je dus je PC's in totaal 2500/3 = ruim 800 uur verhuren. Dus per dag 800/25 (paar dagen in de maand gesloten) = 32 uur per dag, dus iedere PC iedere dag minimaal 2,5 uur bezet. IEDERE DAG, dus ook op maandag, tijdens vakantie, rustige periodes... En dan maak je nog geen winst!

Je vergeet de andere inkomsten. Het is een café dus er zal ook een en ander geconsumeerd gaan worden. En reken er maar op dat die marges een stuk aantrekkelijker zijn.

De investering in 15 pc's is op deze wijze makkelijk af te schrijven, al zou ik voor deze doeleinden toch liever een DELL oid pakken dan een vaag kloontje.

De game avonden op zich zou je incidenteel moeten doen en daarvoor een flinke server moeten neerzetten en je concentreren op één game. Wellicht is er met gameleveranciers wel af te spreken dat je de game huurt en tegelijkertijd een promotie doet. Inclusief verkoop van de game ter plaatse, misschien met medewerking van de producent.

Op deze wijze houdt je het aantrekkelijk en kun je veel kosten laten sponsoren door distri's en producenten. Omdat je exclusief hun game aanbied op dat moment. Elke avond gamen klinkt leuk maar je zult erachter komen dat veel mensen na verloop van tijd gaan stoppen omdat een kleine kliek simpelweg te goed is geworden om nog een leuk gevechtje tegen te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Topicstarter
Boss schreef op 18 October 2003 @ 13:12:

Om de 1.5 jaar vervangen :X de games worden dus NIET UT2k3 maar gewoon UT. tenzij een sponsor zo lief is om dikke pc's te geven voor niets.

15.000 euro lijkt me een beetje overdreven, eerder 10.000.

Ook denk ik ook dat we niet meteen 12 pc halen. eerst 5 ofzo, en dan gewoon zelf een beetje (achter gesloten deuren) testen, met lannen en downloaden.
iWaarschijnlijk gebruiken we gewoon 1 pc als hoofd (wel een hele goede 2+ ghz) om allles een beetje te beheren.

dat idee met consoles lijkt me ook heel leuk (2 beamers + mario kart dd ) en Xbox (halo) maar daarvoor heb je weer heel veel ruimte nodig.
_/-\o_

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-05 19:46
STIMPPYYY schreef op 18 October 2003 @ 12:51:
[...]

pc met fusion pack = niet cs spelen voor mij, en met mij alle andere actieve CSers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94631

Het concept is een beetje passé en enkel nog rendabel in toeristische steden, en dan eerder nog in het buitenland :)
Je kan ook een callshop opzetten, waar allochtonen met familie in hetb buitenland kunnen bellen.
Die dingen schieten ook als paddestoelen uit de grond en is in elk geval rendabeler. :)
Mocht je toch besluiten een gamecafé te openen, kan je proberen om de hardware gesponsord te krijgen. De lokale PC boer levert dan de spullen gratis of met fikse korting, en jij stikkert de PC's, monitors onder met hun logo en je hangt een paar posters op ofzo.
Verder is een walk-in-café leuk maar vaak leeg, het beste is om het "boekbaar" te maken voor 's avonds, voor vriendengroepen die elkaar af willen schieten enzo. Succes ermee in elk geval ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 94631 op 18-10-2003 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:01

me1299

$ondertitel

Anoniem: 94631 schreef op 18 oktober 2003 @ 19:48:
Het concept is een beetje passé en enkel nog rendabel in toeristische steden, en dan eerder nog in het buitenland :)
Je kan ook een callshop opzetten, waar allochtonen met familie in hetb buitenland kunnen bellen.
Die dingen schieten ook als paddestoelen uit de grond en is in elk geval rendabeler. :)
Mocht je toch besluiten een gamecafé te openen, kan je proberen om de hardware gesponsord te krijgen. De lokale PC boer levert dan de spullen gratis of met fikse korting, en jij stikkert de PC's, monitors onder met hun logo en je hangt een paar posters op ofzo.
Verder is een walk-in-café leuk maar vaak leeg, het beste is om het "boekbaar" te maken voor 's avonds, voor vriendengroepen die elkaar af willen schieten enzo. Succes ermee in elk geval ;)
5 pc's.. laten we zeggen 20 mensen per dag.. denk je nu echt dat zo'n computerboer staat te springen voor zo'n idee.

En ik weet zeker dat je onwijs zit te kloten met het systeem beheer als je er gewoon fijn windows op installeert enzo.

Je zou toch minimaal met policies alles dicht moeten timmeren en een goed image system moeten neerzetten. En ook de computer kasten moeten afgeschermd zijn anders hoef je niet gek op te kijken als je opeens een kast mist ofzo.

Ik durf te wedden dat het een grote verlies makende misere wordt. Als het echt zo goed verdiend zouden er veel meer van die gelegenheden zijn. (easy everything is toch ook d00d?)

[ Voor 9% gewijzigd door me1299 op 18-10-2003 20:09 ]

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-05 12:22
Ik denk niet dat het rendabel is... Inderdaad is een internetcafé met alleen internet (:P) het beste idee denk ik... of, wat al voorgesteld is, een console-LAN...

De onkosten zijn het niet waard denk ik

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flyduck
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-03 13:37
Idd het is sowieso veel relexter gamen achter je eigen pc ... Lekker bier / blowtje erbij, snel internet hebben de meeste ook al. Waarom zou je dan naar een internetcafe toegaan?

Hij kan er beter een coffeeshop van maken met een paar pc's erin die internet hebben.. (en een pooltafel...)

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

Mad.

Wee lassie

Bijna iedereen in Nederland heeft internet.
Waarom zouden ze naar jou internet cafe komen om te internetten?

:: Paddle shift gearboxes are like sticking your dick in a milking machine, much more efficient but not as much fun.::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novah
  • Laatst online: 04-05 14:23
Mad. schreef op 19 oktober 2003 @ 02:36:
Bijna iedereen in Nederland heeft internet.
Waarom zouden ze naar jou internet cafe komen om te internetten?
Zoals eerder gezegt, toeristen misschien?

Maar op de een of andere manier moet het internetten in een internetcafe aantrekkelijker worden. Hele snelle lijn... maarjah, tegenwoordig zitten mensen als met 2mbit thuis, echte die hards 8mbit dus daar trek je ze niet mee naar internetcafes. Tis een lastige zaak.

Ik kan me nog wel een draadje herinneren van een jaar geleden ongeveer over iemand die dat wou starten volgensmij in Rotterdam ofzo. Dat werd uiteindelijk niets. Maargoed, even to the point. Ga eens langs bij een van de beroemste gamecafes van europa, The GameSyndicate. Clanbase eurocup's zijn daar gehouden in... 2002 (CB EC 5 volgesmij). Dat is natuurlijk super goede publiciteit. Wat je nodig heb als gamecafe is dus een achterban (of je het zo moet noemen... ik doe het ff zo). Bij ons in de stad (Leiden) zitten een aantal van die cafes waaronder één gamecafe. Ik ben er zelf nooit echt gaan gamen maar ben er wel eens snel geweest. Er staan daar rond de 15 gamepc's als ik me kan herinneren en dat zit echt niet vaak vol. Ik ben ook bang voor de eigenaar dat hij het niet lang gaat volhouden. Gamecafes in Amerika zijn vaak wel een succes (vooral in Canada, waar maker van CS vandaan komt). Je moet een soort achterban creeren van gamers uit de omgeving. Een soort van buurtonderzoek zou kunnen helpen. Probeer de gamers uit de buurt op te zoeken en vraag ze naar hun eventuele interesse erin, kleine vragenlijs misschien. Of je daarop kan vertrouwen dat weet je natuurlijk nooit maar het is iig informatie die je kan gebruiken.

Ik kom welles in Amsterdam, van daaruit is het nix naar Zaandam. Als je plan doorgaat kom ik je eens een keer 1-on-1 ownen met cs >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93437

Ik denk dat je nog niet goed genoeg over dit idee nagedacht hebt.
Als 16 jarige kan ik best begrijpen dat je heel enthousiast bent over iets als dit, want je weet dat je zelf eindeloos plezier beleeft aan gamen en waarom zouden andere mensen dat niet vinden? Toch?

Als je echter een paar jaartjes ourder bent en een aantal jaren studie achter de rug hebt of zelfs al werkt (ik probeer je niet af te zeiken nu) begrijp je een stuk meer van het bedrijfsleven en weet je ook dat je niet zo maar even 1,2,3 een bedrijf opzet.

Ik zal een paar knelpunten voor je noemen:

- Wat doe je aan veiligheid? Je spullen kunnen makkelijk gestolen worden als je een walk in winkel hebt zoals internet cafe's + al dat electrische aparatuur vormt een redelijke fire hazard waar menig brandweer inspectie diesnt hun vingers bij af likken, ook al weet jij zelf dat er niet veel risico is.

- Personeel. Jij gaat er werken dan misschien waar wie ook? Ken je nog iemand die zo enthousiast is over dit idee en gamen als hobby beschouwd, en die dan full time in zo'n winkel wil staan? Wat doe je als die persoon ziek is? Je kan niet even een nieuwe expert laten invallen van een uitzendbureau, en je moet wel die inkomsten hebben elke dag om quite te draaien.
Hoeveel personeel denk je nodig te hebben? hoe lang zijn je openings tijden denk je, en als je tijden in gedachte hebt heb je dan al onderzoek gedaan naar wat je "klanten willen zien voor hun geld"?

- Variabele kosten. Stroom, veel stroom. Zal ook nog wel een flinke verzekering bij komen met al dat apparatuur in die zaak. etc.

- Ik weet niet hoeveel geld die vriend van je heeft, maar hij zal zeker wel wat moeten lenen bij de bank, en als je geld leent bij de bank moet je een Business Plan hebben, die ijzersterk in elkaar zit. Zo niet, geen geld. Ik ik betwijfel echt of je vriend echt zoveel risico met zoiets zou willen lopen.

Nou ja er is nog veel meer op te noemen maar ik denk dat je de picture wel krijgt zo.

Als ik zo jouw eerste post lees hierover, heb je het over een soort pipedream. Weinig over nagedacht nog maar wel een leuke droom.
Ik raad je aan om eens goed onderzoek te doen naar hoe huidige internet cafe's ed. draaien op het moment, en als je daar dan een duidelijk overzicht van hebt en een positief vooruitzicht, dan zou ik pas gaan nadenken over zelf zo'n business te starten.

Ik ben niet alwetend en ook geen business guru of zo, maar dit is ook maar mijn mening. Sorry om je teleur te stellen, maar ik denk dat je zowiezo eerst 6-9 maanden bezig bent met een onderzoek naar de rentabiliteit van zoiets, en ik denk net dat die vriend zo lang een pand van hem zelf leeg wil laten staan. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een soort van buurtonderzoek zou kunnen helpen. Probeer de gamers uit de buurt op te zoeken en vraag ze naar hun eventuele interesse erin, kleine vragenlijs misschien. Of je daarop kan vertrouwen dat weet je natuurlijk nooit maar het is iig informatie die je kan gebruiken.
Ik denk niet dat een buurtonderzoekje goed genoeg zou zijn Novah. Probeer eerder regio/provincie. Een zootje gamers uit je wijk (20 misschien?) is niet echt iets waar je op kan bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Topicstarter
Het is trouwens ook helemaal niet de bedoeling om een gigantisch internet/gamecafe te maken hoor. gewoon knusjes 10 pc's zo langs de muren.

We weten al iemand die in het cafe wil staan, en met een paar brandblusapparaten komt alles goed ;)

De man waarvan het pand is, neemt nogal vaak grote risico's en vind het helemaal niet erg om op zn bek te gaan. en zolang ik geen risico loop, ga ik hem niet tegenhouden. maar om toch een beetje een idee te krijgen, heb ik dit topic gestart.

Het idee van console-lans is erg leuk, maar ik denk niet dat mensen daarvoor gaan betalen (hoe gek het ook klinkt)

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
Heb je btw al dit topic Game cafe; wel of niet beginnen? door gelezen?
Misschien heb je er wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja maar zelfs een klein cafeetje is het niet echt waard als het niet loopt :| Wodt je alleen maar gefrustreerd van en kan je het na een paar maanden weer opdoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Topicstarter
Ik zat eraan de denken wat Gameclans de contacten in zaandam, misschien willen zijn er wel trainen en spelen :)

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Clans? NFW, die willen hun eigen pc's gebruiken ...
een LAN heb je ook zo georganiseerd, daar hoef je niet voor naar een café.

Trouwens, je hebt het over extra inkomsten van het "café"-gedeelte.
Maar wat stel je je daar bij voor?

Als je alleen frisdrank verkoopt zul je niet echt hoge winsten draaien. Alcohol verkoopt.
Maar voordat je een vergunning hebt, en alles geïnstalleerd ben je een hele tijd verder. En dan nog is het de vraag of mensen veel zuipen / het een populaire kroeg wordt.

Daarnaast is drank ook niet echt gezond voor de apparatuur... wordt een dure verzekering.

Ik wens je veel succes met het opstellen van een business plan, overdenk alles nog maar eens goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Laatst online: 08:21

MaDLiVe

.-Observer-.

Is al een keer geprobeerd in Zaandam dus doe maar niet er is te weinig animo voor. Daarbij is reclame maken ook ontzettend duur en de huur voor alle panden in Zaandam zo hoog dat het niet rendabel is. Bovendien is 1ghz snel zat maar dan moet je ook nog aardige vga kaarten hebben (rd9000/9500/9600) wil je een beetje redelijk kunnen gamen. Licencies, monitoren (minsten 17") Je hebt een groot startcapitaal nodig. De meeste mensen in Zaandam (vooral de fanatieke gamers) zijn al voorzien van vrij snelle pc's en een internet verbinding.

* MaDLiVe spreekt uit ervaring.

Btw, waar zit dat pand eigelijk? Wij hebben het op de gedempte gracht geprobeerd (incl. internet café en computerzaak).

[ Voor 19% gewijzigd door MaDLiVe op 20-10-2003 11:17 ]

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loadichus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-06-2021
Misschien moet je je andere inkomsten eens beter gaan bekijken en uitwerken... en dat op een rijtje zetten, denk ook aan vergunningen, verzekeringen en licenties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95224

Anoniem: 93437 schreef op 19 oktober 2003 @ 03:02:
Ik denk dat je nog niet goed genoeg over dit idee nagedacht hebt.
Als 16 jarige kan ik best begrijpen dat je heel enthousiast bent over iets als dit, want je weet dat je zelf eindeloos plezier beleeft aan gamen en waarom zouden andere mensen dat niet vinden? Toch?

Als je echter een paar jaartjes ourder bent en een aantal jaren studie achter de rug hebt of zelfs al werkt (ik probeer je niet af te zeiken nu) begrijp je een stuk meer van het bedrijfsleven en weet je ook dat je niet zo maar even 1,2,3 een bedrijf opzet.

Ik zal een paar knelpunten voor je noemen:

- Wat doe je aan veiligheid? Je spullen kunnen makkelijk gestolen worden als je een walk in winkel hebt zoals internet cafe's + al dat electrische aparatuur vormt een redelijke fire hazard waar menig brandweer inspectie diesnt hun vingers bij af likken, ook al weet jij zelf dat er niet veel risico is.

- Personeel. Jij gaat er werken dan misschien waar wie ook? Ken je nog iemand die zo enthousiast is over dit idee en gamen als hobby beschouwd, en die dan full time in zo'n winkel wil staan? Wat doe je als die persoon ziek is? Je kan niet even een nieuwe expert laten invallen van een uitzendbureau, en je moet wel die inkomsten hebben elke dag om quite te draaien.
Hoeveel personeel denk je nodig te hebben? hoe lang zijn je openings tijden denk je, en als je tijden in gedachte hebt heb je dan al onderzoek gedaan naar wat je "klanten willen zien voor hun geld"?

- Variabele kosten. Stroom, veel stroom. Zal ook nog wel een flinke verzekering bij komen met al dat apparatuur in die zaak. etc.

- Ik weet niet hoeveel geld die vriend van je heeft, maar hij zal zeker wel wat moeten lenen bij de bank, en als je geld leent bij de bank moet je een Business Plan hebben, die ijzersterk in elkaar zit. Zo niet, geen geld. Ik ik betwijfel echt of je vriend echt zoveel risico met zoiets zou willen lopen.

Nou ja er is nog veel meer op te noemen maar ik denk dat je de picture wel krijgt zo.

Als ik zo jouw eerste post lees hierover, heb je het over een soort pipedream. Weinig over nagedacht nog maar wel een leuke droom.
Ik raad je aan om eens goed onderzoek te doen naar hoe huidige internet cafe's ed. draaien op het moment, en als je daar dan een duidelijk overzicht van hebt en een positief vooruitzicht, dan zou ik pas gaan nadenken over zelf zo'n business te starten.

Ik ben niet alwetend en ook geen business guru of zo, maar dit is ook maar mijn mening. Sorry om je teleur te stellen, maar ik denk dat je zowiezo eerst 6-9 maanden bezig bent met een onderzoek naar de rentabiliteit van zoiets, en ik denk net dat die vriend zo lang een pand van hem zelf leeg wil laten staan. :/
Inderdaad. Ik heb al in het verleden veel van die ideën langs zien komen en het liep allemaal uit op niets.

Je doelgroep is vooral de jonge mensen en hoe wil je dan je kosten er uit krijgen?
3 a 4 euro maximaal?

Je hebt je stroom, loonkosten, verzekeringen, licensies belastingen.

Je hebt het over een barretje?

Enig idee wat al dat opzetten zou kosten?

Anyway succes toegewenst, maar ik raad het je af :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Volgens mij gaat het floppen. Het is ook niet echt een goede tijd om een eigen zaak te beginnen. Zeker niet in de horeca. Mensen blijven vaker thuis. Gamen en internetten is toch iets wat je thuis of bij vrienden doet en niet in een cafe.

In het internetcafe bij Station Zaandam (in winkelcentrumpje) zit ook geen hond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deviator79
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-04 23:37
Noork schreef op 20 oktober 2003 @ 12:23:
Volgens mij gaat het floppen. Het is ook niet echt een goede tijd om een eigen zaak te beginnen. Zeker niet in de horeca. Mensen blijven vaker thuis. Gamen en internetten is toch iets wat je thuis of bij vrienden doet en niet in een cafe.

In het internetcafe bij Station Zaandam (in winkelcentrumpje) zit ook geen hond.
Daar zit inderdaad niemand, maar goed, het is wel weer typerend voor het oh-zo-succesvolle-Trefpunt..
pff..
Misschien een Inverdan projectje? ;)

- Maar je maakt wel wat mee! -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Sorry maar ik denk niet dat het je gaat lukken.

Check inderdaad het internetcafe bij het station maar eens. En voor gameavonden moet je toch echt met wat nieuwe spellen komen. Ik zie mijzelf nou echt niet nar zo'n cafe gaam om te gamen. Dat doe ik dan wel lekker thuis.

Ik heb niet het idee dat zaandam hier op zit te wachten.

Sorry ik denk niet dat de een dat in de markt is voor je. Toch maar bij de AH blijven werken voorlopig ;)

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

Kan je niet naar Informatique (of een andere pc-boer) toestappen en zeggen dat je graag 12 pc'tjes wilt hebben voor een gamecafe.
En dan staat op de zijkant van de kasten groot informatique, bij het opstarten en op het bureaublad staat groot "powered by informatique" en je hebt ook nog een paar posters ofzo van informatique in de winkel liggen.
Als informatique je dan snelle pc's geeft, denken veel gamers: "he op deze pc draaien de nieuwste spellen super relaxt! Zo'n pc wil ik ook wel! Waar is dat te koop? Ohh informatique nou dan gaan we daar maar eens zo'n pc'tje bestellen"

Dit lijkt me nogal een goede reclame voor Informatique. En dan zal Informatique de pc's ook up-to-date willen houden, want als ze te traag worden hebben ze natuurlijk geen goede reclame :) Dus dan heb je altijd up-to-date pc's en waarschijnlijk voor een redelijk schappelijke prijs (misschien wel helemaal gratis als je cafe goedbezocht wordt?)

Als je zoiets eenmaal kan regelen lijkt het me een stuk goedkoper worden, dan bel je MS en een gamestore ook nog ff op voor net zo'n soort deal. Als je dat soort contracten kunt sluiten wordt het allemaal een stuk betaalbaarder en dus makkelijker winstgevender.

Ik zelf zou nooit naar een inet cafe ofzo gaan, omdat daar de pc's altijd *** zijn :) Maar als jij nou dikke pc's hebt staan, relaxt internet (ook ff dealtje sluiten met BBned ofzo :)) en de nieuwste spellen, dan ga ik daar wel 1 keer per week naar toe om met vrienden de nieuwste games uit testen :)

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Laatst online: 08:21

MaDLiVe

.-Observer-.

Deviator79 schreef op 20 October 2003 @ 12:30:
[...]

Daar zit inderdaad niemand, maar goed, het is wel weer typerend voor het oh-zo-succesvolle-Trefpunt..
pff..
Misschien een Inverdan projectje? ;)
Het is daar best druk hoor, ze zitten er al bijna 1,5 jaar en draaien volgens mij best aardig.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93736

Flyduck schreef op 18 October 2003 @ 20:55:
Idd het is sowieso veel relexter gamen achter je eigen pc ... Lekker bier / blowtje erbij, snel internet hebben de meeste ook al. Waarom zou je dan naar een internetcafe toegaan?

Hij kan er beter een coffeeshop van maken met een paar pc's erin die internet hebben.. (en een pooltafel...)
_/-\o_
beter een shoppa met lan en cs en america's army :D

maar maak er dan ff 1 in A'dam plzzzzz ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 27-04 11:39

Ruudjah

2022

Geheel nieuw concept voor tweakers/downloaders:

LAN cafe. Geen vaste PC's, wel lege tafels met stroom en netwerkaansluitingen. Iedereen neemt zijn PC zelf mee, en tegen betaling van een € 15/uur mag je onbeperkt downloaden van het internet. Uiteraard heb je een 100Mbit of betere aansluiting op internet.

-Lekker je nieuwe 80GB HD volpompen
-Lekker lannen met je vrienden IRL
-Bespaart kosten op PC's. Misschien toch eentje neerzetten, voor de toeristen
-Verhuur het lan cafe ook per avond/zaterdag

;)

TweakBlog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Topicstarter
Ruudjah schreef op 21 oktober 2003 @ 14:01:

LAN cafe. Geen vaste PC's, wel lege tafels met stroom en netwerkaansluitingen. Iedereen neemt zijn PC zelf mee, en tegen betaling van een € 15/uur mag je onbeperkt downloaden van het internet. Uiteraard heb je een 100Mbit of betere aansluiting op internet.

;)
ik denk juist dat dat niet aan gaat slaan. ik bedoel, wie gaat er nou zn pc ff meenemen?

ennuh 100Mbit? is dat niet een beetje erg snel? 10 mbit lijkt me toch wel zat?

Ik heb trouwens een reactie gehad, van iemand die waarschijnlijk wel wil sponsoren. (gek woord :P) maar gratis zal het wel niet worden :'( :P of moet dat wel haalbaar zijn? (tegen FLINKE reclame?)

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
Ruudjah schreef op 21 October 2003 @ 14:01:

;)
Dit gaat denk ik niet werken. Als ik me HD wil volpompen dan ga ik eerder naar een lan van 1000 man of meer. En er zijn maar zeer weinig mensen die geregelt hun PC los willen koppelen en maar verslepen.
Verslepen is btw ook niet echt goed voor de kompjoeter, maar je kan evt wel een lanparty organiseren in het cafe.
Alleen de systeemkasten weghalen en de beeldschermen laten staan, scheelt weer een beeldscherm om mee te nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudjah
  • Laatst online: 27-04 11:39

Ruudjah

2022

mind the ;)

:P

TweakBlog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-05 10:32
Game cafe... gegarandeerde flop.

Ik hoop ook dat je 30 jarige vriend dit allemaal leest.
Het komt namelijk op me over dat jij koste wat kost dit door wilt drukken, kost jou namelijk geen enkele cent, je verdient er zelfs aan... dat terwijl die vriend van je alle risico's heeft en er waarschijnlijk alleen maar verlies mee maakt.

Tis je in deze thread al een aantal keren gezegd, maar doe het niet en zie er van af, kost teveel en levert niks op.
Zelfs alleen een internet cafe met simpele computers zal maar matig lopen, als je winst maakt mag je echt van geluk spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Laatst online: 05-05 18:38
Legion schreef op 22 October 2003 @ 00:58:

Het komt namelijk op me over dat jij koste wat kost dit door wilt drukken, kost jou namelijk geen enkele cent, je verdient er zelfs aan... dat terwijl die vriend van je alle risico's heeft en er waarschijnlijk alleen maar verlies mee maakt.

Tis je in deze thread al een aantal keren gezegd, maar doe het niet en zie er van af, kost teveel en levert niks op.
Zelfs alleen een internet cafe met simpele computers zal maar matig lopen, als je winst maakt mag je echt van geluk spreken.
het is te doen..
check www.gamesyndicate.nl maar.. zit in R'dam.
kep er al 2x een clanmeeting gehouden, is best goed geregeld daar.
Maar het is wel een risico, het kan in de ene buurt gigantisch aanslaan en in de andere gigantisch floppen..

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Topicstarter

Ik zal hem dit zelf laten lezen als je wil hoor ;)
Ik Ben zeer anthoausiast over het idee van een gamecafe omdat zoiets altijd al een droom van me is geweest. en dan wil ik natuurlijk graag dat het doorgaat.

Ik ken hem al langer, en hij is altijd iemand die vaak grote risico's neemt. en niet luisterd naar andere. Het is zijn idee, en ik zal hem zeker op wijzen op de risico's (flop, te hoge kosten enz.)
De/het eerste jaar(en) kan je idd geen winst verwachten, maar alls eenmaal lekker draaid heb je op een gegeven momemt vanzelf wel winst :)

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dialMforMike
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-04 22:03
Een gamecafe op de Burcht, toch wel aardig dichtbij ")

Het Trefpunt is een geval apart, wat dat betreft zou ik dat internetcafe (geen idee dat het er nog zat) niet als goed voorbeeld nemen. Toch geinig dat ik hier een paar zaandammers zie die het er al eens overgehad hebben dan al niet geprobeerd, maar waarschijnlijk niet samen? Of een gamecafe überhaupt nog rendabel is kan ik geen fatsoenlijk woord zeggen, maar ik weet wel dat op de HvA er genoeg mensen zijn die CS spelen in een groep op de HvA omdat ze het gewoon leuk vinden om bij elkaar te zitten (laptops). Er zal toch wel enige animo zijn voor zoiets? Ik denk niet dat je het red met alleen oude spellen, omdat je 333MHz Celerons dat wel trekt. Je zal inderdaad moeten investeren, om vervolgens elke week nieuwe muizen aan te moeten schaffen, kut jeugd etc "p
Ik denk zelf niet dat een Xbox of PS2 "park" nou echt veel mensen zal trekken, daar loop ik niet warm voor in iedergeval.

--edit--

Oh ja, het is toch jouw geld niet, go for it! Hehe.

[ Voor 5% gewijzigd door dialMforMike op 22-10-2003 01:30 ]

You look like I need a drink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48468

Dit is niet helemaal waar(sterker nog, HELEMAAL niet).

Om even voorbeelden aan te noemen:
http://www.cybergate.nl, Tilburg(tevens eerste Gaming Cafe in nederland)
http://www.gameinn.nl, Gorinchem
http://www.gridextreme.net/thegrid/, Gorinchem
http://www.gamesyndicate.nl, Rotterdam
http://www.quakepub.nl, Barneveld

Vooral met de eerste ben ik erg begaan, dit omdat ik ten eerste in Tilburg woon, en ten tweede omdat ik er al meer als 9 jaar kom.
for the record ben ik bij elk Gaming Cafe hierboven een of meerdere malen geweest

Het concept is geweldig, ik heb hier thuis twee top PC's staan en toch kun je me regelmatig in Cybergate vinden, en zo zijn er nog vele andere.

Waarom ?!, de sfeer !.
Er gaat niets boven iemand een kogel door zijn lichaam te maaien in een pot CS om daarna hem het uit te horen schreeuwen:
"EN DAT KAN NIET!", "EN JE SCHERMLAMED"(het kijken op de schermen van andere).

Of om in een pot Generals samen een aantal comps(of andere spelers) finaal op te stomen.

De sfeer van deze Cafe's is vaak geweldig, en(al ben je thuis vele malen goedkoper uit) het is zeker een aanrader.

Maar, goed, een verloren concept is het dus niet.

Omdat ik zoals ik al zei al 9 jaar rondom dit soort Cafe's huppel heb ik wel enig idee van hoe het alles in elkaar steekt dus hier wat tips/hints/adviesen.

1) Je had het over een bar, lekker drinken - das allemaal heel mooi, maar daar moet je wel een Horeca vergunning voor hebben, weet je wat dat kost aan tijd en geld !?

2) Lekker eten is helemaal een leuk verhaal, gezien je dan te maken krijgt met 'Horcea Hygiene'-cursussen, en inspecteurs die je pand komen controleren op Hygiene.

3) Maar goed, je hebt dus alle certificaten, een horeca lijst hangen e.d. Maar waar haal je dan je drank vandaan ?! Juist, inkopen, maar ... wat koop je dan in ? Redbull ? Cola ? Worstenbroodjes om te eten ?! Waar haal je die het goedkoopst ? .... En een inkoop-functie was geboren.

4) Aan licenties voor windows gedacht ? Vast wel, maar heb je ook aan licenties van spellen gedacht ?!

Even een reken sommetje.

Stel je biedt 5 verschillende games aan, dat maal 10 en dat weer maar 50euro(wel een doorgaans prijs voor een game).

Dat is dus al 2500€

5) De PC's, met 1Ghz ga je het echt niet halen, vooral niet de games van tegenwoordig(je moet ook de toekomst in denken natuurlijk).

Maar goed, reken een 1000€ per PC(inclusief scherm e.d.) dat is dan dus weer 10.000€

6) Je wou een internet-verbinding aan gaan bieden, erg fijn, maar mensen gaan dingen downloaden op je PC's, dingen die jij er niet op wilt.

Ga jij er die elke avond met de hand van afhalen zodat de PC de volgende dag niet vol met porno/tools/msn-chatlogs/print-queue's/e.d. staan ?!

Goed, zo kan ik natuurlijk door blijven gaan. Maar als je ECHT ECHT ECHT serieus hier in bent, ga dan langs bij andere Gaming Cafe's en kijk hoe het daar speelt, en hoe ze daar dingen oplossen.

edit: Je moet natuurlijk ook niet vergeten dat je PC's moet upgrade, kapot kunnen gaan. En hetzelfde voor games, CD's kunnen kapot gaan, je zult nieuwe games moeten kopen...

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 48468 op 22-10-2003 05:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91397

Vergeet niet een licentie voor elke pc te hebben:

Windows, games, programma's en zo voorts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
Anoniem: 91397 schreef op 22 October 2003 @ 11:05:
Vergeet niet een licentie voor elke pc te hebben:

Windows, games, programma's en zo voorts.
Het is pas 50 keer gezegt maar dat geeft niet :X
Anoniem: 48468 schreef op 22 October 2003 @ 05:26:
6) Je wou een internet-verbinding aan gaan bieden, erg fijn, maar mensen gaan dingen downloaden op je PC's, dingen die jij er niet op wilt.

Ga jij er die elke avond met de hand van afhalen zodat de PC de volgende dag niet vol met porno/tools/msn-chatlogs/print-queue's/e.d. staan ?!
Dit kan je heel makkelijk oplossen met reborn kaarten.
Door de rebornkaart is de HD weer in orginele staat als je hem opnieuw opstart. Dus alle zooi die er voor niet opstond is er gewoon vanaf.
En als mensen iets willen bewaren (config) dan laat hun inloggen op een server en daar de boel opdumpen :)

[ Voor 59% gewijzigd door Loev op 22-10-2003 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48468

DarkJedi schreef op 22 October 2003 @ 11:18:
[...]

Het is pas 50 keer gezegt maar dat geeft niet :X

[...]

Dit kan je heel makkelijk oplossen met reborn kaarten.
Door de rebornkaart is de HD weer in orginele staat als je hem opnieuw opstart. Dus alle zooi die er voor niet opstond is er gewoon vanaf.
En als mensen iets willen bewaren (config) dan laat hun inloggen op een server en daar de boel opdumpen :)
Klopt, kosten ? 50€ de stuk ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07-2024

X-G

Yeah.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
CPU        AMD Athlon XP 2400+            EUR 99,00
Mobo       Asus A7V8X-X                      EUR 69,00
Ramm       Diversen DIMM 512 MB              EUR 79,00
Case       Diversen PC case *BASIC*          EUR 45,00
Fan        CoolerMaster SAF-S82-E1        EUR 4,95
GPU        Club3D Radeon 9600 Pro          EUR 165,00
3,5"       Samsung 1,44 MB floppydrive       EUR 16,00
HD         Hitachi Deskstar 7K250 40 gb   EUR 65,00
DVD        LiteOn LTD-165                  EUR 37,00
Muis/tb    Logitech Desktop DeLuxe        EUR 45,00
Monitor    Ilyama LS704UT                  EUR 135,00

Ik ben ns gaan kijken voor je :). Als ik zo iets zou beginnen zou ik denk ik voor de 'nodes' deze confrigaties gebruiken. Ff een uitlegje bij anders
De proc -> 2400+ is lekker snel, en kan zelfs bij nieuwere games het nog trekken. Het mobo heb ik een Asus voor gekozen omdat ik zelf vrij goede ervaringen heb met dit merk, als ramm een willekeurige 512 MB DDR chip (3200 dat wel), gewoon omdat je dat echt nodig hebt tegenwoordig. Kast is simpel (hoeft geen design te zijn, zit voeding bij voor dat geld), en een xtra fannetje voor de hitte af te voeren (als het goed is wel genoeg ;) ). Als Grafische kaart een dikke Radeon 9600 Pro, waarom? Voor dat geld is het een heel erg goede kaart, en je weet tenminste zeker dat de games die over n jaar ofzo uitkomen en nog op draaien! Een floppy voor de mensen die iets op i-net hebben gezien en op willen slaan. HD is 40 gb (meer als genoeg, de games die je noemt zullen dit nooit vol krijgen, en doormiddel van Norton Ghost kun je iedere maand een cleane install erop pleuren ;) ). Standaard DVD rommetje, en ook een standaard toetsenbord/muis combinatie. Monitor is 17", groot genoeg zo denk ik :)!

De totale prijs komt dan uit op: (ff kijken) € 759,95, mooi prijsje moet ik zeggen. Hiervoor heb je dus een compleet systeem (zonder OS, dat wel). Ik denk zelf dat als je deze dingen bij de pricewatch invoerd dat je nog goedkoper uitkomt (nu via alternate). Ik denk ook dat als je naar een plaatselijke computer boer gaat en 10 van dit soort pc's besteld dat ie je een prijs nog onder de 700 euro zal maken. Bij grote hoeveelheden kan d'r altijd wel wat %'jes vanaf ;) ! Dus bij een besteding van 10.000 euro ben je zeg maar 7000 aan de pc's kwijt. Tel daar nog een fatsoendelijk netwerkje bij (een switch van 24 poorten?!?!?) en je heb daarna nog 2500 euro over voor een hoofd 'server' die de boel kan monitoren enz. Ik zou daarvoor een dikkere pc pakken, met extra features en een dvd rewriter. Ik heb de 'nodes' geen CD RW gegeven omdat dit onnodige kosten zijn en als men iets gebrand moet hebben kan men de bestanden vanaf de node met 10mb/s naar de 'HoofdServer' downloaden/uploaden en ze daar laten branden (tegen een prijsje uiteraard >:) )!

[ Voor 78% gewijzigd door X-G op 22-10-2003 20:34 ]

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert
  • Laatst online: 15:00

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

misschien een idee om eventueel een sponsering met computerplanet aan te gaan?
Zit toch achter je dan :P

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scuzz
  • Laatst online: 08:35
Een gamecafe is inderdaad behoorlijk moeilijk als het je enige bron van inkomsten is. Ik heb zelf een gamecafe in Zeeland ( www.thenettemple.com ). Ik heb het gecombineerd met een gameshop. Bij ons staan 12 redelijk goede pc's ( athlon 2000+ ) en we spelen voornamelijk CS en UT.
Ik denk dat als je alleen een gamecafe hebt je het niet kan halen. Je moet gewoon rekening houden met teveel onvoorziene kosten. Het is wel rendabel als je 50 pc's hebt die constant bezet zijn, maar dan moet je wel in de juiste stad zitten. Als wij de gameshop niet zouden hebben dan zouden we ook allang failliet zijn.

iig , ik spreek uit ervaring dat het gewoon erg moeilijk is om zoiets draaide te houden tenzij je er andere activiteiten naast doet. Maarre laat je niet afschrikken want het is wel vreselijk leuk :).

BTW als je hulp of informatie nodig heb kun je me altijd mailen..

[ Voor 5% gewijzigd door scuzz op 01-11-2003 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106727

Hey,
leuk en interesant idee, ik wil best sponsoren dus als je daar intresse in hebt en evt een aantal veriesten kan opsommen :)

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 12316 op 19-03-2004 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Anoniem: 106727 schreef op 19 maart 2004 @ 09:38:
Hey,
leuk en interesant idee, ik wil best sponsoren dus als je daar intresse in hebt en evt een aantal veriesten kan opsommen :)
Ehrm, je kicked na bijna een half jaar met reclame :?

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 12316 op 19-03-2004 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

:) ja waarom niet? Ik vind het een goed idee, en stel dat het is uitgevoerd dan wil ik best sponsoren. Ik zit in meer van dit soort zaken op dit moment

Netcube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:36

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Mail hem dan gewoon :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
Mijn topo is niet zo goed maar liggen Zaandam en Delfgauw een beetje in de buurt van elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:56
DarkJedi schreef op 19 maart 2004 @ 11:32:
Mijn topo is niet zo goed maar liggen Zaandam en Delfgauw een beetje in de buurt van elkaar?
Mwahhh, ik gok uit het hoofd zo'n 76.1 kilometer.

Vincere Per Belli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39378

Dell computers kosten zelfs goedkoper dan 700 euro... het is maar een suggestie hoor, en je hebt nog een goed systeem ook....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wie heeft het over Dell computers?
En waarom is het boeiend hoe ver/dicht zaandam en delfgauw van elkaar afliggen? :) Voor mij is het namelijk geen probleem, ik ben geboren in Nederland (oja?? ja) en ik heb zelfs op school gezeten...daar heb ik zelfs geleert waar Zaandam op de landkaart van Nederland ligt

knap he

discussie gesloten :P
knap dat zoveel mensen zich trouwens hierom kunnen druk maken, vind ik wel geinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39378

ik zeg toch niet dat we het over dell computers hebben.... koop een leesbril :Y)

maar iemand die een offerte maakt van 700 eurootjes is een beetje veel en als je dan wilt besparen kom je mischien 100 eurootjes goedkoper uit en dan heb je nog geen eens windows draaien....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74069

Anoniem: 106727 schreef op 19 maart 2004 @ 12:27:
wie heeft het over Dell computers?
En waarom is het boeiend hoe ver/dicht zaandam en delfgauw van elkaar afliggen? :) Voor mij is het namelijk geen probleem, ik ben geboren in Nederland (oja?? ja) en ik heb zelfs op school gezeten...daar heb ik zelfs geleert waar Zaandam op de landkaart van Nederland ligt

knap he

discussie gesloten :P
knap dat zoveel mensen zich trouwens hierom kunnen druk maken, vind ik wel geinig.
Hebben ze je daar niet geleerd dat men geleerd met een d schrijft ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12316

Offtopic + tikkeltje oud + zakelijke contacten leggen = Dicht. Wil je een serieus zakelijk contact leggen, dan is een forum niet de beste plek om daarmee te beginnen lijkt me zo.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.