Heb sinds begin deze week een nieuw HD'tje Maxtor 6Y120L0 (120GB 2MB Cache). en heb er nogal een vreemd probleem mee. Als ik kopieer van mn andere HD (Maxtor 40GB), dan gaat alles zonder problemen, lekker snel enzow.
Als ik kopieer van mn gewone CD-rom drive (LG 52x), dan ook geen enkel probleem.
Maar als ik iets kopieer vanuit mijn CD-RW drive (Aopen 32x12x48x), dan gaat heel mijn computer traag, kan ik niet meer op internet, 100% CPU, komt helemaal vast... na een tijdje wachten komt de computer weer werkkbaar maar kan ik meestal niet meer op internet.
Het vreemde is, dat ik dit enkel heb naar die HD. Als ik kopieer met die CDRW drive naar mn eerste HD (40GB) dan werkt het zoals het zou moeten zijn.
Mijn opstelling:
Primary:
-master (Maxtor 40GB HD)
-slave (Maxtor 120GB HD (in Rack)
volgens Windows beiden op Ultra DMA modus 6
Secondary:
-master (LG 52x)
-slave (Aopen CDRW)
volgens windows beiden op MultiWord DMA mode 2
VIA Hyperion Drivers zijn geïnstalled...
Moederbord is verder een MSI kT3 Ultra (met VIA KT333 chipset)
Als ik kopieer van mn gewone CD-rom drive (LG 52x), dan ook geen enkel probleem.
Maar als ik iets kopieer vanuit mijn CD-RW drive (Aopen 32x12x48x), dan gaat heel mijn computer traag, kan ik niet meer op internet, 100% CPU, komt helemaal vast... na een tijdje wachten komt de computer weer werkkbaar maar kan ik meestal niet meer op internet.
Het vreemde is, dat ik dit enkel heb naar die HD. Als ik kopieer met die CDRW drive naar mn eerste HD (40GB) dan werkt het zoals het zou moeten zijn.
Mijn opstelling:
Primary:
-master (Maxtor 40GB HD)
-slave (Maxtor 120GB HD (in Rack)
volgens Windows beiden op Ultra DMA modus 6
Secondary:
-master (LG 52x)
-slave (Aopen CDRW)
volgens windows beiden op MultiWord DMA mode 2
VIA Hyperion Drivers zijn geïnstalled...
Moederbord is verder een MSI kT3 Ultra (met VIA KT333 chipset)
Blog (Linux-related)