ASCII tabel in Win2K(UK) veranderen

Pagina: 1
Acties:

• BlackBurn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:01

BlackBurn

One Ring To Rule Them All

Topicstarter
Het probleem is als volgt:
Ik heb in een klein bedrijfje een netwerkje aangelegt, 2clients en een servertje.
Op de server draait Win2K Server (EN), de 2 cliënts draaien WinXP Pro(NL).

Het programma waar het om draait is Syntess, dit programma is geplaatst op de server en via een drivemapping wordt het programma op beide cliënts opgestart.

Nu werkt dit geheel perfect, de software draait als een trein op de cliënts en de weergave is op de cliënts ook perfect.

Alleen als het programma van de server word opgestart, wat opzich goed gaat, dan wordt een gedeelte van de ASCII tabel verkeerd weergegeven, althans dat is mijn vermoeden, omdat alle tekens die buiten de eerste 128 tekens van de tabel vallen verkeerd weergegeven worden, denk hierbij aan é ï etc.

Het is de bedoeling dat het programma ook goed op de server draait, omdat de eigenaar via terminal services en remote desktop(bij gebrek aan bandbreedte) op zijn laptop ook met het programma wil werken.
Weet iemand toevallig hoe ik de ASCII tabel kan veranderen of heeft iemand een idee waar het anders aan kan liggen.

If it is broken, fix it. If it ain't broken, make it better!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dit heeft waarschijnlijk te maken met je codepage - vermoedelijk is het een erg oud DOS programma wat nog gemaakt is op de (destijds standaard) codepage 437, waar tegenwoordig codepage 850 standaard is.

Draai eens 'mode con cp' en kijk even wat je codepage is - met 'mode con cp select=437' kan je deze normaal gesproken wijzigen.

• BlackBurn

BlackBurn

Topicstarter
Helaas, dit loste het probleem niet op de mode con cp stond al op 437, heb deze op 850 gezet om te kijken, wat er dan gebeurde, maar helaas leverde niks op.

Het is wel inderdaad waar, dat het voorheen een dos-programma was.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Maar het is nu een Windows (gui) programma? Zo ja - moet je even kijken ofdat je een zelfde soort wijziging kan doen in je regional settings.

Hoe weet je overigens dat de ascii tabel 'fout' is?

• BlackBurn

BlackBurn

Topicstarter
elevator schreef op 18 October 2003 @ 11:54:
Maar het is nu een Windows (gui) programma? Zo ja - moet je even kijken ofdat je een zelfde soort wijziging kan doen in je regional settings.

Hoe weet je overigens dat de ascii tabel 'fout' is?
Het is nu inderdaad een windows programma althans, ik denk dat ze de applicatie als het ware gemapt hebben naar windows, kwa besturing, uiterlijk etc. is het exact hetzelfde alleen nu als 32bit app.

Regional settings ben ik al een hele tijd mee aan het rommelen, maar maakt tot nu toe geen verschil.

Ik weet niet zeker of de ascii tabel fout is, ik weet niet eens of er tussen de ascii tabel van WinXP pro NL en Win2K Server UK verschil zit.

Het kan inderdaad ook zo zijn, dat het toch iets met die codepage te maken heeft, want heb hier het schema voor me liggen van cp437 en vanaf 128 zijn de nummers waar het fout gaat, dus ik ga daar even verder in zoeken.