ruis filter

Pagina: 1
Acties:
  • 406 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:45
Ik heb een radiografische koptelefoon. alleen als er tussen 2 nummers in, even een paar seconde geen muziek wordt verzonden, dan hoor je een lage brom, ruis.
ook als de muziek heel zachtjes begint hoor je duidelijk die ruis. bestaat er een filter om dat eruit tehalen?? de grote maakt nie uit want ik heb hem op mn radio aangesloten er pas dus wel wat tussen. ik heb ook al geprobeerd de zender te verplaatsen maar dat maakt niet uit.
wie heeft er een oplossing, of iets anders dat helpt? :?

• DannyVersluis
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Controleer eerst of het door je uitgang op je versterker komt, is dit niet het geval dan is er helaas nix aan te doen.

[IMG]http://www.danasoft.com/sig/dannyversluis.jpg[/IMG]

Verwijderd

is het een draadloze koptelefoon?

Ik heb ook een klein beeetje ruis op zon ding.. als je echt een goeie wilt zul je toch meestal wel een eurotje of 100-250 neer moeten leggen, dan heb je amper ruis.

Trouwens, ruis gaat nooit helemaal weg, er wordt altijd wel iets van signalen of straling opgevangen uit de lucht van mobile telefoon antennes of radiozendmasten

Ruisfilter daarvoor bestaat niet, misschien een tip : koop een telefoon met een lijntje :+

• MARTIJN_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-01 20:09

MARTIJN_

<<---^|^--->>

Als het een brom is zal dit 50Hz zijn van de netspanning kijk hier voor je voeding na van de zender, of een voeding van een ander apparaat in het audio circuit. Als er echte ruis (geen brom) tussen een zender en ontvanger wordt toegevoegd aan het signaal kun je hier vrij weining aan doen met filters, wat je wel kan doen is het vermogen van de zender opvoeren.

PGEQRZEM

Verwijderd

Als je naast de zender staat en de ruis is er nog dan heeft vermogen opvoeren geen zin.
Probeer is de ingang van de zender met iets van metaal kort te sluiten (aluminiumfolie) en luister dan naar de ruis en brom. Is die er nog steeds dan komt het uit de combinatie van zender/ontvanger en is er niets aan te doen. Is het dan weg dan komt het uit de bekabeling en/of apparatuur. Misschien heeft de zender ook nog een soort autogain zodat zachte passages extra worden versterkt wat het probleem kan verergeren