Toon posts:

[FlashMX] Instance extern opslaan?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende.
Het kan zijn dat ik teveel uit flash wil halen maargoed:

Ik heb een applicatie (soort 3d engine) gemaakt waarmee je een bepaalde instance helemaal zelf kan instellen (in dit geval gaat het om een huis, je kunt de oppervlakte + hoogte zelf inrichten en daarna bijvoorbeeld een deur naar een bepaalde gevel slepen en daarna kiezen uit bakstenen (ik noem maar wat mogelijkheden).

Nu is de vraag: Als ik eenmaal mijn gewenste "huisje" heb (zit in 1 MC in de fla), kan ik deze dan zeg maar opslaan om 'm later in mijn "player" te laden? :?
Het gaat dus echt om 1 movieclip die moet worden geexporteerd en later geimporteerd. Let wel: De user is niet in bezit van de FLA! Ofwel :7 : Met een druk op een knop in de swf moet men op kunnen slaan :7

beetje langdradig, maar tis ook niet makkelijk om dit uit te leggen

Verwijderd

Wat je kan doen is de gegevens van de MC opslaan in een XML bestand, deze vervolgens wegschrijven met een serverside script op de server. Je moet dan ook weer een load functie in bouwen die het XML inleest en aan de hand van de gegevens de MC weer opbouwt. Je kan ook werken met een SharedObject (dit is een soort Cookie in flash). Principe is dan hetzelfde, je slaat dan niet e gegevens op de server op, maar op de HD van de gebruiker.

Verwijderd

Topicstarter
hmm ga ik dat even uitzoeken
XML ging al niet want tis nl. een cdrom productie :)

sharedObject kende ik nog nie
THx